Ik dacht erover om de disco te voorzien van Lightforce lampen. Waarschijnlijk de 170 mm Striker of de 240 mm Blitz. Volgens de "Adds" schijnt er niets beter (te zijn). Ik heb echter wat twijfels. Op de dag van de 4x4 vakantiebeurs heb ik nogal wat Laro's zien staan met de bewuste lampen. Echter in een enkele zat vocht...? Dit terwijl waterdichtheid door de fabrikant gegarandeerd wordt, evenals het "bulletproof" zijn... Zijn deze lampen echt zo goed als men beweert, en kan je deze lampen aanschaffen met een behoorlijk "lifespan" in het vooruitzicht, of is dit wel erg optimistisch gesteld? Wie heeft er ervaring mee, en kan ook vertellen of de optionele filters een goede aanvulling zijn?
Groet, Chris
Lightforce lampen, zijn deze echt zo goed...?
-
Waterrover
- Beheerder
Re: Lightforce lampen, zijn deze echt zo goed...?
Zou gewoon Hella's nemen. Maar das mijn mening/ idee. Ken light force niet zo. We dat degene die ik soms zie er een laagje water instaat, of vocht.
Succes met je keuze.
Groet Jan
Succes met je keuze.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Ik heb ze nu een jaar of 6, alles functioneert nog steeds goed. Het vocht wat je hebt zien zitten zit tussen het filter en de lamp.
Af en toe de kap er af halen en schoonmaken, geen vocht in de lamp zelf dus.
Ik heb de Striker 170 met Combo kappen er op zitten, met de standaard heldere kappen zijn het echt spots.
Nu ook goed licht voor de auto.
Mijn zwager heeft ze meegenomen vanaf Down Under, was toentertijd wat aangenamer van prijs
Groet Ron
Af en toe de kap er af halen en schoonmaken, geen vocht in de lamp zelf dus.
Ik heb de Striker 170 met Combo kappen er op zitten, met de standaard heldere kappen zijn het echt spots.
Nu ook goed licht voor de auto.
Mijn zwager heeft ze meegenomen vanaf Down Under, was toentertijd wat aangenamer van prijs
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Ze zaten bij mij al op de Defender. Hoe oud ze zijn weet ik niet maar zijn niet meer watedicht en het huis is van beide gescheurd. Je komt wel lekker makkelijk bij de lampjes want je draait de voorzijde er zo vanaf!
De lampjes ben ik weer niet zo kapot van,...zijn opgewaardeerde halogeentjes die je in huis ook wel ziet. Deze zijn 70W! Er is ook 90W en heb ik wel gekocht echter worden die ook weer warmer, denk ik. Met alle gevolgen van dien. Ik ga straks ook voor Hella's...
De lampjes ben ik weer niet zo kapot van,...zijn opgewaardeerde halogeentjes die je in huis ook wel ziet. Deze zijn 70W! Er is ook 90W en heb ik wel gekocht echter worden die ook weer warmer, denk ik. Met alle gevolgen van dien. Ik ga straks ook voor Hella's...
Failing to prepare is preparing to fail!
-
Roger B.
had op mijn D1 Hella Rallye 2000, was daar zeer tevreden over, helaas bijna niet meer te vinden.
Lightforce heb ik wel vaker gezien met een badje onderin de lamp, dus niet altijd volledig waterdicht
Lightforce heb ik wel vaker gezien met een badje onderin de lamp, dus niet altijd volledig waterdicht
gone
Je zou bijna gaan denken dat er originele en imitatielampen zijn. Er zijn echte fans die zweren bij de lampen maar ook zeer teleurgestelde die na een paar jaar al aan nieuwe lampen konden..........
Ik ben errug tevreden over Hella lampen.
Ik ben errug tevreden over Hella lampen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Goh, net twee hella 2000 ralleye gekregen
Zit nu 70W in, ga maar naar 100w
Zit nu 70W in, ga maar naar 100w
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Roger B.
ze zijn er in drie versies:
breedstralers (vertikale ribbels in het glas)
Verstralers met echt een puntlichtbron
Verstralers met "vooraan" een bredere bundel en verder weg wel een puntlichtbundel.
de laatste versie had ik en die waren ideaal
gone
Laatst gewijzigd door ppw op 17 Mei 2015, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
― Robert Downey Jr.
Mooie foto, maar zie het verband niet zo 
nu wel
nu wel
Laatst gewijzigd door Ron63 op 17 Mei 2015, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
110-Td5 X-tech 2006