Er gloort een nieuw project om de hoek...
Eindresultaat moet een 90 softtop op grijs kenteken worden. 15 jaar oud vanwege de bijtelling.
Om de keuze van de (nog aan te schaffen) 'basis' wat te verbreden wil ik daar de 'geel-kenteken' wagens ook in betrekken.
Echter; is zie door de bomen het bos niet meer... Is een geel-kenteken-90 nog wel om te keuren naar een grijs-kenteken-90?
Heeft het monteren van een softtop daar nog iets mee van doen?
90 softtop op grijs?
90 softtop op grijs?
Defender 90 2.2 tdci Soft Top - 'Liv'
Defender 130 CC HCPU 2.2 tdci - 'Mr Wilks'
Defender 130 CC HCPU 2.2 tdci - 'Mr Wilks'
-
Roger B.
Re: 90 softtop op grijs?
meen dat ik hier en daar gelezen heb dat een 90 niet lang genoeg is, het fiscale blok zou er niet in passen.
Daar zijn natuurlijk weer trucs mee uit te halen door de achterklep een stukje achter de body uit te laten steken waardoor je de laadruimte verlengt, maar mooier wordt het er niet van
Daar zijn natuurlijk weer trucs mee uit te halen door de achterklep een stukje achter de body uit te laten steken waardoor je de laadruimte verlengt, maar mooier wordt het er niet van
gone
Weet niet of het leeftijd gebonden is. De mijne is uit 1986 en geregistreerd als pick up en op grijs.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Soft top kan gewoon op grijs en de meeste die te koop staan zijn ook grijs. Let er wel op dat je de juiste beugel voor de gordels erin hebt zitten:
Er staan er ook te koop die deze beugel niet hebben. Mooier als je helemaal open rijdt maar veilig is anders......
of ie van geel naar grijs te keuren is? Geen idee maar ik zou niet weten waarom niet.
Er staan er ook te koop die deze beugel niet hebben. Mooier als je helemaal open rijdt maar veilig is anders......
of ie van geel naar grijs te keuren is? Geen idee maar ik zou niet weten waarom niet.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
je mag links in de softtop een raam (plastik wordt dat dan) maar rechts mag dat niet.
Rechts mag je dan wel open ritsen of het top er helemaal af dan mag je rechts wel kijken.
ik zal je gedetailleerd uit leggen waarom....je woont in nederland ...
moet je wel uitrekenen wat goedkoper is...
want voor de verzekering is het wel gewoon een old timer. dus superlage premie
maar ga je er zakelijk veel meer km mee rijden dan gaat dat niet op.
ik heb hem als tweede zakelijke auto dan moet je daar wel minimaal 10% voor de zaak mee rijden.
dan kan je alles aftellen BTW ed. en dan 15% bijtellen.
auto prive: Als je zelf aan je auto alles repareerd. is het wellicht zelf goedkoper als oldtimer verzekeren volle mep belasting en alle zakelijke km aftellen...ligt aan je km.
Ik twijfel om toch alles prive te gaan doen ik rij 50.000 jaar a 19ct = 9500,- aftrekken das niet niks kan je doen wat je wilt .
maw er zijn opties zat...
Rechts mag je dan wel open ritsen of het top er helemaal af dan mag je rechts wel kijken.
ik zal je gedetailleerd uit leggen waarom....je woont in nederland ...
moet je wel uitrekenen wat goedkoper is...
want voor de verzekering is het wel gewoon een old timer. dus superlage premie
maar ga je er zakelijk veel meer km mee rijden dan gaat dat niet op.
ik heb hem als tweede zakelijke auto dan moet je daar wel minimaal 10% voor de zaak mee rijden.
dan kan je alles aftellen BTW ed. en dan 15% bijtellen.
auto prive: Als je zelf aan je auto alles repareerd. is het wellicht zelf goedkoper als oldtimer verzekeren volle mep belasting en alle zakelijke km aftellen...ligt aan je km.
Ik twijfel om toch alles prive te gaan doen ik rij 50.000 jaar a 19ct = 9500,- aftrekken das niet niks kan je doen wat je wilt .
maw er zijn opties zat...
in order of appearance
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
-
Roger B.
sticmer schreef:je mag links in de softtop een raam (plastik wordt dat dan) maar rechts mag dat niet.
ik zal je gedetailleerd uit leggen waarom....je woont in nederland ...![]()
![]()
euhhh.... links en rechts verwisseld??
gone
sticmer schreef:j
Hoezo volle mep belasting????
Als je hem op privé zet en je rijdt 10% zakelijk mag je hem gewoon op grijze mrb rijden.
Edward van Vugt
Roger B. schreef:sticmer schreef:je mag links in de softtop een raam (plastik wordt dat dan) maar rechts mag dat niet.
![]()
En open ritsen mag niet, officieel voldoe je dan niet aan de inrichtingseisen voor grijs. Al is de pakkans daarvoor wel heel klein want als je een fuik in zou rijden stop je ff om hem dicht te ritsen en oom agent weet toch van niks.
Edward van Vugt
- Erik Peters
Edward schreef:Roger B. schreef:sticmer schreef:je mag links in de softtop een raam (plastik wordt dat dan) maar rechts mag dat niet.
![]()
En open ritsen mag niet, officieel voldoe je dan niet aan de inrichtingseisen voor grijs. Al is de pakkans daarvoor wel heel klein want als je een fuik in zou rijden stop je ff om hem dicht te ritsen en oom agent weet toch van niks.![]()
En ik meen dat het enige raam in de rechter zijkant maximaal maar de helft van de lengte van de laadruimte mag zijn.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Even een zijopmerking aangaande een verzekering, chek dat goed;
als die 90 op de zaak staat, en ook nog eens voorzien is van een bedrijfskenteken, moet ie in de regel uiteraard bedrijfsmatig verzekerd worden.(wat helemaal geen megabedrag hoeft te zijn.)
of je er nou veel mee rijdt of niet.
dat is althans het uitgangspunt, uitzonderingen/maatwerk is uiteraard altijd mogelijk.
eveneens hoor ik vaak dat een oldtimer verzekering op een grijskenteken auto lastig kan zijn, ookal gebruik je 'm 100% prive/hobby matig.
maar ook hier uiteraard afwijkingen mogelijk.
ik dacht dat het bij een 90 qwa fiscale blok(125 diep) op een enkele centimeter aankomt, desnoods bulkhead eruit en al dan niet vervangen door die aftermarket beugel.
als die 90 op de zaak staat, en ook nog eens voorzien is van een bedrijfskenteken, moet ie in de regel uiteraard bedrijfsmatig verzekerd worden.(wat helemaal geen megabedrag hoeft te zijn.)
of je er nou veel mee rijdt of niet.
dat is althans het uitgangspunt, uitzonderingen/maatwerk is uiteraard altijd mogelijk.
eveneens hoor ik vaak dat een oldtimer verzekering op een grijskenteken auto lastig kan zijn, ookal gebruik je 'm 100% prive/hobby matig.
maar ook hier uiteraard afwijkingen mogelijk.
ik dacht dat het bij een 90 qwa fiscale blok(125 diep) op een enkele centimeter aankomt, desnoods bulkhead eruit en al dan niet vervangen door die aftermarket beugel.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is