8 ton met een Td5? Pffff, peanuts....

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

8 ton met een Td5? Pffff, peanuts....

Berichtdoor Edward » 17 Nov 2015, 12:32

Kreeg deze van een maat die een Silverado met 1,2 miljoen op de klok rijdt:

https://www.youtube.com/watch?v=OOdf3r0nZzk

:lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Re: 8 ton met een Td5? Pffff, peanuts....

Berichtdoor Landmarcs » 17 Nov 2015, 17:01

Hoe veel verder zo'n Silverado rijdt hoe beter, als het maar van mij af is (met andere woorden: ik vind 'm "ugly").
Duurzaamheid is wat mij betreft in dit geval geen aanbeveling.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Nov 2015, 18:23

Ja, als zondagsrijder met geen noodzaak voor een auto heb je die luxe. :shock: :shock:

Wij hebben die dingen als gereedschap en dan tellen andere eigenschappen. Die kameraad rijdt met een graver en bakken en heeft dus 6 ton aan de haak. Probeer dat met een LaRo en dan meer dan 3 ton... NOT
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 17 Nov 2015, 18:57

Een motorische vergelijking van een V8 met 6.6 of 7.1 liter inhoud versus een 5 cilinder met 2.5 liter inhoud is wel erg voor de hand liggend wie " wint".
Beide waardes die behaald zijn , zijn om genoteerd te worden.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ppw

Berichtdoor ppw » 17 Nov 2015, 20:02

heb op m'n V70 T5 toch ook al 435.000km+ staan, en als een zonnetje..... alles werkt, stoelen zoveel beter dan m'n LR en als nieuw! ( half leer, stoelverwarming ; voor + achter)
en zowel de cruisecontrol, als de airco, als de automaat, als de spiegelverwarming en de 250PK's doen wat ze moeten doen ;) :D
is alleen szzaaaaaiiiii :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Nov 2015, 21:27

Onze Disco staat op 3 ton, de 945 van een maat op 535 en de Disco van een kennis op 8 ton maar da's nog steeds geen 2 miljoen!!! :roll: :roll:

Over een miljoen ken ik wel meer auto's, maar bijna 2 ken ik alleen van bussen en vrachtwaggels ;)
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Nov 2015, 09:41

Edward schreef:Ja, als zondagsrijder met geen noodzaak ......

Tja, even doorgerekend, als zondagsrijder, iedere zondag 1000 kilometers, en dan ... na 38,5 jaar heb je net twee weken de 2.000.000 kilometergrens achter je gelaten.

Het is dan even de vraag wie het eerder opgeeft, de auto, ikzelf of de olie.

Ofwel, met andere woorden, hoelang doet een "normaal mens" erover om die 2.000.000 kilometers te halen. Voor een vrachtwaggel-, of een autobul-chauffeul is het voorstelbaar, daar is het rijden het betalende werk, en voor de echte kilometervreters ook tweemanswerk, maar voor een ander, iemand die naast het rijden ook nog (ander) betaald werk moet doen ?

Groeten MarcS

rolandrover

Berichtdoor rolandrover » 18 Nov 2015, 10:20

de verkeersomstandigheden in de States zijn niet vergelijkbaar met de onze,maximum snelheid,lange afstanden ,alles is anders,combineer dat met oversize motoren ....appelen met citroenen vergelijken...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Nov 2015, 11:00

rolandrover schreef:de verkeersomstandigheden in de States zijn niet vergelijkbaar met de onze,maximum snelheid,lange afstanden ,alles is anders,combineer dat met oversize motoren ....appelen met citroenen vergelijken...

Een waarheid als een koe, maar ook als is alles groter en beter daar in het land van onbegrensde mogelijkheden, toch zitten er grenzen aan het mogelijke.

Zo zitten er ook daar maar 24 uur in een dag, en zo geldt ook daar het normale rekenkundige gemiddelde, en ... de snelheid wordt daar minstens zo doortastend gecontroleerd als hier ... en de max snelheid is ook daar (bijna) overal 130 km/u of minder (in ongeveer de helft van het land zelfs 110 km/u of minder) -- zie ook: http://www.wegenwiki.nl/Maximumsnelhede ... gde_Staten.

Laten we nu uitgaan van een optimistisch gemiddelde van 120 km/u* en 12 uur aan een stuk, dan nog kom je "slechts" 1440 km ver.

* Ik heb wel eens geprobeerd wat er redelijkerwijze, met een normale vlotte auto (dus geen Defender), mogelijk was (op rustiger Duitse autowegen). Het langdurig gemiddelde (dwz over een uur of 4-5) krijg je met wat goede wil wel op 130 km/u, en ten koste van nog meer moeite, brandstof etc eventueel nog wat hoger. Daarentegen is onder "goede" omstandigheden een langdurig gemiddelde van 100 km/u zelfs met een volgeladen Defender te halen (in Zweden - zelfs vóór dat je van Malmö tot Stockholm vrijwel alleen autoweg had haalde je 400 km in 4 uur zonder moeite en zonder de max snelheid beboetbaar te overschrijden).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Nov 2015, 11:29

De lasten die ze daar mogen meezeulen zijn ook aanzienlijk hoger. De maximum snelheid met een trailer zal nog wel lager liggen. Neem aan dat ze afwisselend rijden en de wagen dus weinig stil zal staan.

Maar los daarvan is 2 miljoen kilometer gewoon indrukwekkend. Zal ook best een uitzondering zijn, maar ik vind het een prestatie van de fabrikant......

Ken een Td5 met 8 ton op de klok, die is ook nog origineel. Wel al de 3e automaat maar het blokje doet het nog best. Vind ik ook indrukwekkend. :lol: :lol:

Het is ook geen pleidooi voor een USA truck, ik vind die dingen hier gewoon te groot en onhandig. Bovendien idd vaak lelijk. Vooral interieurs kunnen ze daar niet maken. Rij vrij regelmatig in zo'n ding en ik vind het ook gewoon niet fijn rijden, maar de kwaliteit is wel een heel stuk beter dan vroeger. En de Siverado die ik ken is iig een stuk betrouwbaarder gebleken dan mijn 130... :D :D
Edward van Vugt

Terug naar “Kroeg”