Aanschaf Discovery

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Marvin

Aanschaf Discovery

Berichtdoor Marvin » 03 Dec 2015, 11:38

Beste Landrover liefhebbers,

Mijn naam is Herman. Ik ben geïnteresseerd in de aanschaf van een Landrover Discovery maar weet er nog weinig van. Ik zie veel landrovers rijden waardoor ik denk dat het kwalitatief een goed product is. Echter hoor ik ook geluiden als: "koop geen Landrover, koop eigenlijk helemaal geen Engelse auto, want je blijft sleutelen".
Nu snap ik dat een auto zijn reguliere onderhoud nodig heeft en dat er wel eens iets vervangen moet worden. Ik ben echter geen sleutellaar en heb er ook een hekel als er met schering en inslag defecten optreden.
Een dealer zal geen neutraal antwoord geven want die wil verkopen. Ik hoop van jullie het antwoorden te krijgen als:
"Geen enkel probleem om aan te schaffen er zijn nauwelijks problemen"
of
"Het is een prima auto's maar als je niet van (laten) sleutelen houdt, begin er dan maar niet aan".

Ik ben al eens bij een dealer geweest en die zei dat de 4 natuurlijk beter is dan de 3 omdat de 4 meer doorontwikkeld is en dat het enige waar je op moet letten is dat je regelmatig het afwateringskanaal in de A-stijl moet doorblazen om verstopping te voorkomen.

Ik ga niet het terrein in maar wil zo'n Discovery voor het rijcomfort. Dit zijn mijn vragen:

Is de turbo regelmatig kapot of valt het mee. Het is een slijtage onderdeel maar vervangen bij elke halve ton zou ik niet accentabel vinden?
Houden de balgen van de luchtvering het lang vol of moeten deze vaak vervangen worden?
Hoe zit het met elektronica?
Wat zijn punten / verborgen gebreken om bij de aanschaf van een gebruikte Discovery op te letten?

Ik ben benieuwd.
Met vriendelijk groet Herman van H.

Landmarcs

Re: Aanschaf Discovery

Berichtdoor Landmarcs » 03 Dec 2015, 12:01

Herman,

LandRovers zijn lang niet zo goed als de liefhebbers zeggen, en lang niet zo beroerd als de anderen zeggen.

Turbo en balgen gaan niet vaker stuk als bij andere auto's. Verder is het natuurlijk wel een "Engelse" auto dus zitten er soms rare dingen in.

Verder is het een kwestie van smaak, en van geld als je met ieder gebrek bij de dealer staat, en soms van veel geld, zeker als je onoplettend doorrijdt met problemen die aandacht nodig hebben.

Groeten McS

Ralphrutten

Re: Aanschaf Discovery

Berichtdoor Ralphrutten » 31 Dec 2015, 17:37

Hoi Herman,

Mijn ervaring is het volgende,
Zelf pas een oude D3 gekocht, zonder garantie.
Voor mij niet zo'n probleem, maar een D3 met 270000km op de teller weet je natuurlijk
dat er een en ander aan kan mankeren.
Bij mij was stuk; Achterdifferentieel, deze vervangen door gereviseerde.
versnellingsbak automaat fibreerde, olie 2x kost achter elkaar vervangen incl filter, nu schakelt die weer als een nieuwe.
Handrem module maakt lawaai bij gebruik, handrem uit elkaar gehad, alles gangbaar gemaakt en goed afgesteld, nu weer 100%
nu spruitstuk pakking lek.

Voor iemand die altijd naar de dealer moet zou ik geen oude D3 kopen.
verder een fijne auto, heb er geen spijt van!!

Terug naar “Kroeg”