Uitlaatgeluid TD5 zonder Kat/middendemper??

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
trix G4

Re: Uitlaatgeluid TD5 zonder Kat/middendemper??

Berichtdoor trix G4 » 17 Mei 2015, 13:17

Bij Berwin 4x4 in Zeist kun je een Defender 90 TD5 huren.
Hier hebben ze de middendemper vervangen door een pijp (zo in de handel te kopen)
Geluid buiten de auto is lekker diep en een beetje brullerig, maar nog wel beschaafd
Binnen in de auto hoor je nauwelijks verschil.

Het is dat mijn vriendin het niet wil....anders zat er a lang eentje onder mijn 110 :mrgreen:

Peu

Berichtdoor Peu » 17 Mei 2015, 17:57

trix G4 schreef:Het is dat mijn vriendin het niet wil....anders zat er a lang eentje onder mijn 110 :mrgreen:

Dat is gelukkig bij mij niet het geval :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

mjr86

Berichtdoor mjr86 » 24 Mei 2015, 12:31

ik heb op mijn defender 90 td5 alleen nog maar de kleine einddemper zitten dus geen kat en middendemper en in de auto merk ik niet echt veel meer geluid achter de auto hoor je het gefluit van de turbo wel mooier ik heb de mijne ook laten tunen (odb) op de rollerbank ik woon in Emmeloord als je een keer een stukje zou willen rijden

Groet, Mark

Peu

Berichtdoor Peu » 24 Mei 2015, 13:59

Inmiddels een dorpsgenoot op visite gehad en met zijn 110 gereden. Ik weet het nog niet :? :?
Alvast al,emaal bedankt voor het meedenken en uitnodigingen....
Wel gelijk een slick shift besteld want dat rijdt wel echt super!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Mei 2015, 14:19

Peu schreef:....

Wah's een "slick shift" ??

Groeten McS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Mei 2015, 18:14

trix G4 schreef:http://www.onlinegearboxparts.com/product/defender-lt77-slickshift/

Ahh ... ik weet niet wat de winst dan is ... ik vond die lange pook op de oude R380 (althans die in mijn Td5) nog niet zo gek schakelen, met wat gevoel kon je er zelfs best vlot mee door de versnellingen. (Ik moest zelfs even wennen aan de Puma-bak, en nog steeds vind ik de pook in de "Puma" niet de feed-back geven die je bij de R380 wel had.)
Nu had ik kennelijk een R380 die opvallend makkelijk schakelde, als ik zo de berichten lees. 't Kan natuurlijk ook zo zijn dat niet iedereen met een R380 kan omgaan, en dat dat de bron is van de klachten (mijn wederhelft moppert ook altijd over de werking van haar derailleur, als ik dan op haar fiets fiets merk ik niets - je kan niet alles even fijnbesnaard beheersen, zij speelt weer veel beter viool als ik).

Groeten MarcS

Walterke

Berichtdoor Walterke » 24 Mei 2015, 19:15

Peu schreef:Inmiddels een dorpsgenoot op visite gehad en met zijn 110 gereden. Ik weet het nog niet :? :?
Alvast al,emaal bedankt voor het meedenken en uitnodigingen....

Of gewoon een versterkte pook :mrgreen: heb je geen flex meer zitten in de stang. Ha super!

Peu

Berichtdoor Peu » 24 Mei 2015, 23:10

Omze bak schakelt ook prima voor een Defender dat is het "probleem" niet. Wat ik mijn ervaring van het korte stukje rijden was is dat je slagen véél korter worden (meer als een Toyota:). Die Engelsen zijn toch niet zo goed in het afmaken! Straks nog even laten tunen en dan heb je echte drivebility... :mrgreen:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Mei 2015, 10:18

Peu schreef:Omze bak schakelt ook prima voor een Defender dat is het "probleem" niet. Wat ik mijn ervaring van het korte stukje rijden was is dat je slagen véél korter worden (meer als een Toyota:). Die Engelsen zijn toch niet zo goed in het afmaken! Straks nog even laten tunen en dan heb je echte drivebility... :mrgreen:

Ik had nooit moeite met de lengte van de "slagen" van de R380, hoogstens heeft diegene die op de derde stoel zit last van de pook-lengte.
Ondanks de lange pook kon ik er vlot "sportief" mee schakelen, dwz zo vlot als de bak zelf aankon.
Last van de "flex" in de pook hoor je al sowieso niet te hebben, als je het schakel-patroon zijn werk laat doen komen er geen noemenswaardige krachten op de pook.
Je moet de pook niet vastpakken en in een versnelling proppen, maar losjes uit de versnelling trekken, en daarna in een volgende duwen. Misschien hielp het dat ik ooit les heb gehad in een Nissan Sunny met een dubieuze versnellingsbak - daar kon je alleen goed mee schakelen als je de schakelgang in tweeën deelde.

Maar als je echt korte slagen wilt: neem een Puma, dan zien de slagen zo kort dat je niet meer weet in welke versnelling ie staat.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”