ppw schreef:Ik hoor net dat ik een land rover experience voor twee personen heb gewonnen
Maar WAT kan ik verwachten bij een experience??
Is het beginners/gevorderden of heavy duty??
Eerste twee ken ik na aantal jaar ploeteren/blubberen/aanpassen en overdrijven wel...
Ik heb werkelijk geen idee... Iemand anders wel enige ervaring??
De Land Rover Experience heeft drie niveau's op zijn cursussen. Beginner, gevorderd en expert.
Beginner spreekt voor zich, basis ervaring opdoen en de elektronica leren gebruiken als terrain response en HDC. Toen ik deze deed vond het plaats op een ex-NAVO basis bij de Duits-Nederlandse grens. Gevorderd is eigenlijk net als beginner, het terrein is niet veel zwaarder. Deze cursus werd destijds in een steengroeve in Duitsland gegeven. Deze trainingen duren een dag en lunch en BBQ aan het einde zijn inbegrepen. Je rijdt rond met een nieuw type Land Rover van jouw keuze met een aantal andere deelnemers. Defenders zijn vreselijk populair, althans, toen. Ik had in beide gevallen de Discovery gekozen en had een auto voor mezelf.
Expert vindt plaats in Frankrijk, die duur twee dagen (een weekend meestal) en je rijdt dan altijd met een Defender 130 rond. Overnachting en eten/drinken daar zijn inbegrepen geloof ik.
Ik vond het destijds een erg leuke ervaring om te doen. Al is het terrein niet super uitdagend het is ook leuk om met de nieuwe Land Rovers rond te rijden.