Roger B. schreef:en bikkelweekend met -14 op beekse bergen sliep ik in de wite olifant ook zonder kachel aan
Noem je dat slapen???? De A58 maakte minder herrie! En toen lag ik gewoon op de grond in een tentje met m'n zomerslaapzakje.
Roger B. schreef:en bikkelweekend met -14 op beekse bergen sliep ik in de wite olifant ook zonder kachel aan
Landmarcs schreef:En een Koolmonoxide-melder ergens ophangen, juist daar waar ie niet te veel frisse buitenlucht krijgt, en tevens niet te hoog omdat CO laag blijft hangen
Eric Tol schreef:Landmarcs schreef:En een Koolmonoxide-melder ergens ophangen, juist daar waar ie niet te veel frisse buitenlucht krijgt, en tevens niet te hoog omdat CO laag blijft hangen
CO is marginaal lichter dan lucht maar het scheelt bijna niets. Het blijft dus niet laag hangen maar mengt zich homogeen met de lucht.
De koolmonoxide melder moet dus op de hoogte geplaatst worden waar je je bevind in die ruimte.
Landmarcs schreef:Eric Tol schreef:Landmarcs schreef:En een Koolmonoxide-melder ergens ophangen, juist daar waar ie niet te veel frisse buitenlucht krijgt, en tevens niet te hoog omdat CO laag blijft hangen
CO is marginaal lichter dan lucht maar het scheelt bijna niets. Het blijft dus niet laag hangen maar mengt zich homogeen met de lucht.
De koolmonoxide melder moet dus op de hoogte geplaatst worden waar je je bevind in die ruimte.
Schrijf ik eens wat over ... is het weer niet goed ... ik kan de onzin dus beter zelf bedenken, dan is het ten minste originele onzin.
Dit, dat van de CO, stond in een CO-meter-instructie. Rook-melders moesten hoog (da's niet zo gek), en CO meters op 1,5 omdat CO laag zou blijven (advies goed, beredenering minder), in een tent moet die CO-meter dus wellicht nog iets lager hangen.
Groeetn MarcS
JVos schreef:Bij mijn (tipi) tent is de middenpaal ook meteen de kachelpijp en hier hangt de kachel aan. de dakdoorvoer gaat met een stukje dubbelwandige pijp... Ik ben niet bang voor c02 gevaren of iets degelijks. De kachelpijp zorgt voor voldoende trek en er is altijd wel ergens een kiertje tussen doek en grondzijl om voldoende zuurstof binnen te laten.
Maar volgens mij ging het topic voornamelijk over het ontwerp van buitenkachels en stookpotten.
Niet over tentkachels en snurkende forum-leden....
Met bikkelweekend slaap ik overigens ook gewoon in mijn nylon koepeltje denk ik... dat is met tweeën missschien nog wel warmer ook.
Gebruikers op dit forum: Ron63 en 10 gasten