Autorijdend Nederland: Gefeliciteerd!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Rob Pt

Autorijdend Nederland: Gefeliciteerd!

Berichtdoor Rob Pt » 31 Mar 2015, 11:06

Ook langs deze weg wil ik autorijdend Nederland van harte feliciteren met de uitgifte van de nieuwe kentekenserie.

Afbeelding

Kunnen eindelijk die mensen die hebben gewacht hun auto op te halen pronken met hun nieuwe kenteken "Kijk eens, ik heb een gloednieuwe auto! " Hoe zielig kun je zijn .........
Maar goed dat ze niet hier wonen want daar staat de datum eerste afgifte kenteken, maand (boven) en jaar (onder) gewoon op je kentekenplaat. Weg alle fantastische verhalen over het 'bouwjaar' !

Afbeelding

Waarom niet gewoon het Duitse of Belgische systeem waar het kenteken bij de kentekenhouder blijft maar iedere keer dat welhaast hysterische gedoe over dat kenteken?

Maar nogmaals: Van harte gefeliciteerd Nederlandse automobilisten en Land Rover rijders ook natuurlijk ..... :lol: :lol:

Waarlijk weer een gebeurtenis de geschiedenisboeken waard!

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Landmarcs

Re: Autorijdend Nederland: Gefeliciteerd!

Berichtdoor Landmarcs » 31 Mar 2015, 11:15

Tja, ik was indertijd blij met de [ZN-04-NZ], en heel tevreden met het toen bijna "oude" kenteken, je valt dan toch een tijd lang minder op.
Zo'n "oud" kenteken is zoiets als het eerste deukje, het voorkomt dat je je teveel zorgen maakt, een auto is toch gewoon een gebruiksvoorwerp.
Na 6 - 8 jaar maakt een oud of een nieuw kenteken echt niet meer uit op de inruilwaarde.

Groeten MarcS

PS Ik heb nog niet eerder een Hond gezien die Goldwing GL 1800 heet ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Mar 2015, 11:38

Heb me er nog nooit druk om gemaakt...... Dus denk dat je het vooral zelf bent die zich druk maakt....... :shock: :shock:

Als ik me ooit druk ga maken om wat een ander vind van mijn voertuigen dan ga ik wel naar een psychiater.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Vos

Berichtdoor Erik Vos » 31 Mar 2015, 12:21

ik zit op mijn handen Ed :lol:

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 31 Mar 2015, 12:47

Ed...... :mrgreen:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 31 Mar 2015, 13:21

En heb je dan eens een nieuwe Land Rover, met een toen nog niet "gangbaar" kenteken (dus een nieuwe letter-cijfer-combinatie), dan krijg je van een kennis (die het nummerbord bestudeerd) te horen: Goh, Erik je rijdt ook altijd van die oude auto's. :lol: :lol: :lol:

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Mar 2015, 13:30

Erik Peters schreef:En heb je dan eens een nieuwe Land Rover, met een toen nog niet "gangbaar" kenteken (dus een nieuwe letter-cijfer-combinatie), dan krijg je van een kennis (die het nummerbord bestudeerd) te horen: Goh, Erik je rijdt ook altijd van die oude auto's. :lol: :lol: :lol:

Of iemand die lichtelijk meewarig kijkt en vraagt of je in het verkeer nog mee kan komen met die Land Rover (hij bedoelde natuurlijk dat rijdende tuinhuisje maar hij hield zich in), ik antwoordde daarop dat het net een auto was en dat ie ook 140-150 km/u haalde, waarop als repliek kwam "Maar dat doe je toch niet met een zo mooi gerestaureerde auto"   ....   het betrof mijn toen ± één jaar oude, dus in mijn ogen gloednieuwe Defender. :D

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Mar 2015, 14:01

Dat had ik toen ik mijn oude 300Tdi 130 in NL uitvoering inruilde voor een 130 HCPU van een jaar oud. Toen kreeg ik steeds te horen dat ik hem zo mooi gerestaureerd had...... :lol: :lol:

De meesten kunnen geen kentekenplaten lezen (ik ook niet) en dus denken veel mensen nog steeds dat ik een ouwe rij......

Mijn vrouw kan aan een kentekenplaat meteen zien hoe oud de wagen is, die is stukken slimmer dan ikke :mrgreen: :mrgreen:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 31 Mar 2015, 18:25

Nou heb ik inmiddels 6 stuks cola tic achterover geslagen, maar ondanks het bijbehorende effect ervan kan ik in de verste verte niet bedenken wat nou een reden voor jou is geweest om zoiets alhier te poosten.., werkelijk :o
Wat is nou de (toegevoegde) waarde ??
Los van het gegeven dat je als kentekenhouder geen drol hebt te zeggen over de samenstelling van de plaat, en alles wat je daar wel of niet van kan afleiden.
Afijn, en ik maar denken dat zo'm RR sport lekker koersvast is, met name in bochten..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Mar 2015, 19:04

tim schreef:Nou heb ik inmiddels 6 stuks cola tic achterover geslagen, maar ondanks het bijbehorende effect ervan kan ik in de verste verte niet bedenken wat nou een reden voor jou is geweest om zoiets alhier te poosten.., werkelijk :o
Wat is nou de (toegevoegde) waarde ??
Los van het gegeven dat je als kentekenhouder geen drol hebt te zeggen over de samenstelling van de plaat, en alles wat je daar wel of niet van kan afleiden.
Afijn, en ik maar denken dat zo'm RR sport lekker koersvast is, met name in bochten..

Floris-Tim,

Niks om je over op te winden, het gaat hier in NL zo goed dat dit soort komkommer gedoe nodig is om het nieuws nog enige body te geven.

Maarrrr .... hoever ben je met jouw rijdende werkplaats ... is ie al zover dat een leek denkt dat ie goed gerestaureerd is ??

Groeten MarcS

PS Wees blij dat we hier (bijna) niks te zeggen hebben over de kentekenplaten, anders hadden we inmiddels allerlei extra ongein op de weg.

Terug naar “Kroeg”