aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Ray vd Velden

Re:aan de stamtafel

Berichtdoor Ray vd Velden » 16 Mei 2011, 21:22

Thomas Td5 schrijft:
Zo. Vandaag de afspraak voor de beurt en apk gemaakt. Over drie weken eens zien in welke staat de Disco werkelijk is. ;)

Je gaat toch niet 3 weken in de piepzak zitten nu,vindt het wel moedig van je dat je al een afspraak gemaakt hebt.
Ik zal alvast een kaarsje opsteken dat deed me oma altijd bij bijzondere evenementen

Succes. :kiss:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 16 Mei 2011, 21:34

Bareld schrijft:
Succes alvast Thomas, Duimen dat het een beetje goed afloopt.

Johnny schrijft:

Het onderhoud en je schade reparatie's zijn toch goed gedaan, dan heb je denk ik niet veel te vrezen van de apk keuring :)

Highlander schrijft:

Je gaat toch niet 3 weken in de piepzak zitten nu,vindt het wel moedig van je dat je al een afspraak gemaakt hebt.
Ik zal alvast een kaarsje opsteken dat deed me oma altijd bij bijzondere evenementen

Succes. :kiss:

:laugh: Bedankt!

Er is dit jaar al wat vervangen, de startmotor en de brandstofdrukregelaar. Ik verwacht dat dit routine zal zijn. Wel een paar puntjes die gedaan moeten worden. De slecht sluitende achterklep en montage nieuwe banden.

Ik boekte vooral vroeg omdat ik een bepaalde dag wilde hebben. ;) Dan heb ik lekker vrij en is het heel makkelijk om een dagje zonder auto te zitten. :)

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Mei 2011, 22:07

Als je je druk maakt om de apk moet je je auto in de brand steken en weg lopen! :blink: :blink: :blink:

Apk is echt de onderste sloopnorm. Ik snap niet dat er mensen zijn die trots zijn dat hun auto in één keer door de apk komt, dan ben je echt treurig. Apk is echt alleen om de grootste wrakken van de straat te houden. :whistle: :whistle:

Met een goed onderhouden en bijgehouden auto heb je van de apk helemaal niks te vrezen. Ik heb nog nooit een apk afkeur meegemaakt. Mocht dat ooit gebeuren dan gooi ik al m'n gereedschap in de sloot, verkoop al m'n voertuigen en ga voortaan de bus. :blink: :blink: :blink: :blink:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 16 Mei 2011, 22:11

Edward schrijft:
Als je je druk maakt om de apk moet je je auto in de brand steken en weg lopen! :blink: :blink: :blink:

Over de APK maak ik me geen zorgen. ;) Die haalde mijn Disco zelfs toen die van alles mankeerde. :laugh:

Ik maak me geen zorgen. Alles is al vervangen de afgelopen drie jaar. ;) Er zijn een paar klusjes, maar daar wist ik al langer van. Ik ben benieuwd naar mijn nieuwe bandjes. :)

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Mei 2011, 22:18

Thomas Td5 schrijft:
Edward schrijft:

Over de APK maak ik me geen zorgen. ;) Die haalde mijn Disco zelfs toen die van alles mankeerde. :laugh:

Ik maak me geen zorgen. Alles is al vervangen de afgelopen drie jaar. ;) Er zijn een paar klusjes, maar daar wist ik al langer van. Ik ben benieuwd naar mijn nieuwe bandjes. :)

Vandaag de Disco maar weer eens over een paar paden getrokken. Net verse regen erover dus goed glad... Schuif ik gewoon vol een sloot in met die Lattitude Cross!! Helemaal niks cross! :blink: :blink:

Wat ben ik toch blij met m'n grote dikke MUDS. ;)
Edward van Vugt

BoerHarms

Berichtdoor BoerHarms » 16 Mei 2011, 22:39

lol :D je moet ook niet zo hard rijden haha, of juist harder dan vlieg je er overheen :D
Landrover series III 2,25 diesel (3xgl.) overdrive, vrijloopnaven, standkachel met timer, Koenig krukaslier, snorkel, rocksliders, rolkooi, snorkel

unimog 404 cil benz , vele opties ao. hiab kraan pto lucht hydrauliek, hydro lier

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 16 Mei 2011, 22:52

Thomas Td5 schrijft:
Ik ben benieuwd naar mijn nieuwe bandjes. :)

Ik zou eerst een tijdje op een schap zetten en naar kijken de eerste weken
en dan pas plaatsen. ;)
Want kleien met die dingen wordt het voorlopig niet.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

RikH

Berichtdoor RikH » 16 Mei 2011, 22:52

Edward schrijft:
Vandaag de Disco maar weer eens over een paar paden getrokken. Net verse regen erover dus goed glad... Schuif ik gewoon vol een sloot in met die Lattitude Cross!! Helemaal niks cross! :blink: :blink:

Haha over lomp gesproken! :laugh: :laugh:

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 16 Mei 2011, 22:54

Highlander schrijft:

en dan pas plaatsen. ;)

Ja, de eerste off-road evenementen zijn pas eind dit jaar. Nou ja, ik kan ze een beetje inwijden met Daddy's Adventure. :)

@Edward:

De Michelins hebben mij nooit teleurgesteld, on-road zijn het uitmuntende banden en off-road zijn ze ook respectabel. Zeker als je beseft dat het een straatband is. Toch is de prijs per band hoog, en ergens vind ik het jammer dat ze maar een kleine 60.000 zijn meegegaan. Ik had wat meer km's verwacht.

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Mei 2011, 23:03

Thomas Td5 schrijft:
Highlander schrijft:

en dan pas plaatsen. ;)

Ja, de eerste off-road evenementen zijn pas eind dit jaar. Nou ja, ik kan ze een beetje inwijden met Daddy's Adventure. :)

@Edward:

De Michelins hebben mij nooit teleurgesteld, on-road zijn het uitmuntende banden en off-road zijn ze ook respectabel. Zeker als je beseft dat het een straatband is. Toch is de prijs per band hoog, en ergens vind ik het jammer dat ze maar een kleine 60.000 zijn meegegaan. Ik had wat meer km's verwacht.

Het is ook geen slechte band, ik moet er alleen alert op zijn dat de Disco geen muds heeft. :P

Net zo goed als ik met de Disco altijd de zijstraat hier voorbij rem. kennelijk rem ik met de 130 zo lomp dat als ik da met de Disco doe de abs begint te klapperen en ik de straat voorbij schiet. :blush: :blush:

Er gaat gewoon niks boven een 130 op grote lompe muds!! :P :P
Edward van Vugt

Terug naar “Kroeg”