aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
marcenvon

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor marcenvon » 12 Mei 2013, 17:33

Ik ben tot nu toe pas 1 niet series/Defender tegengekomen in het wild (buiten evenementen om dus) die zwaaide, dat was een Disco1. Na verloop van tijd zwaai je dus maar niet meer, heeft niets te maken met verheven voelen, hooguit dat Defenderrijders iets meer betrokken voelen bij het merk Land Rover dan de gemiddelde RR, FL of Disco.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

R1200C

Berichtdoor R1200C » 12 Mei 2013, 19:23

Precies, de meeste niet Series/Defender rijders doen alsof de rest van de wereld niet bestaat. Vandaag een Freelander ingehaald en die keek met een half oog tot ik mijn hand op stak en toen was het strak naar voren kijken.

Dan de eerste Series die we tegen kwamen, die zwaaide zowat van de weg af.

Komt bij dat een "niet Series/Defender" minder duidelijk opvalt dus heb je ook minder tijd om te reageren...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Mei 2013, 19:33

Tuurlijk, als ik zwaai zwaai je niet terug omdat ik dan toch niet reageer. :shock: :shock: :shock: Heeeeel logisch ja....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 12 Mei 2013, 20:04

Misschien val je niet op en heb ik je gewoon niet gezien. Of dringt die optie niet in je koppie door?
Kei veel groeten,

Joost

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Mei 2013, 20:55

R1200C schreef:Misschien val je niet op en heb ik je gewoon niet gezien. Of dringt die optie niet in je koppie door?

"je" is hier algemeen bedoelt........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 13 Mei 2013, 11:37

Edward schreef:
R1200C schreef:Misschien val je niet op en heb ik je gewoon niet gezien. Of dringt die optie niet in je koppie door?

"je" is hier algemeen bedoelt........

Bij mij ook hoor ;)

Sterker nog: als ik een niet-Series/Defender zie zwaaien dan zwaai ik zeker terug en vertel ik er 's avonds over tegen Karin (want dan heb ik 9 van de 10 keer een vriendin van ons gezien die een paar straten verderop woont :lol: )
Kei veel groeten,

Joost

Thimba

Berichtdoor Thimba » 13 Mei 2013, 12:01

Een tijd geleden had ik naast mijn Defender ook een rode Eend (heb ik nog steeds!) en een gifgroene PTT Post Opel Astra combi als kilometervreter. Zoals jullie wellicht weten zijn Defenderrijders niet de enigen die de zwaai-afwijking hebben: ook Eendjes en PTT-personeel (of hoe heet dat tegenwoordig) doen dat. Dat was dus een heel gezwaai op de weg, en goed in de gaten houden in welke auto ik ook al weer onderweg was. Soms - als ik bv in de Eend reed - zwaaide ik uitbundig naar een Defender. Die keek me dan aan met een gezicht van: "Ken ik die Eend ergens van?"

Overigens valt me op dat bv een Disco die een beetje is opgetuigd (roofrack, snorkel, lekkere bandjes, winch. e.d.) vrijwel altijd zwaait. Maar dat geld ook voor een dito Landcruiser (excuse my French :D ).

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 13 Mei 2013, 12:56

Dat 'vrijwillig verplichte' zwaaien blijft een hot item waar de meningen nog steeds over verdeeld zijn.

Roger B. schreef:moet je eens met een P38 met duits kenteken rijden.... dan groet geen enkele land rover rijder terug.[sic]

Dan ligt het wellicht aan ons Portugese kenteken. Overigens denken ook veel mensen dat het een Pools kenteken is ondanks dat de kentekens totaal niet op elkaar lijken. Zal wel door de P komen !

Afbeelding
Afbeelding

Edward schreef:....... is 90% van de Defenderrijders te verheven om een Discovery te groeten

Of ze 'te verheven zijn' weet ik niet maar als ze een keer geprobeerd hebben om een Discovery 3/4 (of Range Rover) te volgen in het terrein dan worden ze daar beslist zéér nederig van ! Daar waar Discovery's 3/4 dankzij het Terrain Response System gewoon rustig doorrijden blijft een Defender gewoon steken. En dat heb ik niet van de filmpjes op Youtube e.d. maar proefondervindelijk vastgesteld door samen met mijn vrouw met onze Land Rovers achter elkaar aan te rijden waarbij we ook steeds van auto wisselde. Maar eerlijk is eerlijk, een Series of Defender is natuurlijk voor de meesten, óók voor ons, gevoelsmatig de enige 'echte' Land Rover ! Uiterlijk nog steeds heel stoer maar qua terreinvaardigheid intussen volledig achterhaald en dat niet alleen door het eigen merk .............

marcenvon schreef: .....hooguit dat Defenderrijders iets meer betrokken voelen bij het merk Land Rover dan de gemiddelde RR, FL of Disco.

Daar kon je weleens gelijk in hebben. Alleen wat is de gemiddelde RR,FL of Disco (rijder) ? Is dat net zoiets als de gemiddelde Nederlander: man, vrouw, 2 kinderen en een golden retriever in een Opel Kadett uhh sorry Astra ?

R1200C schreef:..... de meeste niet Series/Defender rijders doen alsof de rest van de wereld niet bestaat.

Goh, laat ik nou net het gevoel hebben dat dit juist geldt voor Series-/Defenderrijders tenminste ............. als ik in de Discovery rijd natuurlijk.

Rob
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 13 Mei 2013, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Johnny

Berichtdoor Johnny » 13 Mei 2013, 14:49

Ik zwaai me lam, en de laatste 2 jaar is het zwaaien echt afgenomen zelfs als je in een defender rijd..
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 13 Mei 2013, 14:54

Johnny schreef:Ik zwaai me lam, ......

Pas jij dan maar op anders gaat het fout met de boomverzorging :lol:

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Terug naar “Kroeg”