Schade TDV6 2.7 en afhandeling Landrover

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
MartinV

Schade TDV6 2.7 en afhandeling Landrover

Berichtdoor MartinV » 18 Mar 2016, 08:21

Lang verhaal kort maken;motor stopte er spontaan mee onderweg.
Afgesleept naar LR Trier (Heistergruppe) en zelf met z'n viertjes terug naar NL gerepatrieerd.
Krijg zojuist telefoon dat de spanrol van de distributie kapot is en volgens de dealer de hele motor total loss en moet vervangen worden.
Tja..en dan hoe verder?
Lees het relaas op: http://freelander.stringsandints.com/viewtopic.php?id=773

Pas op: schokkende beelden.

Landrover ontkent stellig dat er problemen zijn. Echter alle voorbeelden, allen identiek, liegen er niet om. Zelfs al zijn er succesvolle claims geweest, Landrover ontkent het issue.
Mooi is dat.
Laatst gewijzigd door MartinV op 18 Mar 2016, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
D3 HSE TDV6 stornoway grey

Roger B.

Re: Schade TDV6 2.7 en afhandeling Landrover

Berichtdoor Roger B. » 18 Mar 2016, 08:28

Link werkt niet...
Bad request. The link you followed is incorrect or outdated.

Go back
gone

andre66

Berichtdoor andre66 » 18 Mar 2016, 08:49

Ook dat nog...

MartinV

Berichtdoor MartinV » 18 Mar 2016, 09:18

Roger B. schreef:Link werkt niet...
Bad request. The link you followed is incorrect or outdated.

Go back

Probeer nog eens, volgens mij moet je er gewoon op kunnen.

http://freelander.stringsandints.com/viewtopic.php?id=773

Hier heb je nog meer info, het is niet een enkel issue:

http://www.disco3.co.uk/forum/topic57636.html?highlight=oilpump

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Mar 2016, 11:19

die eerste link blijft niet werken, die ander is een algemeen topic over dit (al geruime tijd bekend) voorkomend probleem...

maar wat wil je nu zeggen? een paar linkjes posten van andere fora is leuk, maar wat wil je er mee zeggen?

Ik neem aan dat je verwacht dat Land Rover je een gratis motor geeft na minimaal 4 jaar, maar waarschijnlijk veel langer (want als ik me goed herinner komt dit met name bij de vroegere TdV6 motoren voor) en dat dat niet het geval is......

als ie uit de garantie is, mag je hopen op coulance, maar ook dar denk ik dat je niet je adem voor moet inhouden.... en ja, als er aan de TdV6 intern schade ontstaat is je motor afgeschreven omdat ook Land Rover een heleboel onderdelen niet los kan krijgen
gone

MartinV

Berichtdoor MartinV » 18 Mar 2016, 11:51

Verwachtingen betreffende vergoeding zijn er in het geheel niet.
Waar ik mij echter over verbaas dat Landrover duidelijk blijft ontkennen dat er een issue is en dat zij daarbij geen verantwoording genomen hebben naar hun klanten.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Mar 2016, 11:53

dat doen ze maar HOOGST zelden, meestal wordt het ontkent dat het een structureel probleem is (en dit geval komt vaker voor, maar bij lange na niet bij allemaal) en ook in coulance zijn ze doorgaans zeker niet scheutig, meestal komt de coulance uit een goede relatie met de dealer voort, niet vanuit landrover
gone

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 19 Mar 2016, 08:02

Uiteraard blijft Land Rover ontkennen dat er een issue is. Iets met aansprakelijkheid........ Zoals Roger al aangeeft, als je mazzel hebt is de dealer coulant.

Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt met een Renault Twingo (nieuw gekocht) waar na 3 jaar en 6 weken de carterpan verrot was. Volgens de dealert kwam het vaak voor omdat er een koperen ring in de stalen carterpan zat. Voor €500,- is er toen een andere carterpan onder gehangen met de garantie dat hij waarschijnlijk over drie jaar weer vervangen moet worden. Oja, 6 weken buiten garantie betekent dat ik de carterpan moet betalen en de manuren niet. (Arbeidsloon voor vervangen van een carterpan.....whahahaha).

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Mar 2016, 10:18

Dat Land Rover z'n verantwoordelijkheid niet neemt vind ik niet iets dat uiteraard zo hoort. Andere fabrikanten kunnen daar anders mee omgaan dus JLR ook........ :roll: :roll:

Van de importeur hoef je al helemaal niks te verwachten, die hebben mij geleerd wat arrogantie eigenlijk is. :shock: :shock: Ik hoop dat je een goeie dealert hebt waarmee je tot een acceptabele oplossing kunt komen. Voor zover die bestaat..... :cry: :cry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 19 Mar 2016, 12:14

Van wanneer is deze auto dan eigenlijk en wat is de km stand, is hij zoveelste eigenaar? En wanneer noem je iets een probleem, bij 1,2 100 of 1200 gevallen?

Blijft natuurlijk verschrikkelijk balen als het je overkomt, bij andere merken gebeurt er ook genoeg waar je niks van hoort.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Kroeg”