Marco 109 schrijft:
Wanneer zijn we welkom?????? :)
Je bent altijd welkom en als je vooraf even laat weten dat je komt zorg ik er voor dat ik thuis ben :laugh:
Michiel Tom schrijft:
Toch blijf ik aan een ding een pesthekel houden bij koffie van heden ten dage: die crema laagjes.... Het is toch geen pils?
Crema (op een kop echte koffie, dus espresso) is een bewijs dat het water met de juiste druk door de gemalen bonen is gegaan. Verder is het een mengsel van bittere olie en lucht. Schep die maar eens van je espresso af en proef dan nog maar eens. Een wereld van verschil.
Ga je dan kijken naar de "schuimlaag" op een senseo bakje dan zegt dat je alleen maar dat je koffie drinkt waar door middel van kunstgrepen (o.a. varkensvet...) een schuimlaag is gecreëerd. Die voegt niets toe aan de smaak, alleen maar aan het idee tussen de oren.
Vandaag heb ik deze gekregen, heerlijke koffie! Natuurlijk wat bewerkelijker, maar als we dat erg zouden vinden reden we allemaal wel in onderhoudsvrije jappanners toch?
Zo monteer ik vaak bij klanten een Quooker. Een kraan waar kokend water uitkomt. Leuk voor het koken maar bij bijvoorbeeld thee zetten gaat toch het ritueel wat verloren. Dus heb ik er in mijn eigen keuken geen gemonteerd. :P