Bush Winch

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Peu

Bush Winch

Berichtdoor Peu » 27 Dec 2015, 10:37

Dit kwam voorbij....handig,...? Of niet?

http://www.youtube.com/watch?v=trrEKbc6uqE&sns=em
Failing to prepare is preparing to fail!

Waterrover
Beheerder

Re: Bush Winch

Berichtdoor Waterrover » 27 Dec 2015, 10:50

Peu schreef:Dit kwam voorbij....handig,...? Of niet?

http://www.youtube.com/watch?v=trrEKbc6uqE&sns=em

Tja, waarom zou je nog een dure winch nemen als deze oplossing ook voorhanden is? Voordelen: bijna geen gewicht t.o.v. een winch en goedkoper. De meesten van ons, en daar schaar ik mezelf ook onder, zoeken de problemen niet op. Mocht je echter toch onverhoopt vaststaan, dan zou dit een uitkomst kunnen zijn. In ieder geval beter dan een Hi-Lift, indien je deze gebruikt om cm voor cm te lieren. Het mooie van dit systeem vind ik dat je eindeloos lang kan lieren zonder dat je accu leeg raakt, en je gebruik maakt van de kracht van je eigen auto. In één laag is er voldoende aanwezig. Een ander voordeel is, dat je eigen wielen tegelijk tractie leveren met het aanspannen van de kabels, en je zou eventueel ook achteruit kunnen lieren. Handig dus. :D

McHenk

Berichtdoor McHenk » 27 Dec 2015, 12:10

Nou ik kan maar een ding zeggen.
Zo simpel meer een prachtding.
Zal hem naar mijn neef in Tasmanië sturen.
Daar is het helemaal een uitkomst.
Groet,
Henk

Houston

Berichtdoor Houston » 27 Dec 2015, 12:14

Mooi! Maar zijn ze wel verkrijgbaar in Nederland?

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Viv

Berichtdoor Viv » 27 Dec 2015, 12:24

Het ziet er op het filmpje wel handig uit.
Als ik het me voorstel op de terreinen waar de LRCH regelmatig komt zie ik ook wel wat minder handige dingen:

Het maakt de auto wel breed. Maw: je moet wel de ruimte hebben om het naast de velgbreedte te kunnen gebruiken. Niet in smalle paden of sporen dus.
Ook niet temidden van struiken of andere begroeiing. Dat windt zich allemaal om die naaf.
In het filmpje is alles mooi droog. Bij onze evenementen is het vaak nat en modderig. Ik vraag me af hoe lang het dan nog goed te gebruiken is voordat het geheel één bonk modder is geworden.
Een hoger geplaatste bumperlier is dan in het voordeel.

Ik zie bij onze evenementen ook wel dat de bumperlier er aan te pas komt als de wielen weg gezakt zijn. Soms tot aan de as. Dan is zo'n ding moeilijk nog te monteren.

Het is dus best een handig ding maar ik denk geen volwaardige vervanger voor een echte lier.

groetjes,

Vivian

Viv

Berichtdoor Viv » 27 Dec 2015, 13:23

En ter aanvulling:
zijn de steekassen berekend op zulke belastingen?

Vivian

allard

Berichtdoor allard » 27 Dec 2015, 17:25

Dit werkt waarschijnlijk enkel zolang je een "ankerpunt" midden vóór de auto hebt (bij gebruik op achterwielen) en bij gebruik op voorwielen kun je alleen in de richting van je ankerpunt rijden. Maar goed, misschien is het beter dan niets...?
130 HCPU TD5 MY2000

Peu

Berichtdoor Peu » 27 Dec 2015, 20:23

allard schreef:Dit werkt waarschijnlijk enkel zolang je een "ankerpunt" midden vóór de auto hebt (bij gebruik op achterwielen) en bij gebruik op voorwielen kun je alleen in de richting van je ankerpunt rijden. Maar goed, misschien is het beter dan niets...?

Ik denk het laatste!
Failing to prepare is preparing to fail!

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 28 Dec 2015, 11:25

Dan ging ik toch voor een gewone, wellicht nog goedkopere handlier, neemt ook nog eens minder ruimte in en je kunt in principe hetzelfde als met een bumper-lier.

G-J.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Dec 2015, 19:49

Crazy-G schreef:Dan ging ik toch voor een gewone, wellicht nog goedkopere handlier, neemt ook nog eens minder ruimte in en je kunt in principe hetzelfde als met een bumper-lier.

Je kan met een handlier meer als met een bumper-lier, nl in allerlei richtingen lieren.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”