Zo'n vier jaar geleden een disco 3 van zeven jaar aangeschaft. In maart naar de garage voor regulier onderhoud en de (APK) keuring. De auto was niet klaar dus werd er door de garage een auto geregeld, de andere dag de disco weer opgehaald. Alles naar tevredenheid gedaan. Het jaar daarop weer een onderhoudsbeurt, géén problemen. Begin 2015 dynamo probleem, vervangen, alles weer als vanouds. Ja het rijden in een Land Rover is in Portugal te doen, de aanschaf, wegenbelasting, verzekering, het is allemaal niet zo achterlijk duur zoals in NL.
Augustus 2015, het display zegt, suspension fault? Pollens da's niet leuk. Op IN Land Rover Club gevonden en, zolang het symbool amber is, niet rood, is er mee te rijden, toch maar de garage, Ascendum Coïmbra, bellen. Krijg nou wat, zegt men over drie weken nog maar eens opnieuw bellen, het is druk??? Op mijn, "Dan bel ik Land Rover Portugal", is een ongeïnteresseerd, "U doet maar", wat mij doet mailen naar LR PT, die reageren met, ja, het is daar druk. OK dan TATA mailen echter die zwijgen in alle talen. U moet Leiria bellen is het advies, dat is als van Haarlem naar Utrecht rijden voor reparatie, maar omdat het druk is doorrijden naar Deventer want daar is ook een Land Rover dealer, koekoek
Het wordt nu dringender, de auto moet naar de keuring, als ik de auto start is er nu soms de melding, DSC fault, speciale functies uitgeschakeld, dan na vijf tot tien minuten rijden een acoustic signaal en de melding suspension fault. De garage gebeld, zij bellen terug, niet dus. Zelf heb ik in de sevice verlening gewerkt maar in Coïmbra is, zeg wat je doet en doe wat je zegt, heel erg onbekend. Dit is m.i. een staaltje klanten minachting, men heeft daar kennelijk niet door dat zo te handelen klanten weg jaagt.
Zo, dat moest ik effe kwijt en neem daar nu een beste borrel op, proost.
Vriendelijke groet vanuit een eindelijk droog Portugal, A3aan.