Bushcraft!!!!! Of eigenlijk het gebrek daaraan.....

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Bushcraft!!!!! Of eigenlijk het gebrek daaraan.....

Berichtdoor Edward » 20 Dec 2015, 20:10

Paar dagen terug reed ik vanuit Emmen naar Assen. Zie ik in de berm een 110 staan met de alarmlichten aan en een redelijk verkleumde meneer ernaast. De 110 had witte (D) platen en een logo dat adventure en bushcraft in zich had. Meneer gaf trainingen, cursussen en organiseerde reizen.

Even gekeken wat er mis zou kunnen zijn met de 110, bleek de multiriem gebroken te zijn. Ow.... die heb ik wel bij maar kleine kans dat die van een Disco gelijk is aan die van een Def (ace pomp etc). Niet dus. Maar de garage hield altijd een onderdelen setje bij in de achterbak van de 110 volgens meneer........

Ligt daar dus gewoon een multiriem tussen allerlei andere onderdelen..... :roll: :roll:

Heb hem voorgesteld om toch maar eens ergens een "modern bushcraft" cursus te doen. Want het heeft weinig nut om anno 2015 wél ergens vuur te kunnen maken zonder aansteker etc maar niet in staat te zijn om een basis reparatie aan je wagen te kunnen doen...... :shock: :shock: :shock:

(z'n telefoon "deed" het ook niet, want geen landnummers geprogrammeerd. Hij stond er dus ook al een dik uur) Vergeet trouwens die solidariteit van LaRo rijders maar, hij heeft er 12 langs zien komen in die tijd.........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Re: Bushcraft!!!!! Of eigenlijk het gebrek daaraan.....

Berichtdoor Roger B. » 20 Dec 2015, 20:20

yup... als die defenderboeren te beroerd zijn terug te zwaaien doppen ze bij pech ook maar hun eigen boontjes :lol: :lol: :lol:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Dec 2015, 20:24

Roger B. schreef:yup... als die defenderboeren te beroerd zijn terug te zwaaien doppen ze bij pech ook maar hun eigen boontjes :lol: :lol: :lol:

Oh, dus ik had eigenlijk ook gewoon door moeten rijden? :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Dec 2015, 20:48

neu, jij werd er speciaal voor opgebeld, en ik had die riem niet bij me ;-) of bedoelde bij DEZE duitser door rijden :lol: :lol:
gone

ppw

Berichtdoor ppw » 20 Dec 2015, 22:10

Grappig :D kreeg je wel een bedankje, Ed??
Ik stop eigenlijk altijd als ik een 88/90/109/110 oid gestrand zie staan...
Of een oldtimer.. Aantal keren kunnen helpen( bobine van tulpenrallye Porsche kaduuk... Ik had een spare bij me in m'n guilia... Niet ideaal, maar fixed; paar keer gesleept/starthulp... En mijn inziens ook om ons " negatieve " imago te ontkrachten, en een keertje een tractor uit de sloot getrokken :mrgreen:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Dec 2015, 22:19

ppw schreef:Ik stop eigenlijk altijd als ik een 88/90/109/110 oid gestrand zie staan...
Of een oldtimer..

Dus de Land Rover solidariteit houdt op bij series en defenders? RRC, D1 en wat verder wellicht te nieuw is voor wat je denkt te kunnen helpen mogen verrekken? :mrgreen: :lol:
gone

ppw

Berichtdoor ppw » 20 Dec 2015, 22:37

Hmmm
Heb ik jou ook niet prik gegeven op Havelte toen je dynamo of je accu kaduuk was... Voor de zoveelste keer :roll: :D :mrgreen:
En nee, heb idd niet zoveel met " modern"... Zeker hier in A'dam
Waar iedereen verbaast opkijkt als ik voorbij rij met modder :roll: :mrgreen:
En die zeker niet terugzwaaien :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Dec 2015, 22:54

die accu werd nie vanzelf ineens goed... dus ja, die hele nacht is ie stuk geweest ja... :lol: :lol: maar ik was geen vreemde en vroeg op de man af voor een starthulpje :lol: :lol: kon je moeilijk weigeren natuurlijk :lol: :lol:
gone

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 21 Dec 2015, 09:19

ppw schreef:Ik stop eigenlijk altijd als ik een 88/90/109/110 oid gestrand zie staan...
Of een oldtimer.. Aantal keren kunnen helpen( bobine van tulpenrallye Porsche kaduuk... Ik had een spare bij me in m'n guilia... Niet ideaal, maar fixed; paar keer gesleept/starthulp... En mijn inziens ook om ons " negatieve " imago te ontkrachten, en een keertje een tractor uit de sloot getrokken :mrgreen:

Wie goed doet, die goed ontmoet? Zodat ze jouw tractor ook uit de sloot kunnen trekken (laatste magazine heb ik wel weer gezien dat je je compleet uitgeleefd hebt!).

Ik stop eigenlijk ook vrijwel altijd als er iemand pech heeft, ongeacht kleur platen en soort auto, tenzij ik ergens echt op tijd moet zijn. Al was het maar om ze een sleepje te geven naar een veilige plek.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Terug naar “Kroeg”