flatdog

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
kuyperh

Re: flatdog

Berichtdoor kuyperh » 22 Sep 2015, 16:54

Exact! De klant wil zijn risico’s zoveel mogelijk afdekken en dat wil de leverancier ook. Daar behoren volwassen mensen in alle redelijkheid uit te komen.

Wat moet je met het feit dat de leverancier met naam en toenaam bij de KvK bekend is als de levering uitblijft of niet in orde is? Je verlies nemen of je advocaat bellen. Is allebei niks; gaan we niet doen!

Er zou een verschil zijn tussen een particulier en een zakelijke klant. Dat zie ik niet.

De particulier zou niet vindbaar zijn. Je stuurt toch een opdrachtbevestiging of je tekent een opdrachtbon met al je gegevens erop? Een consument kun je toch om legitimatie vragen als je dat nodig acht? Als je een hotelkamer van 8 tientjes boekt moet je je paspoort en je creditkaart overleggen; prima toch?

Traceerbaarheid via de KvK? Dan bestel ik toch zakelijk en factureer meteen door aan privé. Wordt het daar anders van? Onzin.
Een potentiele klant, die drie uur achter het stuur kruipt om een product en de zaak erachter te bekijken, domweg afwijzen, dat maakte me een tikje argwanend. Ook ik ben ondernemer geweest; met elke nieuwe afnemer ben je blij en als de klant andere betalingscondities wil dan ga je kijken hoe je eruit komt, maar, linksom of rechtsom: die klant houd je binnen!

Terug naar waar het allemaal om ging: Langzamerhand en met de tips die voorbij kwamen zit ik op de toer van: maar eens kijken of Frontrunner een special wil produceren voor een 110 crew cab; als ik aan moet laten passen beschadig je de conservering.

Edward

Berichtdoor Edward » 22 Sep 2015, 16:59

kuyperh schreef:Wat moet je met het feit dat de leverancier met naam en toenaam bij de KvK bekend is als de levering uitblijft of niet in orde is? Je verlies nemen of je advocaat bellen. Is allebei niks; gaan we niet doen!

Je vergeet een hele belangrijke stap en dat tekent je> Je kunt namelijk ook gewoon langsgaan als die levering uitblijft of niet in orde is.

Bekend bij KvK bedoel ik mee dat je mij en alle gegevens van mij overal kunt vinden. Als jij een valse naam of adres opgeeft hoe vind ik jou dan?

Neem nou maar gewoon contact op met Frank Daams. Die maakt niet alleen prachtige hoogwaardige roofracks, die komt ook z'n afspraken na. Dat komt altijd goed! :shock: :shock:

Voorzichtigheid is prima. Maar die achterdocht zegt meer over jou dan over Frank.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 23 Sep 2015, 08:24

Ik denk dat TS niet zozeer bang is dat Daams zijn afspraken niet nakomt, maar meer bang is dat er opnieuw een faillissement is nadat hij betaald heeft en dan zijn geld kwijt is. Ik heb ooit een bankstel gekocht en volledig aanbetaald. Voor levering ging desbetreffende zaak failliet en ik was mijn ruim €3000 kwijt en had geen bank. Sindsdien betaal ik nooit meer iets aan als het om grotere bedragen gaat, maar betaal bij aflevering.

Een en ander wil niet zeggen dat ik de ondernemer niet begrijp die ook zijn zekerheden wil. En dan wordt het dus een kwestie van geven en nemen, elkaar eens diep in de ogen kijken en tot goede afspraken komen.

Voor de volledigheid: Een consument moet altijd de keuze hebben om niet aan te betalen. Aan de andere kant mag een leverancier zelf weten aan wie hij levert.

In dit geval zou ik kijken of een rembourszending mogelijk is of anders betaling met creditcard.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 23 Sep 2015, 10:34

Tja... waarbij het juist bij daams bang zijn dat ie failliet gaat dus een vooroordeel is dat ie daar bij zijn faillisement voorheen schuldig aan was cq gemakshalve voor gekozen heeft..

Bij paddock krijg je ook niks opgestuurd zonder vooraf te betalen, net zoals bij vrijwel elke andere webshop. Zeker bij aankoop via internet is het net iets te moeilijk om de daadwerkelijke koper op te sporen als er niet betaald zou worden.

Overigens is je kopersbescherming bij paypal, en wellicht ook bij creditcards ook niet onbeperkt... als de leverancier een verzendbewijs kan overleggen wordt het ineens niet meer vanzelfsprekend dat je je geld terug krijgt
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Sep 2015, 10:55

Roger B. schreef:Tja... waarbij het juist bij daams bang zijn dat ie failliet gaat dus een vooroordeel is dat ie daar bij zijn faillisement voorheen schuldig aan was cq gemakshalve voor gekozen heeft..

Bij paddock krijg je ook niks opgestuurd zonder vooraf te betalen, net zoals bij vrijwel elke andere webshop. Zeker bij aankoop via internet is het net iets te moeilijk om de daadwerkelijke koper op te sporen als er niet betaald zou worden.

Overigens is je kopersbescherming bij paypal, en wellicht ook bij creditcards ook niet onbeperkt... als de leverancier een verzendbewijs kan overleggen wordt het ineens niet meer vanzelfsprekend dat je je geld terug krijgt

De "verzekering" die een (of althans mijn) credit-card geeft is niet onbeperkt, maar voor dit soort problemen wel toereikend:
https://zekermetjecreditcard.nl/algemene-voorwaarden

Je bestelt het artikel, spreekt eventueel een bescheiden aanbetaling af, en je betaalt per credit-card de eventuele aanbetaling en daarna de levering (vooraf/op ± het moment van verzenden).

Krijg je het bestelde niet volgens de afspraken dan onderneem je de stappen zoals voorgeschreven in de algemene voorwaarden.

Enige nadeel is dat de verkoper iets onkosten heeft aan een credit-card betaling, misschien krijg je daardoor net iet minder korting als bij contante betaling.

Groeten MarcS

PS Ik weet niet beter dat een leverancier ook verantwoordelijk is voor de levering als hij een verzendbewijs heeft, dwz, het verzendbewijs is slechts de helft ... het bewijst nog steeds geen levering. Sowieso heeft ook alleen de verzender een relatie met de posterijen of transporteur, als ontvanger heb je niks te zeggen ... je kan alleen via de verzender klagen. Als ik zelf wat verzend kijk ik dan ook naar de eventuele schadepost, ik bewaar het verzendbewijsje, en als de zending te begrotelijk wordt in geval van schade of zoekraken dan verzend ik incl verzekering.

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 24 Sep 2015, 08:22

Roger B. schreef:Tja... waarbij het juist bij daams bang zijn dat ie failliet gaat dus een vooroordeel is dat ie daar bij zijn faillisement voorheen schuldig aan was cq gemakshalve voor gekozen heeft..

Je leest niet alles he? Het gaat niet over Daams, maar over een bedrijf dat een doorstart heeft gemaakt. Dat dat dan Daams is, en dat jij toevallig weet waarom Daams failliet gegaan is, doet niet ter zake. TS heeft zijn bedenkingen en heeft het volste recht om die te hebben.
Of het terecht is is een tweede.

Marc
110CS TD5 uit 2002

ppw

Berichtdoor ppw » 24 Sep 2015, 08:50

Daams is/was niet failliet, maar in de schuldsanering
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/ ... daams.aspx
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 24 Sep 2015, 12:08

ppw schreef:Daams is/was niet failliet, maar in de schuldsanering
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/ ... daams.aspx

De eerste regel van je link....

Op 13-08-2014 is Daams 4X4 Service te Bergeijk (Noord-Brabant) door de rechtbank in Oost-Brabant failliet verklaard.

Maar dat maakt voor het verhaal niet uit. Daams is ongetwijfeld een prima bedrijf, maar ik kan de zorgen van TS voorstellen.

Marc
110CS TD5 uit 2002

Terug naar “Kroeg”