The death of an icon

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Scratch

Re: The death of an icon

Berichtdoor Scratch » 30 Jan 2016, 19:33

Roger B. schreef:Defender heeft geen bladveren, andere wielbasis, ander chassis, permanente 4wd , andere spoorbreedte, en zeker tov een serie 1 totaaal andere body... dus ja ik vind een duidelijke scheiding tussen series en defender aanwezig die het gezemel over 67 jaar onterecht maakt....

Iedereen gaat zo op zijn eigen manier met het verdriet om ;)
Gr Eric

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Jan 2016, 19:44

tja, dat is het verschil dan waarschijnlijk..... kan daar geen verdriet om hebben...... het is een auto.....een stuk materiaal, techniek ...... stoppen van de productie betekent alleen dat er geen meer bij komen..... gezien het enthousastelingen legioen zullen er velen gerestaureerd en rijdend gehouden worden.... hij verdwijnt echt niet zo....

en daarnaast ben ik niet schuw van moderniseringen en kijk graag uit naar wat JLR ter vervanging zal brengen
gone

Scratch

Berichtdoor Scratch » 30 Jan 2016, 19:51

En zo is het !

Ik zie de prijzen van de serie en de Defender achtige (voor de Purist) al stijgen tot ongekende hoogte.
Overigens ben ik al gewend aan de wat modernere Land Rovers, en zie ik me over een paar jaar wel rijden in de Range Rover Sport. Maar misschien als er een nieuw modeltje aan komt met de naam Defender op de gril ben ik al om :?
Gr Eric

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Jan 2016, 20:07

zou zelfs aan de DC100 hebben kunnen wennen ;-)

rij nu P38 omdat ik altijd een P38 heb willen hebben (werkte bij een dealer in de periode dat dat de Range Rover was) en het is een heerlijke auto. Heb in mijn tijd bij Land Rover een D1 gehad, beviel ook prima en voor de P38 een D2 ook super..... Voor langere afstanden snelweg heb ik een defender altijd te rumoerig gevonden, en tja, ik rij dik 80.000 per jaar.....

Een D3/D4 vind ik ook mooi en staat wel op de wishlist misschien dat dat de volgende wordt... en over tien jaar ofzo wellicht een "new defender" dan
gone

Scratch

Berichtdoor Scratch » 30 Jan 2016, 20:52

Ik wil ook nog en keer een P38! Haal ik de dikke V8 er uit :lol:
Gr Eric

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Jan 2016, 21:04

zijn d'r zat te koop voor weinig
gone

MLaro

Berichtdoor MLaro » 31 Jan 2016, 12:31

Ik geloof dat ik t deze keer wel met MarcS eens ben. weet niet precies met wat, maar wel eens. Er zijn zat voorbeelden van evoluerende modellen;
Toyota Corolla, VW golf, Porche 911. Wanneer is een verbetering/modernisering een evolutie en wanneer "het einde van een icoon" Denk dat het gewoon marketing truc is. Als ze de volgende weer Defender noemen leeft de legende gewoon voort in een nieuwe generatie.
"All parts falling off this car are of the finest British workmanship"

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Jan 2016, 13:07

MLaro schreef:..... Wanneer is een verbetering/modernisering een evolutie en wanneer "het einde van een icoon" Denk dat het gewoon marketing truc is. Als ze de volgende weer Defender noemen leeft de legende gewoon voort in een nieuwe generatie.

Tja, soms werkt het als marketing-truuk. Soms (eigenlijk erg vaak) werkt het ook tegen je.

Bij de MINI is het aardig gelukt, bij de Fiat 500 al minder.
Bij de Opel Kadett en de Opel Rekord was het oude label meer de marketing een natte krant, een volle luier (en de Omega deed het ook niet echt, dat was echt niet van Alfa en Omega).
De Citroen DS-reeks mist toch ook het iconische van de oorspronkelijke DS, dus is het toch een beetje een opgewarmde maaltijd, had de oude DS nog iets van de Franse haute-cuisine, de nieuwe DS is toch meer veredeld fast-food.
Of het het LandRover-Jaguar conglomeraat lukt om het LandRover/Defender icoon weer nieuw leven in te blazen is maar de vraag, ik vrees dat de marketing-waarde niet verder komt als die van het DS-merk. De oude Defender(oïde) was als zo'n restaurantje waar je aan een formica tafeltje het menu-du-jour krijgt, waar je soms iets heel bijzonders voorgezet krijgt, en in ieder geval meestentijds veel waar voor je geld. Ik vrees dat de formica tafeltjes voorbij zijn als de marketingmannen hun gang gaan, en ik vrees nog meer dat de bijzondere menu's niet meer terugkomen, en zeker niet voor de oude prijzen.

Groeten MarcS

PS   Qua cuisine: Doe mij maar gebakken wijting in een eenvoudige havengelegenheid als tong-Picasso in een opgedirkt restaurant.

Houston

Berichtdoor Houston » 31 Jan 2016, 13:25

Voor de marktwaarde van de huidige Defenders is het wel goed. :D

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Terug naar “Kroeg”