Humor ligt deze week op straat

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
fenix2

Re: Humor ligt deze week op straat

Berichtdoor fenix2 » 28 Nov 2015, 10:00

Hoewel ik er best even hartelijk om heb gelachen, heeft die MOT keurmeester toch wel een punt in mijn beleving... nog even en er is doorlopend kerst in de winkels.... Wat voor bijzonders heeft kerst dan nog over?

Fenna
Afbeelding

tim

Berichtdoor tim » 29 Nov 2015, 21:55

En ik maar denken dat het onmogelijk was, duitsers en humor;

https://www.youtube.com/watch?v=klPJZ_hR0hI

Ooh, en marc; met welke (winter)band hebben wij bij omstreeks 0.40 te maken?

:roll:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2015, 23:16

tim schreef:En ik maar denken dat het onmogelijk was, duitsers en humor;

https://www.youtube.com/watch?v=klPJZ_hR0hI

Ooh, en marc; met welke (winter)band hebben wij bij omstreeks 0.40 te maken?

@ Tim:   Een Hard Rock Band :ugeek:

Verder hier nog een Utubetje "Duitse" humor:   http://www.youtube.com/watch?v=jdcTkT9ZX7g

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 29 Nov 2015, 23:31

tim schreef:Ooh, en marc; met welke (winter)band hebben wij bij omstreeks 0.40 te maken?

Dat is een all seasons band, tractortype van Vredestein in de maat 12.4 x 28, tube type diagonaal band met 6 plyrating op een 11-28 velg.

Totaal ongeschikt voor onder jouw Land Rover.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

tim

Berichtdoor tim » 30 Nov 2015, 00:24

Erik Peters schreef:Dat is een all seasons band, tractortype van Vredestein in de maat 12.4 x 28, tube type diagonaal band met 6 plyrating op een 11-28 velg.

Totaal ongeschikt voor onder jouw Land Rover.

Groet,

Erik.

:o

Ik kwam niet verder dan groot, rond en zwart.. :D

en dank aan marc voor de uit den ouden doos versie.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Erik Peters

Re: Ook de zwarte humor ligt op straat

Berichtdoor Erik Peters » 19 Dec 2015, 19:39

Landmarcs schreef:
Edward schreef:Regels zijn regels. Het mag en waarom dan niet doen? :shock: :shock:

Is niet anders dan een 25 jaar oude Def rijden omdat ie dan voordeliger is. Liefst nog met een modern blok, chassis en body.........

Het is gewoon legale belasting ontduiking door gebruik te maken van de regels. Met als voordeel dat je je kind legaal in een auto kunt laten rijden ipv op een brommertje. :lol: :lol:

Hmmm ... in mijn ogen is er verschil tussen legaal en "legaal".

De T5 regels zijn bedoeld voor landbouwvoertuigen en vergelijkbaar, die regels worden hier gebruikt (of zelfs opgerekt), deze regels zijn nooit bedoeld om zelfs de regels voor een scootmobiel/invaliden-autootje nog onderlangs in te halen.

De oldtimer-regels waren bedoeld om oude auto's als een soort rijdend erfgoed op de weg te houden. Dat je op basis van deze regels soms erg voordelig veel kilometers kan maken was een onbedoelde bijwerking, maar zat gewoon "bewust" ingebouwd in de regelgeving (en toen dit toch iets te riant werd zijn de regels ook aardig aangescherpt, vraag maar aan al die 25 en 30 jarige dieselaars).

Ik ben geen politieman, en nog minder belastingman, maar met name die auto's die onder (CZ) kentekens langdurig hier gebruikt werden ontweken belasting, misschien legaal (als het alleen om een langer familiebezoek oid ging), waarschijnlijk een stuk twijfelachtiger. Een dikke Mercedes "importeren" en "castreren" mag misschien net wel (of net niet) legaal zijn, geven duidelijk aan welke intenties er achter zitten.
Het is mijns inziens in ieder geval een gevalletje van "Zwarte Humor".

Groeten MarcS

Onlangs zo'n gevalletje voor de rechtbank geweest:
Rechtbank Gelderland_geen MMBS of T5-voertuig.pdf
(74.99 KiB) 241 keer gedownload

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Houston

Re: Ook de zwarte humor ligt op straat

Berichtdoor Houston » 25 Dec 2015, 23:41

Erik Peters schreef:Onlangs zo'n gevalletje voor de rechtbank geweest:
Rechtbank Gelderland_geen MMBS of T5-voertuig.pdf

Groet,

Erik.

Ik kwam er gisteren eentje tegen in een Freelander I, met zo'n driehoek achterop en een paar weken geleden stond er een Defender op marktplaats te koop, in deze 'uitvoering'.
Hier in de buurt rijden verder nogal wat deze Caddy's, Berlingo's etc rond en af en toe zie ik een VW transporter rijden. Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen, in de toekomst!

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

ppw

Berichtdoor ppw » 26 Dec 2015, 00:48

Houston , we've got a problem?? geen idee waar het over gaat... het moet toch een tractorfáhig voertuig zijn? hoe kan een caddy/Berlingo dat úberhaubt? geen PTO/tussenbak... geen 4x4, snap het niet helemaal....
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Dec 2015, 08:21

4x4 geen voorwaarde... er zijn ook 4x2 landbouwvoertuigen en trekkers.

Er zijn "inrichtings"eisen waaraan zo'n voertuig moet voldoen, en net als bij campers en grijs kenteken wordt daar uiterst creatief mee om gegaan.

Ik weet er een die een disco heeft op T5 en vanwege de regelgeving zit daar aan de voorkant een lier op ( iets met een trekinrichting of werktuig aan voorzijde oid, ken de regels niet) tot zo ver lijkt er niks mis..... ware het niet dat de lier een klein elektrisch bootliertje is dat met 2 m8 boutjes op de bumper gebout is.... meen dat het nieteens aangesloten is...
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Dec 2015, 10:04

Roger B. schreef:4x4 geen voorwaarde... er zijn ook 4x2 landbouwvoertuigen en trekkers.

Er zijn "inrichtings"eisen waaraan zo'n voertuig moet voldoen, en net als bij campers en grijs kenteken wordt daar uiterst creatief mee om gegaan.

Ik weet er een die een disco heeft op T5 en vanwege de regelgeving zit daar aan de voorkant een lier op ( iets met een trekinrichting of werktuig aan voorzijde oid, ken de regels niet) tot zo ver lijkt er niks mis..... ware het niet dat de lier een klein elektrisch bootliertje is dat met 2 m8 boutjes op de bumper gebout is.... meen dat het nieteens aangesloten is...

Als de uitspraak die Erik P. viewtopic.php?f=16&t=8177&start=40#p67985 noemt stand houdt dan zijn heel veel pseudo MMBS/T5 voertuigen binnenkort aan de beurt. Waarschijnlijk is men nu aan het kijken naar het wat en hoe van de reikwijdte.

Belangrijk in de Gelderse uitspraak is dat een motorvoertuig dat voor personenvervoer is ingericht "per definitie" niet ook een MMBS/T5 kan zijn.
Natuurlijk zijn er dan in het "vervolg traject" (no pun intended) grensgevallen ... een Series of een Defender, zeker wanneer daar een aangepaste tussenbak in hangt en er wat extra "hardware" aan hangt, komt dan op z'n minst erg dicht bij een MMBS/T5 "werktuig" (je kan in ieder geval ook terugvallen op de oorsprong).
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de UNIMOG (omgekeerd heb je meer een meer tractoren die eruit zien en ook in de praktijk rijden als een UNIMOG).

Ik weet het, sommigen krijgen als ze nu verder lezen vlekken in hun nek, jeuk op onaangename plekken etc. (dus niet verder lezen) ... voor mij is een leuk "eikpunt" het spoorse gebruik: Je ziet onder andere UNIMOG, MB-Trac, en LandRover Defender met spoorse wielen en een uitrusting om spoorwagons te verslepen. Een Berlingo zie ik dat nog niet doen.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”