aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Bareld

Re:aan de stamtafel

Berichtdoor Bareld » 28 Okt 2010, 22:15

Edward schrijft:
Thomas Td5 schrijft:
Schils schrijft:

ik zou nog liever een hele pot zetten en er ritueel omheen dansen, dan dat ik mijn gasten een senseo zou aanbieden..

Ze moeten niet te lang blijven plakken. :P :P :silly: :silly: Ik vind het prima zo. Ik drink niet zoveel koffie.

Schils schrijft:

Gelukkig bestaat er Nespresso..heb je zo een kopje heerlijke Espresso / cappuccino / koffie klaar staan

Tja.. What else? :P

Nou, het is wel duidelijk dat jullie geen Brabanders zijn. Bij jullie hoef ik dus niet op de koffie! :blink: :blink:

T'is ook wel duidelijk dat jij geen noordeling bent. :P Maar maakt niet uit hoor. Al die zuider- en westerlingen zijn hier van harte welkom. Wij ontvangen mensen gewoon thuis ipv in de kroeg en dat heb je je snel eigen gemaakt hier. :)

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 28 Okt 2010, 22:18

Edward schrijft:
Nou, het is wel duidelijk dat jullie geen Brabanders zijn. Bij jullie hoef ik dus niet op de koffie! :blink: :blink:

Ik heb nog ergens op zolder een ouderwets koffieapparaat. Duurt het bezoek ook langer, ding heeft even nodig voor er een pot klaar is. ;)

Ik drink thuis eigenlijk meer thee of frisdrank.

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 28 Okt 2010, 22:22

Thomas Td5 schrijft:
Edward schrijft:

Ik heb nog ergens op zolder een ouderwets koffieapparaat. Duurt het bezoek ook langer, ding heeft even nodig voor er een pot klaar is. ;)

Ik drink thuis eigenlijk meer thee of frisdrank.

Yep.....water is voor kikkers en thee voor flikkers :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Michiel Tom

Berichtdoor Michiel Tom » 28 Okt 2010, 22:39

Highlander schrijft:
Doe maar een liter Duits pils in een pul, kan ik vast oefenen voor zaterdag, gaan er weer een paar HB-tjes inkoppen.
Kan ik zondag weer mijn gezicht uit de plooi proberen te trekken. :blink:

Weer naar Muenchen? Mag over een weekje ook weer. Des avonds weer een paar lekker locale biertjes proberen, zoals de Paulaner! :woohoo:
In the beginning there was nothing... which exploded.

Michiel | 110 RHD 1985

http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 29 Okt 2010, 02:02

Vanavond heb ik met 20 deelnemers blind een aantal bokbieren geproefd. Laat nu de Weihenstephan Vitus (de enige blonde bok) het meest gewaardeerd worden! Voor de met Weihenstephan onbekend zijnden: de aantoonbaar oudste brouwerij ter wereld. Anno 1040 en monnikenwerk dus daar kan geen enkele brouwer tegenop!

En o ja: Senseo sucks big time! Als je al van gemak houdt en je er met een Jantje van Leiden van af maken wil dan is Nespresso dé ondergrens.

Maar voor alle liefhebbers van ondermaats of de middelmaat: 'blessed are the ignorant'.
En dat meen ik.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Michiel Tom

Berichtdoor Michiel Tom » 29 Okt 2010, 07:33

Wij hebben tegenwoordig toch weer een Senseo :blush: We hebben laatst zelfs weer een tijdje zo'n ouderwetse snelfilter gehad, maar die koffie wordt op de een of andere manier steeds viezer. Vraag me zelfs af of dat wel koffie is. Met de pads van Ikea :blush: :blush: vind ik het bakje net wat beter.

Toch blijf ik aan een ding een pesthekel houden bij koffie van heden ten dage: die crema laagjes.... Het is toch geen pils? :blink:

De lekkerste koffie is toch van verse boontjes. Voor de meest geslaagde melange gingen we zelfs naar een koffiehandel in Alkmaar. Tijdje bij toerbeurt gedaan voor de buurt, maar helaas in de benen gezakt.
In the beginning there was nothing... which exploded.

Michiel | 110 RHD 1985

http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 29 Okt 2010, 07:41

Michiel Tom schrijft:
De lekkerste koffie is toch van verse boontjes. Voor de meest geslaagde melange gingen we zelfs naar een koffiehandel in Alkmaar. Tijdje bij toerbeurt gedaan voor de buurt, maar helaas in de benen gezakt.

Wie weet komen we elkaar nog tegen als je boontjes gaat halen. :) Tenminste als je het door de week doet.

Persoonlijk ben ik niet zo'n koffie-kenner. Ik vind dat spul uit de koffieautomaat doorgaans ook nog goed. Ik merk het verschil gewoon niet tussen of het uit de automaat komt of van gemalen bonen.

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 29 Okt 2010, 12:55

Thomas Td5 schrijft:
Michiel Tom schrijft:

Wie weet komen we elkaar nog tegen als je boontjes gaat halen. :) Tenminste als je het door de week doet.
Slechte smaakpupillen denk ik zo.

Persoonlijk ben ik niet zo'n koffie-kenner. Ik vind dat spul uit de koffieautomaat doorgaans ook nog goed. Ik merk het verschil gewoon niet tussen of het uit de automaat komt of van gemalen bonen.

Slechte smaak pupillen...... :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 29 Okt 2010, 13:00

Michiel Tom schrijft:
Highlander schrijft:
Doe maar een liter Duits pils in een pul, kan ik vast oefenen voor zaterdag, gaan er weer een paar HB-tjes inkoppen.
Kan ik zondag weer mijn gezicht uit de plooi proberen te trekken. :blink:

Weer naar Muenchen? Mag over een weekje ook weer. Des avonds weer een paar lekker locale biertjes proberen, zoals de Paulaner! :woohoo:

Nee helaas, feestje zelf georganiseerd met 400 man en tiroler band... :laugh:

R1200C

Berichtdoor R1200C » 29 Okt 2010, 13:03

Marco 109 schrijft:
Wanneer zijn we welkom?????? :)

Je bent altijd welkom en als je vooraf even laat weten dat je komt zorg ik er voor dat ik thuis ben :laugh:

Michiel Tom schrijft:
Toch blijf ik aan een ding een pesthekel houden bij koffie van heden ten dage: die crema laagjes.... Het is toch geen pils?

Crema (op een kop echte koffie, dus espresso) is een bewijs dat het water met de juiste druk door de gemalen bonen is gegaan. Verder is het een mengsel van bittere olie en lucht. Schep die maar eens van je espresso af en proef dan nog maar eens. Een wereld van verschil.

Ga je dan kijken naar de "schuimlaag" op een senseo bakje dan zegt dat je alleen maar dat je koffie drinkt waar door middel van kunstgrepen (o.a. varkensvet...) een schuimlaag is gecreëerd. Die voegt niets toe aan de smaak, alleen maar aan het idee tussen de oren.

Vandaag heb ik deze gekregen, heerlijke koffie! Natuurlijk wat bewerkelijker, maar als we dat erg zouden vinden reden we allemaal wel in onderhoudsvrije jappanners toch?

Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Terug naar “Kroeg”