CreaBea, een (bert en Ernie) dekbed voor mijn 110dak

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: CreaBea, een (bert en Ernie) dekbed voor mijn 110dak

Berichtdoor Roger B. » 16 Dec 2015, 20:51

Edward schreef:Zolang je de banden niet gaat aflaten in het terrein is en heulemaal niks mis met "tubed" banden zonder binnenband te gebruiken. Die extra rand zit er alleen om bij lage druk de band op z'n plek te houden. :shock: :shock:

Dat heeft niks met beunhazerij te maken maar met meedenken met de klant. Sommige garages zouden je nieuwe tubeless velgen proberen aan te smeren en dat is dan zogenaamd service??? :roll: :roll:

yup.... je zit altijd te verkondigen dat bekeuringen en dergelijke niks uitmaken, maar dat het met je verzekering goed moet zitten..... nou...ik vraag me dan wel degelijk af of een verzekering zondermeer uitkeert wanneer jij bij een uitwijkmanouvre je band van je tubless binnenbandloze velg rijdt en daardoor iemand ongelukkig rijdt ofzo, en wat dan het aansprakelijkheidsverhaal van het bedrijf dat de banden monteerde wordt.

ja zolang het goed gaat niks aan de hand, maar met die denkwijze kun je al je verzekeringen de deur uit doen
gone

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Dec 2015, 21:57

ooit in mijn jeugdige jaren (kuch kuch) heb ik tijdens mijn opleiding motorvoertuigtechniek eens een studiedag (auto)banden van Michelin gehad op school en daar is ons toen geleerd/op het hart gedrukt NOOIT een tube-type velg als tubeless te gebruiken omdat een tubetype velg geen, of veel minder hoge, "humps" heeft waardoor je in extreme situaties (uitwijkmanouvres) kans loopt de band in het velgbed te drukken waardoor de lucht er in een klap uit is met verlies van grip en bestuurbaarheid van dien..

of dat dan ergens in een wet staat weet ik niet, ben er volledig van overtuigd dat het hier aan deze kant van het lijntje wel verboden zal zijn door tante TUV
gone

tim

Berichtdoor tim » 16 Dec 2015, 23:09

@ Coen,
ik ga kijken hoe dat moet, ik weet het echt niet.
is een nokia 5410i, dat wordt opzoeken in de winkler prins .. :D
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim

Berichtdoor tim » 24 Dec 2015, 18:29

De 110 is thuis, waar die hoort.
Vanmiddag na bezoek van de schademan en wat heen en weer gesteggel tussen hem en Ron aangaande schadebedrag, is Ron direct daarna aan de slag gegaan.
Linkerreactiearm losgehaald, en de as kwam gelijk aardig in het gareel.
Nieuw Rubber ertussen(dubbel met de deltaplaat er tussen, die krom was ) en schokbrekers vervangen voor Monroe's HD.
- de rechter was bovenaan vlak onder het oog afgebroken bij/door de klap-

Auto stuurt weer goed, ondanks dat het rechterachterwiel voor m'n gevoel meer als voorheen buiten de eyebrowe staat.
Een week in een moderne Transporter gereden, zo'n 110 is wel een aan/uit ding zeg..
Opbouwen kan definitief beginnen.
Ron heeft z'n maison kelder kersttaart dubbeldik verdiend!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Kroeg”