aan de stamtafel
-
Paul Verrips
-
rtimmerman
Re:aan de stamtafel
Als je de site opent van dakar owners uk zie je mijn zwarte, deze staat gelijk boven de lichtpaarse met de oude eigenaar erbij. ca 2 mnd geleden zelf opgehaald met def 130 en aanhanger in Schotland. Eerste keer al mee in Furstenau gereden om kleine foutjes te ontdekken voor ik verder ben gegaan met opbouw. o.a. extra lier voor de achterzijde besteld, dubbele accu's, snorkel, nu nog opbouwen, beurt, afstellen, dif sperren inbouwen (laten) etc. Moet zeggen heb ook zelfde rondje in met mn defender 130 gereden in Furstenau en dit keer met een vriend met opgebouwde landcruiser maar de Dakar rijdt echt alles eruit, komt bijna overal doorheen, op, etc. :woohoo:
- Thomas Td5
Is zo'n Dakar niet een kitcar?
Ik dacht dat je ze kon bouwen op het chassis van een Disco 1/RRC of Discovery II chassis. Dan kon je ook de motor houden met versnellingsbak.
Ik dacht dat je ze kon bouwen op het chassis van een Disco 1/RRC of Discovery II chassis. Dan kon je ook de motor houden met versnellingsbak.
-
rtimmerman
Klopt het onderstel wordt meestal gebruikt van een range rover 3,5 v8 en zwaarder (ideaal geen wb en oldtimer verzek) of een disco. simpel gezegd alles weghalen wat je niet nodig hebt, daarna kit eroverheen. je kan veel vinden over de opbouw op http://www.dakar4x4.me.uk/dakar.htm.
Het kost alleen veel tijd en de kit van ca. € 3000,00 excl. hebben er een tijdje 2 te koop gestaan op Marktplaats een witte en een paarse.
Het kost alleen veel tijd en de kit van ca. € 3000,00 excl. hebben er een tijdje 2 te koop gestaan op Marktplaats een witte en een paarse.
Zeau! Even een bakkie doen. Net 4 van de 5 auto's een flinke wasbeurt gegeven, alleen D'n Harrie zit nog onder het stof maar die is niet zo'n fan van de Karcher dus die moet met de hand en daar had ik geen puf meer voor ;)
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
- Thomas Td5
R1200C schrijft:
Toch handig? Was je ook meteen het interieur van D'n Harrie. :laugh:
Zeau! Even een bakkie doen. Net 4 van de 5 auto's een flinke wasbeurt gegeven, alleen D'n Harrie zit nog onder het stof maar die is niet zo'n fan van de Karcher dus die moet met de hand en daar had ik geen puf meer voor ;)
Toch handig? Was je ook meteen het interieur van D'n Harrie. :laugh:
- Ray vd Velden
Ga maar eens een biertje in schenken of 2. 

Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
- Ray vd Velden
Highlander schrijft:
Ja gezellig ik doe ook mee. :P
Ga maar eens een biertje in schenken of 2.
Ja gezellig ik doe ook mee. :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
- Bram Willems
Ik ga pitten :( ! Tot Morgen en welterusten! :)
Herinner je gisteren,
droom van morgen,
Leef vandaag!
droom van morgen,
Leef vandaag!