Actieve of passieve veiligheid?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Actieve of passieve veiligheid?

Berichtdoor Edward » 26 Jan 2016, 09:59

Hoe een Classic toch wel heul erg stuk kan. :( :(


0111-800x350.jpg




http://tydenikpolicie.cz/range-rover-se ... -zranenim/
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Actieve of passieve veiligheid?

Berichtdoor Landmarcs » 26 Jan 2016, 10:28

Tja ... als op de Tsjechische wegen kijkt dan zie je dat de meerderheid van de Tsjechische chauffeurs zich een coureur wanen (overigens rijden ze in het algemeen wel vlot, maar ook vriendelijk voorkomend), kijk je naar de ongevalsstatistieken dan weet je dat het toch ook opvallend vaak goed mis gaat (Tsjechië hoort daarmee wel tot de veiliger ex OostBlok-landen, en ligt daarmee op het niveau van België).

Anyway ... een opvallend gevalletje van body-off ...

    Schermafbeelding 2016-01-26 om 10.11.13.png
    Body-Off I

    Schermafbeelding 2016-01-26 om 10.11.47.png
    Body-Off II
Wellicht is hier sprake van een onbedoeld passief veiligheidsfeature: De vangrail is bedenkelijk opgekreukeld, het chassis is er minstens zo beroerd aan toe, en de koets is heel gebleven. Bij een monocoque-constructie was die opgekreukelde vangrail waarschijnlijk dwars door de koets geprikt.

Groeten MarcS

PS 't Is overigens voor iedereen behalve de Range Rover en de vangrail tamelijk goed afgelopen.   Google Translate maakt er dit van:

Vanaf 14:43 uur bemoeid met de professionele vuur apparaat in de buurt van de stad Holešov - Tučapy Kroměříž.

Bij 14:43 uur het toestel kwam op de professionele brandweerkazerne Holešov plaats gemeld personenauto verkeersongeval dat plaatsvond op de weg tussen gemeente Holešov - Tučapy en Prusinovice.

Een voertuig merk. Range Rover in de vangrail reed op de schouder van de communicatie, een aantal van hen brak en liet hen ondervonden. De impact was zo sterk dat het scheuren over het onderstel van het voertuig, en de uitgebreide vernietiging van het lichaam cabine. Op het moment van het ongeval in alleen de bestuurder.

Bij de eerste kijken naar de vernielde auto tellen brandweerman met het worst-case scenario interventie. Tot hun grote verbazing vyváznul bestuurder van het ongeval met slechts geringe slijtage.

Brandweerlieden verzekerd van de wrakstukken van het voertuig tegen brand en lekkage van vloeistoffen. Omdat het voertuig gedeeltelijk boven de beek bed is geweest, moest de brandweer te worden beveiligd tegen onbedoelde bewegingen en uiteindelijk instorten.

Met het verwijderen van een gecrashte auto geholpen brandweerlieden loader van een nabijgelegen boerderij. Loader voordat het wrak getild en op de laadruimte van een voertuig sleepdiensten, had de brandweer uit de gedraaide vangrails Macht Cut te snijden. De redding was een klein lek vloeistoffen, die brandweerlieden onmiddellijk vernietigd met behulp van sorbents.

Om de gevolgen van het ongeval te elimineren werden ook opgeroepen om de site onderhoudspersoneel communicatie.

Gebruikersavatar
MLaro
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 Mar 2015, 15:21
Locatie: Groningen

Re: Actieve of passieve veiligheid?

Berichtdoor MLaro » 26 Jan 2016, 13:26

HAHAHA :D :D :D
Google translatie rules!
"All parts falling off this car are of the finest British workmanship"

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Actieve of passieve veiligheid?

Berichtdoor Landmarcs » 26 Jan 2016, 14:28

MLaro schreef:HAHAHA :D :D :D
Google translatie rules!


Precies, het geeft altijd veel humor, maar ... zoals ook in dit geval is er vaak wel enige chocola van te maken.

"Bij de eerste kijken naar de vernielde auto tellen brandweerman met het worst-case scenario interventie."

zou beter vertaald zijn met:

"Op het eerste gezicht/na een eerste blik op de schade rekende de brandweer met een worst-case interventie."

Maar goed, met wat goed wil en voldoende eetlust kom je wel uit dit worst-kaas-scenario.


Groeten MarcS

Gebruikersavatar
MLaro
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 Mar 2015, 15:21
Locatie: Groningen

Re: Actieve of passieve veiligheid?

Berichtdoor MLaro » 28 Jan 2016, 17:15

Gelukkig had de bestuurder geringe slijtage! Die auto lijkt zo wel versleten.
"All parts falling off this car are of the finest British workmanship"


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten