klopt....beide opties uitgevoerdRoger schreef:vanaf 2001 (soms vanaf 2002) zijn de ECU's programmeerbaar.
de voorlopers zijn dus moeilijker te tunen als je dat zou willen.
ook is een cruise control al ingeprogrammeerd bij de latere ECU's.
Defender '99-'02 versus '02-06
Re: Defender '99-'02 versus '02-06
Failing to prepare is preparing to fail!
ik ook inderdaad.
vooral de CC is een absolute noodzaak voor mij om geen kramp in mn gaspedaalbeen te krijgen.

vooral de CC is een absolute noodzaak voor mij om geen kramp in mn gaspedaalbeen te krijgen.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Kee, dus behalve de aangepaste kop is er eigenlijk geen reden om voor een 2002 of later te gaan?
Ik vind de oude eigenlijk ook het leukst. Die wisselbare eprom kan mij niet zo boeien, tunen kan toch wel en desnoods steek ik een andere ecu. Cruisecontrol gebruik ik de John Gold voor. Die vind ik fijner in gebruik en k hep em toch.
Nou eerst een alle andere projecten eerst afwerken en het huis klaar, eerder mag ik van mezelf geen andere Def kopen.

Ik vind de oude eigenlijk ook het leukst. Die wisselbare eprom kan mij niet zo boeien, tunen kan toch wel en desnoods steek ik een andere ecu. Cruisecontrol gebruik ik de John Gold voor. Die vind ik fijner in gebruik en k hep em toch.
Nou eerst een alle andere projecten eerst afwerken en het huis klaar, eerder mag ik van mezelf geen andere Def kopen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:JanTD5 schreef:Peu schreef:Herkenning aan de achterkant zijn de ronde lampen (achteruitrij en mist) bij het >2002 model.
Volgens mij is ook de achterdeur anders icm de achterruit? Verder zit er een middenconsole in het dashboard vanaf 2001.
Das heel verschillend volgens mij. Mijn 110Td5 uit '98 heeft ook ronde miste en achteruit rij lamp. Niet die recht hoekige.
Mijn Td5 uit 2001 heeft ook een ronde mist- en achteruitrijlamp. Ik verwacht niet dat de vorige eigenaar dit heeft aangepast.
Ik weet zeker dat de 2001 Td5 (die waar Erik het over heeft) vanaf nieuw ronde mist- en achteruitrijlampen had, maar ook dat ongeveer iedere van voor 2001 de rechthoekige lampen had.
De "2002" wijzigingen gingen vlgs mij in verschillende etappes, de genoemde lampen kwamen eerst, achterdeur en "dashbord" en alle andere 2º edition dingen later. Overigens, naar ik onlangs hoorde zijn de electrische ramen en deurvergrendeling een van de meer duurzame delen aan de Defender, alleen de bedrading naar de deur speelt soms op.
En dan nog even over de "versus" vraag: Van de Td5 is de EU-milieu-inschaling allemaal niet 100% duidelijk is -- dwz: het lijkt erop dat de inschaling niet altijd 1:1 past op de "hardware" -- het kan evenwel handig zijn als je een groene Milieu-Plakette kunt krijgen en bijv. ook als je in/door Utrecht (en wie weet welke andere steden die dit soort onzindelijke roetregels willen invoeren) rijden is het handig als je niet steeds net buiten de milieuzone moet parkeren en verder moet fietsen.
Groeten MarcS
-
Roger B.
de milieuinschaling is 100% duidelijk en gerelateerd aan de hardware.... volledig afhankelijk van het motortype (weet ik het 11p, 15p oid) heb je motortype X dan voldoet je auto aan de daarbij horende milieuinschaling... en groenne plakkette krijg je met een Td5 alleen als je hem voorzien van door de TUV goedgekeurde DPF/kat en deze door TÜV goedgekeurde bedrijven liet monteren.... kost je minstens 1000-1500 euro... of je dat voor een groene plakkette over hebt is je eigen keuze
en de nederlandse milieuzones in utrecht en rotjeknor (en waar ze ook nog meer gaan komen) zijn volledig gestoeld op de leeftijd, dus als je nu een 2002 koopt omdat ie dan de stad in mag dan mag ie er over dik een jaar niet meer in omdat ie dan net te oud is
en de nederlandse milieuzones in utrecht en rotjeknor (en waar ze ook nog meer gaan komen) zijn volledig gestoeld op de leeftijd, dus als je nu een 2002 koopt omdat ie dan de stad in mag dan mag ie er over dik een jaar niet meer in omdat ie dan net te oud is
gone