CreaBea, een (bert en Ernie) dekbed voor mijn 110dak

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: CreaBea, een (bert en Ernie) dekbed voor mijn 110dak

Berichtdoor Roger B. » 16 Dec 2015, 18:08

Landmarcs schreef:Waarmee nog weer eens langs een andere weg "bewezen" is dat solide "Rock-Sliders" een lonende investering kunnen zijn (aangenomen dat er nog genoeg rest stevigheid in het chassis zit om een en ander ook solide vast te schroeven).

Van een Golfje, zeker van een splinternieuwe, rimpelt de motorkap als die tegen/onder zo'n "Rock-Slider" (met leze "Golf-breker") stuit.
Standaard stelt de zijkant van een Defender niet veel (men leze "niks") voor, en de zijkant van een standaard-laadbak stelt nog minder voor -- een Rock-Slider verhelpt deze zwakte.

Moet je met toch eens bewijzen hoe zo'n rock/treeslider dan alles achter het rechter achterwiel moet beschermen tegen een golfje dat op het linker achterwiel klapt waardoor de auto om zijn as tolt en met zijn zijkant achter het rechter achterwiel op de achterhoek van een ampéra klapt...... je veronderstelt weereens vanalles om daar vervolgens een "bewijs"mee te denken te leveren

Landmarcs schreef:

PS Hangt de zoektocht naar een nette witte tubed HD/Wolf velg samen met dit Golf-incident ??

ja
gone

tim

Berichtdoor tim » 16 Dec 2015, 18:13

Marc; jep.

Golg pakte me frontaal op het linker achterwiel, verder aan die zijde dus (ogenschijnlijk) totaal geen schade anders dan de velg; krom en kapot.Liep ook gelijk de lucht uit de Mud
(tubed velg, tubeless 255 Mud).
Door de impact maakte ik een draai van vrijwel 90 graden ,110 breekt dus uit en raak met m'n rechterachterzijkant een geparkeerde auto aldaar.
Die ook redelijke schade linkszijachter.

Mijn onvolprezen rallytegenstuurcapaciteiten waren helaas niet afdoende..
Anyway, door een lekenuitdeukbril gezien, bak is denk ik niet meer te redden.
Dat wordt nooit meer netjes.
Tevens is de rechterhoek van de crossmember ietsjes naar binnen gebogen, schat 1/2 centimeter.
Voor zover ik het kan zien is dat de schade, naast wat piellwerk als het rechterachterlicht en mistlicht.

Desnoods sla ik met een moker het plaatwerk wel weer enigzins in vorm, als ik maar kan rijden.
Hoop op zo snel mogelijk op taxateur.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Dec 2015, 18:13

Roger B. schreef:
tim schreef:Een technies goede Ht doet op MP minmaal 4/5000 euro, althans vraagprijs.

:shock: :roll: :roll: :lol:
ik zeg niks :mrgreen:

Zeg maar niks, maar kijk hier eens: http://www.gaspedaal.nl/Land-Rover/?trf ... 8&srt=pr-a

De keuze is niet echt reuze, maar er is een zekere keuze en een leuke prijsstelling.

Verder komt er ook nog de vergoeding bij voor de inrichting, en van het ongemak/inkomstenverlies etc.

Groeten MarcS

PS Je kent mijn kijk op de wereld, ik zou liever voor tubeless velgen gaan bij een tubeless montage. Je hebt meer kans dat de band zijn lucht vast houdt.
En verder loont het om even heel goed te kijken of de achteras nog recht onder het chassis hangt.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Dec 2015, 18:22

ik zeg niks over de prijs van wat er te koop is.....................maar........ :roll: :lol:

uiteraard heeft die as een optater gehad en moet ie goed nagekeken worden, niet alleen de ophanging (en het chassis daar) maar ook de hub en de wiellagers.

Landmarcs schreef:PS Je kent mijn kijk op de wereld, ik zou liever voor tubeless velgen gaan bij een tubeless montage. Je hebt meer kans dat de band zijn lucht vast houdt.

leg die eens uit?
gone

tim

Berichtdoor tim » 16 Dec 2015, 18:31

Ik weet het Marc, maar deze combi gaat goed .
3 tubed en 1 nieuwe tubeless velg is geen porum.

De 110 meervoud die bij Leek /groningen worden aangeboden; op zeker dat dat auto's zijn waar (serieus) werk aan zit, die toko is een pure commerciele jongen met veel verkapte hokken.
Ben er wel eens geweest in de tijd dat MGees gewild waren, je wilt niet weten wat hij durfte te vragen voor koekblikken..
Die witte voor 4900 ziet eruit als een goede deal, zeker wel.

Maar toegeven, ik denk dat ik nog aardig moet lullen om niet afgescheept te worden als de taxateur/verzekering over mijn rug hunzelf een kerstbonus toegedicht denken te krijgen.
Hoe dan ook, dat ding wordt weer goed en mooi, dat gaat niet afgepakt worden.

Roger: uiteraard zal ron eea zeer goed bekijken.

Ooh , en wie zei: hij is lang niet zo slecht als dat we op het forum vaak toedichten.
Nou?
Nou?
:!: ;)
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Dec 2015, 18:45

tim schreef:De 110 meervoud die bij Leek /groningen worden aangeboden; op zeker dat dat auto's zijn waar (serieus) werk aan zit, die toko is een pure commerciele jongen met veel verkapte hokken.
Ben er wel eens geweest in de tijd dat MGees gewild waren, je wilt niet weten wat hij durfte te vragen voor koekblikken..

Kolere! Wat weet je dat politiek correct en subtiel te verwoorden!!! :D :D Ik had op zeker veul minder nette woorden en vergelijkingen gebruikt. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Dec 2015, 18:49

tim schreef:Ik weet het Marc, maar deze combi gaat goed .
3 tubed en 1 nieuwe tubeless velg is geen porum.

Nou, dan kijk je op dit punt ineens heel precies.
De HD-tubed en de HD-tubeless verschillen alleen in tweemaal een hobbeltje in het velgbed, daarvan zie je aan de buitenkant alleen een ondiepe extra ronding daar waar de velg toch al geprofileerd is.

Maarrr ... Vriend Ron heeft vast nog wel een HD/Wolf velgje liggen, even een spuitbus gebroken wit eroverheen en klaar is Floris-Tim.

Groeten MarcS

PS Het is handig dat je al weet dat die LandRover-Leek "aanbiedingen" veel werk met zich meebrengen, dat is weer een sterk punt in de onderhandelingen.

tim

Berichtdoor tim » 16 Dec 2015, 18:52

:lol: :lol: :lol:

Toegeven, ik ben er dus jaaaaaaaaaaaaaren niet meer geweest, maar tdt.., wat een stel geldwolfen..
Maar goed, het is een vrije wereld.
Grappig: ze adverteerde ooit een met een zogenaamde originele mgb gt V8
Probleempje, die dingen zijn per definitie rechts gestuurd.
Rara aan welke zijde bij dat exemplaar het stuur zat..
En nee, de optie in het midden was het al helemaal niet

- er schijnt ooit een batch gemaakt te zijn van 7 of 8 originele links gestuurde exemplaren, allen geleverd tdt aan/naar Zwitserland, maar die door hun werd aangeboden was er zeker niet 1 van..-
110 HT 200 Tdi 1989.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Dec 2015, 18:55

tim schreef::lol: :lol: :lol:

Toegeven, ik ben er dus jaaaaaaaaaaaaaren niet meer geweest, maar tdt.., wat een stel geldwolfen..
Maar goed, het is een vrije wereld.
Grappig: ze adverteerde ooit een met een zogenaamde originele mgb gt V8
Probleempje, die dingen zijn per definitie rechts gestuurd.
Rara aan welke zijde bij dat exemplaar het stuur zat..
En nee, de optie in het midden was het al helemaal niet

- er schijnt ooit een batch gemaakt te zijn van 7 of 8 originele links gestuurde exemplaren, allen geleverd tdt aan/naar Zwitserland, maar die door hun werd aangeboden was er zeker niet 1 van..-

Tja, je hebt "right-side, wrong-side and the side that's left".

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 16 Dec 2015, 18:57

Landmarcs schreef:Nou, dan kijk je op dit punt ineens heel precies.

Maarrr ... Vriend Ron heeft vast nog wel een HD/Wolf velgje liggen, even een spuitbus gebroken wit eroverheen en klaar is Floris-Tim.

Groeten MarcS

Kijk Marc, je hebt verdwaalde Afrikanen, en je hebt Zigeuners(oeps)..
Daar zit wel degelijk een verschil in.. :D

Spuitbus: nop.
Waarom denk je dat ik bereid ben om een week langer een extra krantenwijk te lopen om een fraaie originele witte nette Laro velg aan te schaffen in " als het zo doorgaat tzt aan de kust", badplein 1..
110 HT 200 Tdi 1989.

Terug naar “Kroeg”