Discovery 1 project we gaan ervoor !
-
Roger B.
Re: Discovery 1 project we gaan ervoor !
Tuurlijk lucas.... wel ff een ander klusje dan plaatwerk bijwerken en roestbehandelingetje geven.... zowel kwa werk als kwa kosten
gone
Roger B. schreef:Tuurlijk lucas.... wel ff een ander klusje dan plaatwerk bijwerken en roestbehandelingetje geven.... zowel kwa werk als kwa kosten
Hoezo? Is toch heel logisch om bij een wagen met een dagwaarde van 1500 euri (of ie nou opgeknapt is of nie) alleen al 3000 euri uit te geven aan ontlakken en verzinken? Want met een beetje onderhoud en wat RX gaat ie nog maar 20 jaar mee.........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Roger B. schreef:Tuurlijk lucas.... wel ff een ander klusje dan plaatwerk bijwerken en roestbehandelingetje geven.... zowel kwa werk als kwa kosten
Wat zou het toch mooi zijn als je zo'n kokerbalkje even apart een zink-dipje kon geven.
Groeten MarcS
PS @Edward: Qua economie is ongeveer ieder wat groter onderhoud aan een 10 jaar oude Disco onrendabel.
Je moet soms ook gewoon "gek" doen. Qua economie is de aanschaf van een auto in heel veel gevallen al vanaf dag één onrendabel.
Tussen "onrendabel" en heel veel geld weggooien zit nog wel een groot gat.
"All parts falling off this car are of the finest British workmanship"
-
Discoveroy
Goed bezig Lucas, maar ik ben maar een beunhaas hobbybob die probeert het roestmonster te vertragen. Maar zeker zoals jij het doet is echt top.
Vandaag aan het bakken en braden geslagen, nadat ik RX spul erin heb gespoten, ach met dat slangetje op de spuitbus kom je toch op veel plekjes zag ik, als ik zometeen klaar ben zal ik dat nogmaals herhalen genoeg (originele) gaatjes om het slangetje in te steken. Het was alleen helaas geen 15 graden
De bovenkant waar 3 lagen origineel plaatwerk over elkaar gelast is, ga ik nog verder afmaken, maar ik ga geen plaatwerk meer over elkaar leggen. Maak, las dit netjes dicht. Ik heb nu in elk geval weer een stevig stukje plaat, waar de wielrand op vast gelast kan worden.

Moest er weer een beetje inkomen in het bakken en braden, maar het gaat alweer steeds beter, de zijkant is wel redelijk gelukt voor een eerste keer weer.
Groet van de "discoveroy"
Vandaag aan het bakken en braden geslagen, nadat ik RX spul erin heb gespoten, ach met dat slangetje op de spuitbus kom je toch op veel plekjes zag ik, als ik zometeen klaar ben zal ik dat nogmaals herhalen genoeg (originele) gaatjes om het slangetje in te steken. Het was alleen helaas geen 15 graden
De bovenkant waar 3 lagen origineel plaatwerk over elkaar gelast is, ga ik nog verder afmaken, maar ik ga geen plaatwerk meer over elkaar leggen. Maak, las dit netjes dicht. Ik heb nu in elk geval weer een stevig stukje plaat, waar de wielrand op vast gelast kan worden.

Moest er weer een beetje inkomen in het bakken en braden, maar het gaat alweer steeds beter, de zijkant is wel redelijk gelukt voor een eerste keer weer.
Groet van de "discoveroy"
-
Discoveroy
Drukke periode gehad, nu weer verder aan de Discovery.
Voordeel is, ik hoef niet meer buiten te sleutelen en te lassen en te slijpen
Verhuisd naar een mooi huis met redelijk grote garage aan huis.

Kunnen we weer verder ! hehe .
Groet Roy.
Voordeel is, ik hoef niet meer buiten te sleutelen en te lassen en te slijpen

Kunnen we weer verder ! hehe .
Groet Roy.
-
Landmarcs
MLaro schreef:Tussen "onrendabel" en heel veel geld weggooien zit nog wel een groot gat.
Da's een voordeel van oudere berichten die weer boven komen, je ziet soms ineens de humor.
"Tussen "onrendabel" en heel veel geld weggooien zit nog wel een groot gat."
- In dat grote gat .... .... verdwijnt ook heel veel geld.
Groeten MarcS