Landmarcs schreef:marko001 schreef:Gewoon de wegenbelasting afschaffen en de brandstof gewoon duurder maken, .........
Een prima idee ... alleen zijn een paar invloedrijke (auto- en olie-) lobbyisten hier niet blij mee -- het komt nl gauw neer op een verdubbeling van de brandstofprijs.
De nog maar een paar jaar geleden afgeschoten kilometer-heffing zou je hiermee min of meer terug krijgen.
probleem met die kilometerheffing van een tijdje terug was de absurde kosten en privacy problematiek waarmee ze het wilden controlleren.
Landmarcs schreef:Op zich heb ik niet zoveel tegen een kilometerheffing: je zou daar heel makkelijk ook de snelheid in kunnen verwerken, dan heb je direct het probleem van duur betaald in de file staan (wat bij eenvoudiger tolsystemen kan optreden) opgelost. (En wat mij betreft mag een snelheidsafhankelijke kilometerheffing ook direct doorgelinkt naar de justitiële incasso en naar een punten-rijbewijs.)
Groeten MarcS
Nou, nee, ik wordt al veel te veel in de gaten gehouden op de weg. nog gedetailleerdere registratie van mijn bewegingen door het land hoeft voor mij niet, evenmin een daaraan gekoppelde bigbrother die elke kilometer trajectsnelheidsoverschrijding beboet.
ook dat geneuzel over chips in de kentekenplaat die dan lekker op aftand geregistreerd worden is gewoon een enkelband in autovorm.
Het is van de zotte dat de belastingdienst beter weet waar ik geweest ben als dat ik dat zelf weet.