CreaBea, een (bert en Ernie) dekbed voor mijn 110dak
-
Roger B.
Re: CreaBea, een (bert en Ernie) dekbed voor mijn 110dak
euhhhhh.... wil je zeggen dat jij tubed velgen met een ventiel voorzien en zonder binnenband rijdt dan????????????????????????????????????????? (dan snap ik Marcs opmerking al beter)
gone
Landmarcs schreef:O ja, qua OnTopic: Eigenlijk vind ik de VeeTee oplossing, een opzij-schuivend frame zo gek nog niet, daar gaat desgewenst ook nog een of meer 224x122 op.
Dank.
Ik kan me zelfs voor stellen dat je met een beetje geknutsel met een handliertje best goed een koelkast of die platen zijdelings het dak op krijgt zo, mits het frame en de geleiders een beetje stevig zijn.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Euhh, ja..
Maar ja, de rupsbanden waren bij Kwikfit op, dus je mot wat..
Hoo nou, ik heb uitvoerig aan ron gevraagd of dat goed ging en vooral bleef gaan, en het antwoord was volmondig ja.
Zolang je maar niet (teveel) af zou laten bv ivm terrein rijden.
Ik schat in dat ik er nu pakweg 2000 mile erop heb zitten, geen centje pijn.
Met dezelfde maat meten Roger; wie stuurt er nou een dakhaas met een schotel op een spekglad dak omhoog opdat de bewoners 183 tv stations kunnen bekijken ipv 156??

Hoo nou, ik heb uitvoerig aan ron gevraagd of dat goed ging en vooral bleef gaan, en het antwoord was volmondig ja.
Met dezelfde maat meten Roger; wie stuurt er nou een dakhaas met een schotel op een spekglad dak omhoog opdat de bewoners 183 tv stations kunnen bekijken ipv 156??
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
die dakhaas drie keer gevraagd of het niet te nat/glad was en gezegd dat het niet persee nu moest..............weet je nog?
bovendien glijdt die dakhaas dan alléén van het dak en glijdt ie niet met een leegklappende band de bocht uit samen met wat dan toevallig naast hem rijdt.
de bandenfirma die dit monteert en de weg op stuurt verdient een douw, en de beunhaas die het dan ook nogeens als "geen probleem" afdoet ook.... er zit niet voor niks een andere hump op het velgbed bij tubed velgen dan bij tubeless, ook de diameter van het ventielgat is niet voor niets verschillend......als het alleen een probleem zou zijn voor met lege banden offroad rijden... waarom zou dat verschil er dan ook bij al die andere non-offroad velgmaten en types zijn denk je?
bovendien glijdt die dakhaas dan alléén van het dak en glijdt ie niet met een leegklappende band de bocht uit samen met wat dan toevallig naast hem rijdt.
de bandenfirma die dit monteert en de weg op stuurt verdient een douw, en de beunhaas die het dan ook nogeens als "geen probleem" afdoet ook.... er zit niet voor niks een andere hump op het velgbed bij tubed velgen dan bij tubeless, ook de diameter van het ventielgat is niet voor niets verschillend......als het alleen een probleem zou zijn voor met lege banden offroad rijden... waarom zou dat verschil er dan ook bij al die andere non-offroad velgmaten en types zijn denk je?
gone
-
Landmarcs
tim schreef:Euhh, ja..
Het gaat gewoon goed .... tot het fout gaat ....
Nu bijv. bij zo'n zijdelingse dreun, en daarna dus geglibber. Geen idee of het ook geglibber was geweest met een correcte tubeless montage, maar de kans is gewoon groter dat het mis gaat met een tubeless/tubed montage.
Een schuiver, een stoeprandje, of een laterale Golf ... allemaal kwaaie kansen waarbij je ineens zonder lucht kan komen te staan (en waarbij je dan heel blij bent met een serieus en deugdelijk reserve-wiel).
Groeten MarcS
Moest inderdaad andere ventielen regelen, nu je het zegt.
Nb, ron heeft de mijne niet gemonteerd, hij heeft geen balanceerapparaat.
Ik laat het effe voor wat het is.
Vraagje; de tube; dak eraf, wanden eraf, bedrading loskoppelen evenals brandstof vulnek enzo.
Wat volgt?
Slechts de nodige bouten/moeren aan de onderzijde?
Nb, ron heeft de mijne niet gemonteerd, hij heeft geen balanceerapparaat.
Ik laat het effe voor wat het is.
Vraagje; de tube; dak eraf, wanden eraf, bedrading loskoppelen evenals brandstof vulnek enzo.
Wat volgt?
Slechts de nodige bouten/moeren aan de onderzijde?
110 HT 200 Tdi 1989.
Zolang je de banden niet gaat aflaten in het terrein is en heulemaal niks mis met "tubed" banden zonder binnenband te gebruiken. Die extra rand zit er alleen om bij lage druk de band op z'n plek te houden.
Dat heeft niks met beunhazerij te maken maar met meedenken met de klant. Sommige garages zouden je nieuwe tubeless velgen proberen aan te smeren en dat is dan zogenaamd service???

Dat heeft niks met beunhazerij te maken maar met meedenken met de klant. Sommige garages zouden je nieuwe tubeless velgen proberen aan te smeren en dat is dan zogenaamd service???
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
tim schreef:Ik weet niet wat hier gaande is, maar vanmiddag(roger was al op de hoogte vanwege een telefoontje mijnerzijds) een splinter nieuwe golf in mijn zijkant mogen ontvangen..
Heel fijn..
- in het kader van deze discussie dus weer een soort van herijkpunt zegmaar-
De sukkel verleende geen voorrang , en ik zat met m'n gedachte bij een strandstoel, sylvie meis , en een pinocolada.., waardoor ik 'm te laat zag.
Zo zie je maar, drank maakt meer kapot dan je lief is..
Afijn, zws de tube( achterbak) afgeschreven.
Auto staat morgen bij Oom Ron, en vanaf daar maar verder kijken.
kolere, dat is wel balen zeg! Als je wolf velg krom gereden is dan weet ik wel waar de meeste energie is gebleven, behalve in je 180 graden spin... Gelukkig heb je de foto's nog?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Ik mag zeggen, er komt geen sjoemelsoftware bijkijken om een golf in een polo te muteren, daar zijn veel minder gecomplicerde manieren voor..
ik heb de foto's nog
alleen die foto's op de eea manier uiteindelijk op printerpapier slasch op de laptop krijgen,ik schat zo in dat het herstellen van de 110 rapper gaat.
van elektrische apparaten snap ik maar 1 ding, de aan en uit knop..
ik heb de foto's nog
alleen die foto's op de eea manier uiteindelijk op printerpapier slasch op de laptop krijgen,ik schat zo in dat het herstellen van de 110 rapper gaat.
110 HT 200 Tdi 1989.
tim schreef:Ik mag zeggen, er komt geen sjoemelsoftware bijkijken om een golf in een polo te muteren, daar zijn veel minder gecomplicerde manieren voor..
ik heb de foto's nog![]()
kun je ze op de mail krijgen? Of is dat een vergelijkbare vraag?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983