MLaro schreef:..... Wanneer is een verbetering/modernisering een evolutie en wanneer "het einde van een icoon" Denk dat het gewoon marketing truc is. Als ze de volgende weer Defender noemen leeft de legende gewoon voort in een nieuwe generatie.
Tja, soms werkt het als marketing-truuk. Soms (eigenlijk erg vaak) werkt het ook tegen je.
Bij de MINI is het aardig gelukt, bij de Fiat 500 al minder.
Bij de Opel Kadett en de Opel Rekord was het oude label meer de marketing een natte krant, een volle luier (en de Omega deed het ook niet echt, dat was echt niet van Alfa en Omega).
De Citroen DS-reeks mist toch ook het iconische van de oorspronkelijke DS, dus is het toch een beetje een opgewarmde maaltijd, had de oude DS nog iets van de Franse haute-cuisine, de nieuwe DS is toch meer veredeld fast-food.
Of het het LandRover-Jaguar conglomeraat lukt om het LandRover/Defender icoon weer nieuw leven in te blazen is maar de vraag, ik vrees dat de marketing-waarde niet verder komt als die van het DS-merk. De oude Defender(oïde) was als zo'n restaurantje waar je aan een formica tafeltje het menu-du-jour krijgt, waar je soms iets heel bijzonders voorgezet krijgt, en in ieder geval meestentijds veel waar voor je geld. Ik vrees dat de formica tafeltjes voorbij zijn als de marketingmannen hun gang gaan, en ik vrees nog meer dat de bijzondere menu's niet meer terugkomen, en zeker niet voor de oude prijzen.
Groeten MarcS
PS Qua cuisine: Doe mij maar gebakken wijting in een eenvoudige havengelegenheid als tong-Picasso in een opgedirkt restaurant.