Al lezende en kijkende moest ik toen zomaar aan deze denken:
https://www.youtube.com/watch?v=3mr_pCrhTkk Een Alvis Stalwart. Die kan ook wel een drupje hebben..
Groet, Willem
Humor ligt deze week op straat
-
Landmarcs
Ook de zwarte humor ligt op straat
Ziehier wat ik onlangs tegenkwam ...
Heel stoer, zo'n glanzend "landbouwvoertuig" (zonder trekhaak), en extra stoer ... één T165/90D19 thuiskomertje (da's pas een kruiwagenwieltje).
Ik vermoed overigens dat er een relatie is met de verschillende grote 4x4SUV's die ik de afgelopen jaren in dezelfde contreien tegenkwam (RangeRover, een dikke Volvo 4x4, etc.), auto's die onder Tsjechische kentekenplaten schuil gingen (en auto's die beduidend langer bleven als een gemiddeld familiebezoek) ... opvallend is dat deze MM-BS-T5 voor wie oplet ook weer een Tsjechische herkomst verraadt.
Groeten MarcS
Heel stoer, zo'n glanzend "landbouwvoertuig" (zonder trekhaak), en extra stoer ... één T165/90D19 thuiskomertje (da's pas een kruiwagenwieltje).
Ik vermoed overigens dat er een relatie is met de verschillende grote 4x4SUV's die ik de afgelopen jaren in dezelfde contreien tegenkwam (RangeRover, een dikke Volvo 4x4, etc.), auto's die onder Tsjechische kentekenplaten schuil gingen (en auto's die beduidend langer bleven als een gemiddeld familiebezoek) ... opvallend is dat deze MM-BS-T5 voor wie oplet ook weer een Tsjechische herkomst verraadt.
Groeten MarcS
Re: Humor ligt deze week op straat
tsja, ik kom deze ook al een paar keer tegen:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... -auto.html
Lijkt niet echt op een tractor! Hoewel....
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... -auto.html
Lijkt niet echt op een tractor! Hoewel....
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Regels zijn regels. Het mag en waarom dan niet doen?
Is niet anders dan een 25 jaar oude Def rijden omdat ie dan voordeliger is. Liefst nog met een modern blok, chassis en body.........
Het is gewoon legale belasting ontduiking door gebruik te maken van de regels. Met als voordeel dat je je kind legaal in een auto kunt laten rijden ipv op een brommertje.

Is niet anders dan een 25 jaar oude Def rijden omdat ie dan voordeliger is. Liefst nog met een modern blok, chassis en body.........
Het is gewoon legale belasting ontduiking door gebruik te maken van de regels. Met als voordeel dat je je kind legaal in een auto kunt laten rijden ipv op een brommertje.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Ook de zwarte humor ligt op straat
Edward schreef:Regels zijn regels. Het mag en waarom dan niet doen?![]()
![]()
Het is gewoon legale belasting ontduiking door gebruik te maken van de regels. Met als voordeel dat je je kind legaal in een auto kunt laten rijden ipv op een brommertje.![]()
Hmmm ... in mijn ogen is er verschil tussen legaal en "legaal".
De T5 regels zijn bedoeld voor landbouwvoertuigen en vergelijkbaar, die regels worden hier gebruikt (of zelfs opgerekt), deze regels zijn nooit bedoeld om zelfs de regels voor een scootmobiel/invaliden-autootje nog onderlangs in te halen.
De oldtimer-regels waren bedoeld om oude auto's als een soort rijdend erfgoed op de weg te houden. Dat je op basis van deze regels soms erg voordelig veel kilometers kan maken was een onbedoelde bijwerking, maar zat gewoon "bewust" ingebouwd in de regelgeving (en toen dit toch iets te riant werd zijn de regels ook aardig aangescherpt, vraag maar aan al die 25 en 30 jarige dieselaars).
Ik ben geen politieman, en nog minder belastingman, maar met name die auto's die onder (CZ) kentekens langdurig hier gebruikt werden ontweken belasting, misschien legaal (als het alleen om een langer familiebezoek oid ging), waarschijnlijk een stuk twijfelachtiger. Een dikke Mercedes "importeren" en "castreren" mag misschien net wel (of net niet) legaal zijn, geven duidelijk aan welke intenties er achter zitten.
Het is mijns inziens in ieder geval een gevalletje van "Zwarte Humor".
Groeten MarcS
- StefanLaRo
Ik begreep ook dat het omkeuren naar een mmbs niet meer mogelijk is..?
Ik denk ook niet dat deze dikke benz door een 16jarige gereden wordt.. eerder door een 50+er die nooit een rijbewijs heeft (kunnen) halen en het wellicht tot voor kort ondanks een ruim budget met en aixam mega moest doen..
of toch een verwende puber...
Ik denk ook niet dat deze dikke benz door een 16jarige gereden wordt.. eerder door een 50+er die nooit een rijbewijs heeft (kunnen) halen en het wellicht tot voor kort ondanks een ruim budget met en aixam mega moest doen..
Groeten Stefan
Land Rover Freelander 2 HSE '07
Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84
Land Rover Freelander 2 HSE '07
Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84
Ach, de zoon van Ron B heeft een hele tijd in een 109 rondgereden als 16 jarige 
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Landmarcs
StefanLaRo schreef:Ik denk ook niet dat deze dikke benz door een 16jarige gereden wordt.. eerder door een 50+er die nooit een rijbewijs heeft (kunnen) halen en het wellicht tot voor kort ondanks een ruim budget met en aixam mega moest doen..
Ik vermoedde vanuit de historie een Tsjechische connectie (en ook gezien het "Mercedes-Benz Cesmeliler 0258 371 78 78" op de kentekenplaat-houder - maar Google leerde mij dat ik een bredere blik moet hebben, deze auto heeft een Turkse band en een thuiskomertje).
Blijft een rare uitwerking van de regelgeving, geen rijbewijs, geen landgebruik-gerelateerd-machien, en wel rond op de openbare weg (in stedelijke omgeving) mogen rijden met zo'n "bullebak".
Groeten MarcS
Een Maas in de wet moet gewaardeerd en benut worden...
Niet zoals hier in polderpolitiek verzuurt en met afgunst worden veroordeeld
Nederlandsche mentaliteit is redelijk krom...
Zoals in WW2... Meeste colaborateurs als meeste verzetshelden van Europa
Gewoon leven en laten leven

Niet zoals hier in polderpolitiek verzuurt en met afgunst worden veroordeeld
Nederlandsche mentaliteit is redelijk krom...
Zoals in WW2... Meeste colaborateurs als meeste verzetshelden van Europa
Gewoon leven en laten leven
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
― Robert Downey Jr.
De humor ligt niet alleen op straat, soms ook in de auto.
Op een UK forum gezien: beste MOT (APK) uitslag:

Op een UK forum gezien: beste MOT (APK) uitslag:

Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <