Als je een bandenkeuze wilt maken is dat nogal een verschilletje
Twee daagjes furstenau
Re: Twee daagjes furstenau
Het gaat steeds over klei, maar Fürstenau is een heide bosgebied. Dat is zand, gooi je daar water bij wordt het modder maat klei is daar echt niet te vinden nie.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Het gaat steeds over klei, maar Fürstenau is een heide bosgebied. Dat is zand, gooi je daar water bij wordt het modder maat klei is daar echt niet te vinden nie.![]()
![]()
Als je een bandenkeuze wilt maken is dat nogal een verschilletje![]()
Edward heeft me door, ik ben nog nooit in Fürstenau geweest.
Ik name even aan modder en dat dan samen met het "au" van Fürstenau, dat zal wel klei zijn.
Anyway, nog beter, dan moeten de CCC AT het in Fürstenau best goed doen.
Groeten MarcS
PS De buurman hier heeft een ruime overmaat Mud's onder zijn "overgehaalde" Nixan, dus de Muds eronder en de modder (klei - verweerde Müschkalk" in dit geval) tot op het dak. Hij zet de Nixan ook slechts soms in z'n achtertuin opdat het gras geen aardappel-akker wordt.
-
Jankouwenberg
Edward
Je hebt deels gelijk. Furstenau is zandgrond maar ook volop veen en geloof me als het een tijdje geregend heeft geglibberd en glijd het enorm in het veen/bos gedeelte. De zandvlakte was prima te doen met de nokians
Jan
Je hebt deels gelijk. Furstenau is zandgrond maar ook volop veen en geloof me als het een tijdje geregend heeft geglibberd en glijd het enorm in het veen/bos gedeelte. De zandvlakte was prima te doen met de nokians
Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Landmarcs
Jankouwenberg schreef:Edward
Je hebt deels gelijk. Furstenau is zandgrond maar ook volop veen en geloof me als het een tijdje geregend heeft geglibberd en glijd het enorm in het veen/bos gedeelte. De zandvlakte was prima te doen met de nokians![]()
Jan
Ik denk dat de CCC AT geen gek figuur slaat in dergelijke omstandigheden. Op het zand ben je gemiddeld beter uit met een ook weer niet te agressieve band, in glibberige blubber is het lastiger, dan moet de band de zooi ook weer kwijtraken. Het CCC AT profiel geeft naast goede tractie ook een goede zijdelingse stabiliteit, en het profiel loopt niet gauw dicht.
En de CCC AT doet het ook heel goed op het asfalt onderweg (zolang het niet winters glad is). Enige echte minpuntje is dat de CCC AT met steentjes gooit, dwz ze eerst verzamelt en daarna op onverwachte momenten weer loslaat.
Groeten MarcS
-
Roger B.
Jankouwenberg schreef:Edward
Je hebt deels gelijk. Furstenau is zandgrond maar ook volop veen en geloof me als het een tijdje geregend heeft geglibberd en glijd het enorm in het veen/bos gedeelte. De zandvlakte was prima te doen met de nokians![]()
Jan
Dat is nog steeds geen klei.....
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:Jankouwenberg schreef:Edward
Jan
Dat is nog steeds geen klei.....
Maar dat is niet de schuld van Jan, ik had die klei erin geboetseerd.
En het is waar, de Nokian Hakkapeiitta LT2 loopt redelijk gemakkelijk vol, ik weet zelfs niet of het de beste band is in echt diepe sneeuw, maar dat is weer een heel andere opgave.
Bij normalere gladheid en sneeuw staat ie wel aan de top.
Groeten MarcS
-
Jankouwenberg
Bij 50% sleets gewoon hele lange noppen/spikes (de gaten zitten er al bij de nokians ) en je kunt eindeloos door in alle types ondergrond zand, klei, veen, bos, graniet, asfalt, lava en natuurlijk sneeuw en bovenal ijs. Dan heb ik alle ondergronden wel gehad
hoewel Roger jij weet er vast nog wel een te noemen
Jan
Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Roger B.
niet nodig.... je gaat al nat in je veronderstelling dat spikes veel toevoegen in zachte ondergronden

gone