op de laatst geproduceerde Defender

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: op de laatst geproduceerde Defender

Berichtdoor Roger B. » 27 Apr 2016, 17:45

hoezo zogenaamd onveilig?
gone

Landmarcs

Re: op de laatst geproduceerde Defender

Berichtdoor Landmarcs » 27 Apr 2016, 22:57

Roger B. schreef:hoezo zogenaamd onveilig?

Zijn er veilige auto's ?  
Misschien is een Defender wel zo veilig: ze zijn altijd stuk, en hebben zo weinig comfort dat je hem liever laat staan ....
.... .... dat lees en hoor ik althans zo hier en daar..

Ralph Nader had wel een punt met "Unsafe at any speed".

Bedenk echter dat het leven een permanente doodstrijd is, het leven zelf is doodsoorzaak nummer 1.
Je kan dus maar beter goed leven, in een zekere onveiligheid als sterven door gebrek aan uitdagingen in een uiterst veilige maar doodsaaie omgeving.

Groeten MarcS

PS Ik weet niet of het een broodje aap is of werkelijkheid, maar er gaat al heel lang het verhaal dat in het UK de voertuigstatistieken zeggen dat de oude Mini de meest onveilige auto is, en de Defender de meest veilge. De gemiddelde Defender rijder neemt zijn auto serieus .... en rijdt defensief ... of het waar is weet ik niet, maar het zou veel verklaren. Omgekeerd heb je de wet van gelijkblijvend risico: Het je een uiterst veilige auto dan lig je in de sloot bij de eerste stevige April-hagelbui omdat je denkt dat jouw auto alles kan, of omdat je denkt dat het voorjaar is vanwege de kalender en het gepersonaliseerde binnenklimaat.

Terug naar “Kroeg”