aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Manja

Re:aan de stamtafel

Berichtdoor Manja » 06 Jan 2011, 09:42

Gaan er nog kroegtijgers naar Heerde?
Groet,

Manja

Anita_Leen

Berichtdoor Anita_Leen » 06 Jan 2011, 10:53

Onze "witjes" hebben het weer overleefd....deden het ondanks dat ze ontzettend bang zijn erg goed, het carbid schieten was nl op het weiland voor ons boerderijtje.... en dat zijn me een knallen....

Wij gaan de 15de heel erg vroeg naar Heerde....dus helaas voor ons geen convooi!!! maar er zijn vast meerdere noorderlingen die gaan.....

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 06 Jan 2011, 11:18

Manja schrijft:
Een stamtafel ontgroeit nooit zijn nut!!

En anders zet ik 'm hier wel op het terras, ook heel nuttig.

Hebben de hondenhouders het vuurwerk nog een beetje overleefd? Kimani heeft om 10.00 uur al de eerste diazepam gehad en tegen de tijd dat echt begon, was hij behoorlijk suf. Kito snapt er niets van: hij sliep gewoon door :laugh:

Die van ons is zo wie zo al suf,als ik daar nog wat bij ga gieten kunnen we net zo goed een stoffen hond nemen.

Raymond. :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Manja

Berichtdoor Manja » 06 Jan 2011, 11:18

@ Anita en Leen:

Jullie gaan zeker weer controleurtje spelen daar :laugh:
Groet,

Manja

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 06 Jan 2011, 11:18

Manja schrijft:

Als ik niets van de Opkikker hoor zekers naar Heerde.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 06 Jan 2011, 11:20

Manja schrijft:

Ik was het wel van plan. :)

R1200C

Berichtdoor R1200C » 06 Jan 2011, 12:21

Manja schrijft:
Hebben de hondenhouders het vuurwerk nog een beetje overleefd? Kimani heeft om 10.00 uur al de eerste diazepam gehad en tegen de tijd dat echt begon, was hij behoorlijk suf. Kito snapt er niets van: hij sliep gewoon door :laugh:

Dorus is geslaagd voor haar eindejaars examen. We zijn na 12 uur naar buiten gegaan en hebben eerst op een afstand naar het vuurwerk gekeken. Gevolg: Interessant, niet echt bang van en vooral bezig met om haar heen kijken waar het volgende geluid vandaan gaat komen.

Daarna wat dichter naar de buren gelopen, dachten dat die al klaar waren. Niet dus: die rolden zo'n lange sliert uit waardoor we er dichter bij stonden dan we van plan waren. Gevolg: Dorus staat er bij en kijkt er naar. Een of twee keer opgekeken naar ons om te zien wat wij deden en daarna gewoon langs de snippers gelopen en bij de buren naar binnen om daar de kiet op stelten te zetten :woohoo:

BTW: Manja, heb je al eens gedacht aan andere opties dan pilletjes? Over Diazepam weet ik het niet 100% zeker maar steeds meer onderzoek levert op dat dit soort middeltjes eigenlijk een verkeerd effect heeft. Het zorgt er namelijk voor dat de hond te sloom is om te reageren maar zorgt er niet voor dat de prikkels de hersenen gebruiken. Dan krijg je dus een hond die mega bang is maar gevangen zit in zijn/haar eigen lijf en dus geen kant op kan.

Natuurlijk afhankelijk van hoe extreem je hond reageert en hoe lang hij dat al doet kun je ook ruim voor 31-12 (denk al aan oktober) beginnen met het trainen en laten wennen aan dit soort situaties. Dat is wat uitgebreider dan zo'n CD opzetten en kan ook een flinke tijd kosten. Maar dan weet je wel zeker dat je hond oud en nieuw tenminste niet als een nachtmerrie beleeft.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Ton R

Berichtdoor Ton R » 06 Jan 2011, 13:37

Ook Wolf ( toen 3.5 maand) is geslaagd. Rond 18.00 uur naar mijn vriendin gewandeld en onderweg waren verschillende groepjes bezig met vuurwerk, Wolf is wel een paar keer geschrokken maar werdt niet angstig. Om 24 uur in de tuin gezeten en kwam hij naast me zitten om naar boven te kijken.

grz Ton R

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 06 Jan 2011, 18:54

We hebben het al eerder ontdekt. Er is één voordeel aan een asielhond die schijnbaar ooit bij een boswachter/jachtopziener heeft geleeft: knallen (hoe harder hoe beter) zijn hooguit leuk, want een voorbode van "dood-beest-ophalen-actie".

Als ik me helemaal de tandjes schrik van een carbidknal kijkt de hond hooguit uit naar het neervallende wild.....
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Michiel Tom

Berichtdoor Michiel Tom » 06 Jan 2011, 19:35

Onze ruwharige machoteckel heeft urenlang geprobeerd het vuurwerk op heldhaftige wijze te verjagen. Helaas is dat niet gelukt en werd het om middernacht alleen maar erger. Rond 0.30 sloeg de wanhoop toe en wist hij het niet meer. Zielig hoor....
In the beginning there was nothing... which exploded.

Michiel | 110 RHD 1985

http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl

Terug naar “Kroeg”