Ik wil m'n huidige zwarte wolfset velgen in het wit gaan maken.
Gewoon zelf doen,effe geen zin in professioneel naar een spuiter brengen.
Uiteraard wil ik wel een goed en net resultaat behalen, tijd en moeite boeit niet.
Maar wat is nu een goed advies qwa lak?
Ik heb weinig ervaring met lakwerk tav metaal, dus zodoende.
Het gaat me om het materiaal waarmee ik aan de slag moet gaan.
De huidige staat is dat de zwarte lak dof is, met hier en daar een lichte vorm van vliegroest.
Welke materialen dien ik te gebruiken, en indien een spuitbus/pot verf advies langszij komt, welk merk/type vooral.
Hebben de witte wolf velgen van landrover nog een officieele kleurcode dat jullie weten, of gewoon standaardwit als bv RAL 9016?
Dank en groet floris.
Verf/Spuitbus advies
Verf/Spuitbus advies
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Verf/Spuitbus advies
RAL9016 is wel héél erg wit (wegenwit), en hoewel het LR wit geen RAL code heeft zou ik zelf liever RAL 9010 of 9001 gebruiken. Ik heb zelf mijn dak met RAL9001 gedaan, met Sigma S2U zijdeglans. Fijne verf, erg krasvast. Dak had ik met de roller gedaan, maar dat is met velgen natuurlijk wat moeilijker. Je kunt beter spuiten, of je kunt spuitbussen laten vullen als je niet beschikt over de benodigde apparatuur.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)