BMW motoren of niet (uit techniektopic olieverversen td5)

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Gebruikersavatar
Roger72
Berichten: 186
Lid geworden op: 06 Sep 2012, 21:37

Re: Olie verversen Defender 110 td5

Berichtdoor Roger72 » 24 Dec 2015, 11:35

paul k schreef:Leuk topic voor de Kroeg geworden? :D ;) :?


en daarom de op zich interessante discussie over BMW motoren afgesplitst en verplaatst ;)
Ik ben moderator-af.

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Olie verversen Defender 110 td5

Berichtdoor Landmarcs » 24 Dec 2015, 11:36

Roger B. schreef:ja, en alle andere modellen waar "anderen" iets ingelepeld hebben... die zuidafrikaanse defender met BMW (benzine?) blok is geen product van Land Rover maar een after market conversie voor zover ik het altijd begrepen heb.


Ik had begrepen dat het een product was van LandRover ZA, maar ik kan me vergissen.
Groeten MarcS

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: BMW motoren of niet (uit techniektopic olieverversen td

Berichtdoor Roger B. » 24 Dec 2015, 13:53

Dus alles wat een dealer fabriekt is genuine?
gone

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: BMW motoren of niet (uit techniektopic olieverversen td

Berichtdoor Landmarcs » 24 Dec 2015, 14:28

Roger B. schreef:Dus alles wat een dealer fabriekt is genuine?


Dat lijkt mij een doodlopend zijpad.

LandRover had of heeft in ZuidAfrika een assemblage-lijn van CKD LandRovers en LandRover plaatste er daar ook BMW benzine-motoren in (kennelijk was daar vraag naar, wellicht een tax-kwestie, of gewoon de prijsstelling of verkrijgbaarheid van de brandstoffen), misschien speelde er ook nog iets van een of andere boycot mee.

Ook in Australië en Zuid-Amerika heb je LandRover assemblage-lijnen, met ieder ook zo z'n lokale eigenaardigheden, en ik ben niet zo fundamentalistisch om alleen de Solihull producten als enige echte te betitelen. (Tot in de 70er jaren waren de Santana LandRovers vrijwel identiek aan de "echte", de Santana's begonnen als 1:1 assemblage-producten, en kregen pas later steeds meer eigenheid. Bij de Santana's is het de vraag vanaf welk moment je moet spreken van een eigen/apart merk.) En dan heb ik het nog niet over de Belgische de importeur die het merk z'n eigen draai gaf met de 2x4 LandRover.

Groeten MarcS

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: BMW motoren of niet (uit techniektopic olieverversen td

Berichtdoor ppw » 24 Dec 2015, 14:38

ik begreep altijd dat SA nogal hoge invoer op luxe goederen ed. had, en dat crate on, bolt in de goedkoopste manier was om die tax te ontlopen... net zoals je hier in NL bulk wijn importeerde, ipv per fles,... scheelde ook nogal wat :mrgreen: :D
wel mooi blok!
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... th+a+twist
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: BMW motoren of niet (uit techniektopic olieverversen td

Berichtdoor Roger B. » 24 Dec 2015, 14:39

Oke... mij is ooit over die zuidafrikaans bmw gemotoriseerde defender verteld dat dit een los van land rover staand bedrijf was dit ze zo om- (of op)bouwde... maar dat klopt blijkbaar niet......

even nagezocht en gezien in Microcat de M52 motor onder de defender genoemd wordt en de parts genuine geleverd worden (of werden) is het blijkbaar wel een door Land Rover in de Defender geleverde motor....

leerzaam zo'n discussie 8-) :mrgreen:
gone


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten