Mamaartje schreef:Met dank aan Roger B...
Dat was de spiegel die ik nodig had.
In mijn hoofd zat: stap 1 - roofrack, stap 2 -daktent.
Stap 1 was in de buurt, ik had een afspraak om het rack te monteren. Ook via p.b.-tjes wat advies gevraagd en gekregen.
Ik kan niet anders dan -in rust, zonder bord voor de kop

- beamen dat een roofrack bij de disco eigenlijk niet echt een verrijking is. Nodig? Enkele keren per jaar. (En waar laat ik het geval de rest van het jaar?) Geen idee. Volgens mij moet ik gewoon dragers hebben. ( en ook meteen maar besloten, eerst maar eens een tent huren en kijken of het echt bevalt!) Dank voor jullie feedback! Rondje van mij! Dat kan er nu wel af

Hoi D,
Ongeveer 4 maanden geleden heb ik mijn Hannibal roofrack verkocht (geschikt voor disco 2) voor 850,00 euro. Wel na lang dubben, want nieuw zijn ze gauw het dubbele. Wel is het prachtige kwaliteit en merk je nauwelijks iets van windgeruis. Ook had ik een originele luifel van Hannibal á 18 kg. Twee jaar geleden ben ik met mijn Hannibal roofrack + Howling Moon Stargazer 6 weken lang aan het toeren geweest in Spanje en Portugal. Omdat de tent zodanig was opgesteld, dat ik onder een dakje kon koken bij de achterdeur (bleek errug handig) later, was de auto achter te zwaar. Dit resulteerde in behoorlijk doorveren bij de bekende drempels op de weg, maar ook in het terrein. De standaard vering was gewoonweg niet opgewassen tegen het maximale gewicht.
Om dit probleem op te lossen ben ik overgegaan op een geheel nieuw concept, de verkoop van mijn daktent á 60 kg, luifel á 18 kg en de verkoop van mijn roofrack á 37 kg. Gekocht een nieuwe Columbus daktent, type medium XL á 50 kg + 2 dakdragers van Thule á 5 kg stuk. (Set is 240 euro) Nu een Awning van HM gemonteerd á 10 kg.
Ik ben héél wat kilo's op de achterzijde kwijt, en het gewicht is nu ook beter over de auto verdeeld. Dit voelt beter, dan zoveel gewicht op de achteras. Verder heb ik de auto rondom voorzien van Koni Raid schokdempers. In één woord fantastisch! Uitstekende wegligging, zowel beladen tot 2880 kg als zonder lading. Alle schokdempers staan standaard ingesteld. Tja, een roofrack is een relatief dure optie, echter dakdragers kunnen het m.i. ook prima doen. Reken bij een Hannibal roofrack toch al gauw een prijs rond de 900 euro. Patriot roofracks verkrijgbaar bij Vislandrovers.nl kunnen uit elkaar en zet je zo in de gangkast. Prima spul, helaas ook prijzig.
Groet, Chris