aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
R1200C

Re:aan de stamtafel

Berichtdoor R1200C » 10 Jan 2011, 13:02

Oja: ietsjes duurder maar wel heel veel verschillende soorten zetmethoden die de revue passeren. Echt een aanrader:

Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 10 Jan 2011, 13:03

R1200C schrijft:
@Thomas: dat ding is de reden dat ik thee ben gaan drinken op het werk :laugh:

Ja, mede daarom drink ik ook veel thee op het werk. :P

Overigens was op mijn laatste klus de cappucino ook goed te doen. Beter dan de normale koffie.

R1200C

Berichtdoor R1200C » 10 Jan 2011, 13:09

Voor cappuccino ben ik wat te "Italiaans". Dat drink je namelijk als ontbijt, dus na een uur of tien hou ik het liever bij zwart (al mag iedereen drinken wat hij/zij het liefste drinkt hoor).

Komt bij dat een echte goed in elkaar gezette cappuccino minstens zo moeilijk te vinden is als een goede espresso hier in Nederland. Ben benieuwd wat mijn nieuwe werkgever voor apparaten heeft staan en of ik er wat moois bij kan gaan zetten. Anders maar weer aan de groene thee en thuis-espresso :laugh:
Kei veel groeten,

Joost

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 10 Jan 2011, 13:16

R1200C schrijft:
Voor cappuccino ben ik wat te "Italiaans". Dat drink je namelijk als ontbijt, dus na een uur of tien hou ik het liever bij zwart (al mag iedereen drinken wat hij/zij het liefste drinkt hoor).

Zwarte koffie vind ik doorgaans te sterk of te bitter. Ik geef de voorkeur aan wat melk er dan bij. Of suiker als er geen melk is.

R1200C schrijft:

Ben benieuwd wat mijn nieuwe werkgever voor apparaten heeft staan en of ik er wat moois bij kan gaan zetten. Anders maar weer aan de groene thee en thuis-espresso :laugh:

Je kan altijd zelf een koffieapparaat meenemen. :laugh: Overigens werkt voor mij cola ook goed om door te werken. :) Hiervoor had ik toch een blikje of twee nodig om dat om te zetten in wat SQL scripts. :laugh: :laugh:

R1200C

Berichtdoor R1200C » 10 Jan 2011, 13:22

Thomas Td5 schrijft:
Zwarte koffie vind ik doorgaans te sterk of te bitter. Ik geef de voorkeur aan wat melk er dan bij. Of suiker als er geen melk is.

Koffie is heter dan de hel, zwarter dan de nacht en zoeter dan de liefde (Italiaans gezegde).

Voor mij gaat er bijna altijd wel wat suiker in, al proef ik het eerst bakkie van nieuwe bonen altijd eerst zwart.
Kei veel groeten,

Joost

Manja

Berichtdoor Manja » 10 Jan 2011, 14:04

Ik ga nu even aan de thee.
veel leerlingen zijn voor deze periode al klaar en er is niet zo veel meer te doen.
Groet,

Manja

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 10 Jan 2011, 14:21

R1200C schrijft:
Koffie is heter dan de hel, zwarter dan de nacht en zoeter dan de liefde (Italiaans gezegde).

Voor mij gaat er bijna altijd wel wat suiker in, al proef ik het eerst bakkie van nieuwe bonen altijd eerst zwart.

Een nieuw bakkie bonen zal op het werk niet opgaan. Ik ben zelden luxe koffiemachines daar tegengekomen. Zullen er wel zijn, maar dan alleen op de verdieping waar de directeur zit. ;)

Manja schrijft:
Ik ga nu even aan de thee.
veel leerlingen zijn voor deze periode al klaar en er is niet zo veel meer te doen.

Tja, dan kun je nog maar twee dingen doen. Of gaan internetten of lekker naar huis gaan. :)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jan 2011, 14:52

Thomas Td5 schrijft:
R1200C schrijft:
@Thomas: dat ding is de reden dat ik thee ben gaan drinken op het werk

Ja, mede daarom drink ik ook veel thee op het werk.

Goed beschouwd is welke koffie dan ook voor mij reden om thee te gaan drinken.
Op ongeveer 5 jarige leeftijd al heb ik bedacht dat koffie niet voor mij bedoeld was.

Weliswaar snap ik die mensen die thee niet te drinken vinden best: ze hebben iha meer dan gelijk. Buiten de deur neem ik het liefst thee met een smaakje, dat is altijd nog beter als het gebrande hooi, met lijmerige bijsmaak, dat gewoonlijk voor thee moet doorgaan.

Daarom dus reis ik om de zoveel tijd af naar Den Haag om daar een heel "gewone" traditionele Ceylon-thee te gaan halen (in gezinsverpakking). Het hoeft niet duur te zijn (want dat is ie niet eens) als het maar goed is (deze thee verveelt al een eeuwigheid niet).

En voor wie bang is dat ie onthoudingsverschijnselen krijgt: er zit in thee ook een aardige dosis coffeïne (ofwel theïne), daarbij een stuk minder van die dubieuze rooster-bijproducten.
En nog een voordeeltje: als je eenmaal de goede thee hebt dan is het goed zetten een fluitje van een cent (oja een beetje lekker water komt het resultaat ook wel ten goede).

Groeten MarcS

R1200C

Berichtdoor R1200C » 10 Jan 2011, 15:39

Landmarcs schrijft:
(oja een beetje lekker water komt het resultaat ook wel ten goede)

Dat verschil merkten wij goed toen we ons water gingen filteren (Brita filters). De thee en ook de koffie werden een stuk lekkerder.

Overigens kun je thee ook goed via webwinkels krijgen tegenwoordig. Hoef je niet te wachten tot je weer in Den Haag bent ;)
Kei veel groeten,

Joost

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jan 2011, 16:25

R1200C schrijft:
Landmarcs schrijft:
(oja een beetje lekker water komt het resultaat ook wel ten goede)

Dat verschil merkten wij goed toen we ons water gingen filteren (Brita filters). De thee en ook de koffie werden een stuk lekkerder.

Overigens kun je thee ook goed via webwinkels krijgen tegenwoordig. Hoef je niet te wachten tot je weer in Den Haag bent ;)

Ik haal de thee per kilo tegelijk, dus hoef ik niet te vaak naar Den Haag, en hier in het midden des lands komt heel behoorlijk water uit de kraan (iets wat je niet kan zeggen van het water in bijv. Gouda).

Oja, volgens mij wordt de koffie niet beter van ander water.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”