aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
R1200C

Re:aan de stamtafel

Berichtdoor R1200C » 09 Jan 2011, 15:53

ErwinD90 schrijft:
Het is weer tijd om de stamtafel de plek te geven die het verdient en dat is ergens bovenaan. Als kastelein trek ik me het lot van deze draad aan. Pure beroepsdeformatie, ik weet het, maar ik kan het nu eenmaal niet helpen, zelfs niet als het onderwerp dat op tafel ligt me maar matig boeit. Het doet me denken aan bezoekjes aan mijn ouders. Die kunnen een hele middag of avond vol leuteren over hun Border Collie. :blink:
Ik ben dol op beestjes hoor, begrijp me niet verkeerd. Het is zo'n beetje als wat ik met kinderen heb: leuk zolang ze maar van een ander zijn.
:P

Doe dan eens een duit in het zakje en start een verhaal waar we allemaal wat aan hebben? Zeggen dat je niet over iets wilt praten maar dan niet zeggen waar je wel over wilt praten vind ik een beetje jammer :laugh:
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 09 Jan 2011, 18:15

Ik had me eigenlijk al schrap gezet voor een berg commentaar van alle trotse hondenbezitters die rond de tafel zitten, wat misschien tot een levendig gesprek zou kunnen leiden!
Ze zijn maar stil of zijn ze er vandoor gegaan nu er een 'barbaar' aangeschoven is?
:blink:

Is er nog koffie? Ik mag zo nog een paar uurtjes werken en dan weer fijn met m'n Defendertje, die ik aan mijn compagnon uitgeleend heb voor het weekeinde, naar huis. De afstand: hemelsbreed 500m, waar ik vanwege allerlei werkzaamheden en omleidingen een dikke 10 minuten doe.
:)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

R1200C

Berichtdoor R1200C » 09 Jan 2011, 18:22

Nee joh, ik heb liever dat mensen bewust kiezen voor (g)een hond dan dat ze ondoordacht een prachtig beest de vernieling in helpen door er niet goed voor te kunnen/willen zorgen!

Maar je Defender uitlenen? Dat is nou een topic waar wel wat mee heb: zou ik zelf nooit doen. Iedereen mag mee rijden, sommige mensen mogen zelf een stukje rijden maar zonder mij rijdt D'n Harrie geen meter. Moet er niet aan denken dat er wat gebeurt (zelfs buiten de schuld van de ander om), dan zou ik een heel rotte tijd tegemoet gaan...
Kei veel groeten,

Joost

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 09 Jan 2011, 18:50

R1200C schrijft:
Maar je Defender uitlenen? Dat is nou een topic waar wel wat mee heb: zou ik zelf nooit doen. Iedereen mag mee rijden, sommige mensen mogen zelf een stukje rijden maar zonder mij rijdt D'n Harrie geen meter. Moet er niet aan denken dat er wat gebeurt (zelfs buiten de schuld van de ander om), dan zou ik een heel rotte tijd tegemoet gaan...

Heel begrijpelijk en dat geldt ook voor mij. Maar de man die ruim 6 jaar geleden samen met mij alle vastigheid die het leven kende opgaf en elke euro die er maar bijeen te schrapen was om met mij een plannetje te verwezenlijken mag dat wel. Ik heb bijna 4 jaar op kamers gewoond boven de zaak en hij nog langer ergens anti-kraak. De eerste 3 jaar hebben we alle uren zelf en samen gewerkt. Nu werken we gewoon een uurtje of 40, soms iets meer, en hebben we allebei ergens een fatsoenlijk onderkomen gevonden. Maar met zoveel karakter verdient hij het om wanneer dat nodig is in mijn even karaktervolle Defender naar huis te rijden, naar zijn lief, dochtertje én...
hond!
:woohoo:

Defender 90", 2001

R1200C

Berichtdoor R1200C » 09 Jan 2011, 19:28

Dat is ook niet "zomaar iedereen" :laugh:

En wie weet: het is en blijft een virus he, die zijn zowat per definitie besmettelijk ;)
Kei veel groeten,

Joost

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 10 Jan 2011, 02:27

Uhhhh... Ik snap er niks van!

Defender 90", 2001

R1200C

Berichtdoor R1200C » 10 Jan 2011, 10:15

ErwinD90 schrijft:
Uhhhh... Ik snap er niks van!

Helpt het als ik zeg dat het geen bezwaar zou zijn als je vriend ook met het Land Rover virus besmet raakt en (ooit) een Land Rover voor zichzelf koopt? Dan kunnen jullie met twee wagens de bagger in :laugh:
Kei veel groeten,

Joost

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 10 Jan 2011, 10:29

R1200C schrijft:

Auto uitlenen zou ik niet aan beginnen. Daar zit veel te veel mogelijke ellende aan vast.

Overigens is meerijden vaak voldoende voor mensen om ook het Land Rover virus te krijgen. ;) Een keer iemand mee gehad die het prachtig vond, het geluid dat de Td5 maakt als die een heuveltje op moet klimmen.

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 10 Jan 2011, 11:04

@Joost R1200C

Haha! Dat was volstrekt helder hoor.
Na het werk had ik tijdens het opruimen van de kroeg het laatste album van David Gray opgezet om dat karweitje te veraangenamen en het leek me wel een goed idee om aan de stamtafel een Youtube-versie ten gehore te brengen. Dat leek nergens op: rare lege vlakken en her en der wat tekst.
Daar begreep ik niets van want normaal is dat een eitje.

Het virus doet wat het doet: mijn beste vriend is al een jaar op zoek naar een fatsoenlijke Stage One. Iemand?

Ik heb vandaag weekend, de zon schijnt en de (Panamese) koffie smaakt fantastisch.

Defender 90", 2001

R1200C

Berichtdoor R1200C » 10 Jan 2011, 11:07

ErwinD90 schrijft:
Ik heb vandaag weekend, de zon schijnt en de (Panamese) koffie smaakt fantastisch.

Dan doe mij ook maar een bakje. Net de aannemer even verbaasd over hoe lekker koffie uit een "fietspomp" smaakt :laugh:

Kei veel groeten,

Joost

Terug naar “Kroeg”