Rob Pt schreef:Rob Pt schreef:Dat 'vrijwillig verplichte' zwaaien blijft een hot item waar de meningen nog steeds over verdeeld zijn.
Net 3 weken Nederland achter de rug en omdat we beiden de leeftijd hebben dat "Ik zie ik zie wat jij niet ziet " niet echt meer als tijdverdrijf wordt gebezigd tijdens het rijden, besloten we maar eens Land Rovers, Defenders dus (!) *) te gaan tellen die we onderweg zagen en waarvan de bestuurder ook de moeite nam om ons te groeten.
Resultaat: 28 Defenders waarvan de bestuurder in 26 gevallen op de een of andere wijze groette. In nagenoeg alle gevallen werd er met het licht geseind al of niet i.c.m. met zwaaien. Of het initiatief bij ons of bij de 'tegenpartij' lag hebben we niet bijgehouden. Ik vind dit, 92,85 %, best wel een goede score. In Frankrijk 2 Defenders gezien. Score 100%.
Kunnen we iets met deze info ........ nee, helemaal niets !
*) Met Defenders bedoel ik in dit geval ook Series e.d.
Dag Rob,
Ik heb soms last van het "Ik zie, ik zie ... het even niet": Dwz het verkeer vraagt hier soms meer aandacht en een op een verre rijstrook passerende "Defender" (definitie zoals hiervoor) mis ik dan soms. Is het "Ik zie, ik zie 'm wel" dan sein ik gewoonlijk en zwaai eventueel ook (en soms omgekeerd).
In Frankrijk zijn de zwaai-reacties wisselend: Diegenen die utilitair met een LandRover op stap moeten zijn vaker verbaasd dat er gezwaaid wordt, diegenen die voor de "lol" rijden zwaaien ook "volontairement" (en buitenlanders in Frankrijk zwaaien gewoonlijk ook fanatiek), en in de wat afgelegener streken zwaaien de liefhebber Disco en RRC-types soms ook.
O ja, in Noorwegen stopte ooit zelfs een mede Defender-rijder om te vragen of er misschien iets mis was (misschien had hij veel ervaring met "iets mis"), wij waren gestopt om op de kaart te kijken, zochten alleen maar een goed wild kampeerplekje (hetgeen in Noorwegen soms best lastig is ... uiteindelijk hadden we wel een semi-legaal plekje naast een waterval dus missie meer dan geslaagd).
Groeten MarcS