CreaBea, een (bert en Ernie) dekbed voor mijn 110dak

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

CreaBea, een (bert en Ernie) dekbed voor mijn 110dak

Berichtdoor tim » 12 Dec 2015, 20:55

Indien er nog hints en suggesties zijn, graag:
In het kader van dat ding wat ogenlijker te maken toch de afweging om ook het dak te gaan lakken.
Opzich een kanloos iets, vanwege het gebruik ervan van bouwmaterialen, erop lopen enz enz.
Maarrrr, zat ik te denken; als ik er nou een soort van mobiele bescherming op kan zetten ala het idee van die bruine oprolbare gereedschapskoffer van black en decker in de jaren 70..
Meen dat dat ding rollomate oid werd genoemd.
Anyway, het te beschermen stuk dak is pakweg 160 lang, te weten het stuk tussen de 2 dakdragers.
Vast te klippen/zetten met haakjes oid onder de dakgoot, aan weerszijden uiteraard.
Een soort van niet te dik materiaal, maar vooral slijtvast en glad van structuur.
Veelal gaat het bij mij zodanig dat ik grotere objecten naast de 110 zet, de goot c.g kwart ronde zijkant van het dak als geleiding gebruik en vervolgens de boel op/over het dak schuif, om vervolgens wiggend de boel op de dragers breng.
Al met al een soort van oprolbare beschermhoes , goed vast te zetten aan de 110 en die weinig weerstand genereerd bij gebruik.

Tips zijn welkom!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Re: CreaBea, een (bert en Ernie) dekbed voor mijn 110dak

Berichtdoor Roger B. » 13 Dec 2015, 00:39

Waarom oprolbaar? Soort van 'mat' van houten latjes er op lijmen?
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Dec 2015, 00:50

Heb hier op zolder meters en meters aan wit tentzeil liggen. Dat kun je simpel op maat knippen, omzomen met contactplak en ogen inslaan zodat je het zeil aan de dragers kunt haken wanneer nodig. Eventueel aan één kant met rubbers zodat ie mooi strak zit.

Gewoon mooie teak latten op de dragers kan natuurlijk ook. (heb ik ook liggen)

Meer passend bij de wagen: een ouwe rotte plaat underlayment die al jaren buiten heeft gelegen erop spijkeren. (heb ik ook) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Dec 2015, 00:55

Volgens mij was het de bedoeling het dak te fatsoeneren :roll:

Als je dat gezien hebt.... is teaklatten in een centimeters dikke laag kit wellicht de beste optie :mrgreen:
gone

tim

Berichtdoor tim » 13 Dec 2015, 01:37

Oprolbaar:
Omdat ik het mobiel wil hebben, en na gebruik van vracht op het dak wil kunnen verwijderen, oprollen en in een soort van houder aan de binnenzijkant wil kunnen bergen.
Tentzeil; zou dat sterk genoeg zijn?
Weet dat je vaak ook met relatief scherpe voorwerpen te maken hebt; in de vooravond nog een koelvieskoelkast(pakweg 180 hoog) bij mensen geinstalleerd, de oude retour genomen voor afvoer grofvuil, dan schraapt het metaal gewoon over het dak..
Het moet echt sterk en vooral realtief glad/weerstandloos zijn.
Ik weet, een lastige verzoek in de vorm die ik wens.
Latten:
Nop, vooralsnog niet, dan krijg je toch weer een soort van roofrack wat ik gewoon niet fraai vindt staan.
Fatsoeneren; klopt, ik moet achterin ook die extra" spant" erbij zetten, maar dat staat even los van toch de wens om het qwa lakwerk ook aan te pakken.

Dit gezien eea toch best we fraai gaat worden, en dan zou het dak de spreekwoordelijke modderschuit op een vlag zijn..

NB; dat toekomstige doek mag niet te prijzig zijn, ik moet namelijk sparen voor een 82 delige cursus voor edward: " Het wordt echt wel wat met die 110 uit Gouda".
Of ik in dit leven nog ga meemaken dat hij met goed gevolg deze cursus afrondt betwijfel ik.. :o
110 HT 200 Tdi 1989.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Dec 2015, 06:54

Maar... latjes in de lengtrichting op het dak materiaal gelijmd... eventueel wit gebeitst... dan heb je de vorm van het dak, maar dan net iets dikker ( ik bedoel niet dat je er 30x60 op moet lijmen) het dak wordt er strakker van,sterker, veranderd (bijna) niets aan de stroomlijn (heeft ie die dan?) en je blijft redelijk standaard uit zien ... noodzaak op de bescherming er af te rollen bij niet in gebruik is niet echt aanwezig waardoor de stevigheid makkelijker te bereiken is...

Maar als jij graag koelvriescombinaties en andere huisraad op je dak of auto wil versjouwen.....terwijl een aanhanger daar om diverse redenen veel beter geschikt voor is.... overweeg dan eens om de hardtop er af te schroeven en er een truckcab op te zetten...hoef je ook niet zo hoog te tillen :roll: :lol: :lol:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Dec 2015, 11:07

Roger B. schreef:Maar... latjes in de lengtrichting op het dak materiaal gelijmd... eventueel wit gebeitst... dan heb je de vorm van het dak, maar dan net iets dikker ( ik bedoel niet dat je er 30x60 op moet lijmen) het dak wordt er strakker van,sterker, veranderd (bijna) niets aan de stroomlijn (heeft ie die dan?) en je blijft redelijk standaard uit zien ... noodzaak op de bescherming er af te rollen bij niet in gebruik is niet echt aanwezig waardoor de stevigheid makkelijker te bereiken is...

Maar als jij graag koelvriescombinaties en andere huisraad op je dak of auto wil versjouwen.....terwijl een aanhanger daar om diverse redenen veel beter geschikt voor is.... overweeg dan eens om de hardtop er af te schroeven en er een truckcab op te zetten...hoef je ook niet zo hoog te tillen :roll: :lol: :lol:

Ik denk dat FlorisTim dan achter de PickUp weer een aanhangertje met gereedschap nodig heeft. Een leeg aanhangertje is dan toch de eerste keuze want dat hoeft dan alleen mee als ie met koelkasten gaat zeulen.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Dec 2015, 12:34

Die pikhouweel, vuisthamer en versleten troffel die de gereedschapset van Floris vormen kan ie ook in ee truckcab kwijt. Houdt ie heel de bak over voor koel-viescombinaties en ander afval :lol: :lol:

Maar als je een roofrack wilt dat er niet uit mag zien als een roofrack, lijm dan gewoon een plaat Hpl op het dak. Voordat je die doorgeschuurd hebt is je baard dermate lang dat je toch niet meer zo hoog durft te komen. Mocht je echt zo lomp zijn dan een 2 of 3 mm Trespa plaat ipv de Hpl. (heb ik grote kans ook allemaal wel liggen...)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 13 Dec 2015, 17:57

De 130 hcpu blijft bij mij goodold number one qwa esthetiek, absoluut.
Maar een 110 pickup MET huif volgt rap daarna, als de groene die ik opvoerde met die dikke thomson banden.
Of zoals die van Mchenk, helaas vandaag met de kerstrit niet gezien.
Heb ik ook over zitten denken; m'n hardtop eraf, m'n complete achterwand- die ik al heb liggen bij edward- vervolgens monteren.
Echter, vanwege inbraak gevaar is dat de goden verzoeken,- 1 keer een scherp keukenmes erin en je bent de sjaak- van de zomer is er al een keer voor een krappe 1000 euro aan gereedschap gestolen.
- okee, toegegeven, de portieren incluus de achterdeur zaten nimmer op slot..-
Ook dat idee is langzij gekomen, die ombouw dus en een soort van multiplex opbouw op de bak maken ter varvanging van de hardtop wanden,en daar vervolgens een pvc huif erover heen.
Die houten te maken opbouw zou dan exact de vorm moeten krijgen van de originele huif, maar dan een ieneminie slagje kleiner, immers je wilt eroverheen die (pvc) huif hebben voor de looks.
Maar daar zitten ook weer nadelen aan: hoe en wat qwa die eeuwige ruk dakdragers die ik gewoon keihard nodig heb?
Nou weet ik wel dat daar op de 1 of andere wijze wel weer een mouw aan valt te maken, maar het is weer allemaal extra gedoe.
Daarbij komt dat ik inmiddels het nodige aan energie in m'n bestaande dichte wanden heb gestoken, met een tevreden resultaat(heb ze helemaal blank geschuurd tot op het aluminium zodat die niet meer qwa lak kunnen beschadigen), tevens heb ik de achterdeur redelijk seriues aangepakt qwa laswerk- jawel, dit keer gedaan MET lasbril!!- dus ook dat wordt goed en fraai.
Bovengenoemde 2 zaken heb je dan dus voor jan doedel gedaan..
Al met al: een hardtop is gewoon vooral vanuit praktisch oogpunt DE landrover voor me.

Ondanks jullie goede meedenken, latjes, een (dunne) plaat op het dak, ik geloof er gewoon niet in.
Het is af en toe echt geweld op dat dak, vorige week ook weer een steiger heen en retour, dan heb ik soms pakweg een meter hoogte aan lading erop liggen.In bochten moet je dan echt effe normaal doen.
ik denk dat ik vooralsnog toch denk in de hiont van Ed, lees zeil.
Maar dan een echt dikke uitvoering, iets van vrachtwagentrailerzeil oid.
Voor alle zekerheid, het gaat alleen om situaties waarbij ik grotere objecten in eerste aanleg het dak op moet krijgen, vanaf daar doen de dragers het (bescherm) werk.
110 HT 200 Tdi 1989.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 13 Dec 2015, 18:05

tim schreef:Voor alle zekerheid, het gaat alleen om situaties waarbij ik grotere objecten in eerste aanleg het dak op moet krijgen, vanaf daar doen de dragers het (bescherm) werk.

Al gedacht aan extra dakdrager, uiterste puntje helemaal achterop, voorzien van een dakbrede rol?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Terug naar “Kroeg”