Ik wil m'n huidige zwarte wolfset velgen in het wit gaan maken.
Gewoon zelf doen,effe geen zin in professioneel naar een spuiter brengen.
Uiteraard wil ik wel een goed en net resultaat behalen, tijd en moeite boeit niet.
Maar wat is nu een goed advies qwa lak?
Ik heb weinig ervaring met lakwerk tav metaal, dus zodoende.
Het gaat me om het materiaal waarmee ik aan de slag moet gaan.
De huidige staat is dat de zwarte lak dof is, met hier en daar een lichte vorm van vliegroest.
Welke materialen dien ik te gebruiken, en indien een spuitbus/pot verf advies langszij komt, welk merk/type vooral.
Hebben de witte wolf velgen van landrover nog een officieele kleurcode dat jullie weten, of gewoon standaardwit als bv RAL 9016?
Dank en groet floris.
Verf/Spuitbus advies
Verf/Spuitbus advies
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Verf/Spuitbus advies
RAL9016 is wel héél erg wit (wegenwit), en hoewel het LR wit geen RAL code heeft zou ik zelf liever RAL 9010 of 9001 gebruiken. Ik heb zelf mijn dak met RAL9001 gedaan, met Sigma S2U zijdeglans. Fijne verf, erg krasvast. Dak had ik met de roller gedaan, maar dat is met velgen natuurlijk wat moeilijker. Je kunt beter spuiten, of je kunt spuitbussen laten vullen als je niet beschikt over de benodigde apparatuur.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Heb mijn velgen laten poedercoaten. Had voor €42.- de velg geen zin om de gaan schuren, primoren en dan nog spuiten. Ziet er nog goed uit na 3 jaar rijden.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- roelof soeteman
Hangt inderdaad erg af van wat je wil uitgeven. Mijn velgen liggen op het moment bij een straal en poedercoat bedrijf. De eerste 3 velgen zijn al terug in RAL 9010 gepoedercoat, mooi wit en als het goed is erg kras en slijtvast! Goede kwaliteit verf en gereedschap gaat ook in de papieren lopen, ik ben zelf eens langs een straal bedrijf gelopen en heb een prijsopgaaf gevraagd, de prijs die ze vermelden is vaak voor aluminium velgen en stalen velgen zijn vaak goedkoper te stralen/poedercoaten, zeker als ze niet voorheen geverfd zijn. Ik heb mijn velgen zelf schoongemaakt/ontroest, het straalbedrijf heeft ze enkel hoeven "aanstralen" (opruwen) en heeft over de oude laag heen gepoederd, dat beetje extra werk scheelde veel geld.
Ik was in eerste instantie van plan ze te verven met polyurethaan verf (2-component) maar dit is me afgeraden, 2-componenten verf kan zelfs bij poedercoat (en zeker bij de meeste verf) als afbijt werken en dan wordt het echt moeilijk ze weer goed te krijgen.
Ik was in eerste instantie van plan ze te verven met polyurethaan verf (2-component) maar dit is me afgeraden, 2-componenten verf kan zelfs bij poedercoat (en zeker bij de meeste verf) als afbijt werken en dan wordt het echt moeilijk ze weer goed te krijgen.
Land Rover Series 3 SWB '79
-
Landmarcs
Dag Floris-Tim,
Er zijn vlgs mij wel 3 verschillende officiële "kleuren" wit voor de LandRover wielen gebruikt.
Geen van alle is echt wit, en de oudste kleur is de "geelste". (Hetzelfde geldt voor de witte daken.)
De iets creme-gelige kleur zou mijn voorkeur hebben, dus geler als de kleur nu is, want hoe witter de tint hoe sneller het er vuil uitziet.
(Don't ask me how I know.)
Verder is het handig als je een draaiding hebt om het wiel rond te spinnen tijdens het spuiten, desnoods een paar haakjes waar je het wiel mee aan een touwtje kan hangen.
Groeten MarcS
Er zijn vlgs mij wel 3 verschillende officiële "kleuren" wit voor de LandRover wielen gebruikt.
Geen van alle is echt wit, en de oudste kleur is de "geelste". (Hetzelfde geldt voor de witte daken.)
De iets creme-gelige kleur zou mijn voorkeur hebben, dus geler als de kleur nu is, want hoe witter de tint hoe sneller het er vuil uitziet.
(Don't ask me how I know.)
Verder is het handig als je een draaiding hebt om het wiel rond te spinnen tijdens het spuiten, desnoods een paar haakjes waar je het wiel mee aan een touwtje kan hangen.
Groeten MarcS
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Dank voor jullie reacties sofar.
9001 is me te cremig, 9010 zou kunnen, is offwhite zeg maar.
@marc; die tip van een draaiding indien werken met een spuitbus is wel handig, even gaan mcyveren in m'n hoofd...
9001 is me te cremig, 9010 zou kunnen, is offwhite zeg maar.
@marc; die tip van een draaiding indien werken met een spuitbus is wel handig, even gaan mcyveren in m'n hoofd...
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Roger B.
gewoon vlak op tafel leggen en vanuit verschillende hoeken spuiten (er omheen lopen) scheelt weer een velgendraaidingetje fabriceren
nadeel van 1K lak is dat ie niet of niet goed bestand is tegen brandstoffen en smeermiddelen...
dus dan zul je aan een 2K lak moeten, wat weer wat omslachtiger is en ik denk dat je al snel erg in de buurt komt van PPW's tip kwa kosten, zeker als je de oude weer kunt verkopen (dacht dat je naar de standaard look wilde? of ???)
nadeel van 1K lak is dat ie niet of niet goed bestand is tegen brandstoffen en smeermiddelen...
dus dan zul je aan een 2K lak moeten, wat weer wat omslachtiger is en ik denk dat je al snel erg in de buurt komt van PPW's tip kwa kosten, zeker als je de oude weer kunt verkopen (dacht dat je naar de standaard look wilde? of ???)
gone
Ik heb onlangs een keurig setje wolfs gescoord met nog prima 235 banden , 150 euro!!
( 9 mm profiel, general grabber at2)
die wil ik er dan tijdelijk onder zetten, en mijn eigen set dus opknappen/wit maken.
heb nog even overwogen om idd bij paddock after market witte wolfs te kopen, maar dat gaat ook richting de 250 euro of zoiets.
en toen kwam ik eigenlijk last minute bovenstaande (reserve) set tegen, dus..
( 9 mm profiel, general grabber at2)
die wil ik er dan tijdelijk onder zetten, en mijn eigen set dus opknappen/wit maken.
heb nog even overwogen om idd bij paddock after market witte wolfs te kopen, maar dat gaat ook richting de 250 euro of zoiets.
en toen kwam ik eigenlijk last minute bovenstaande (reserve) set tegen, dus..
110 HT 200 Tdi 1989.
hmm, Tim, als je die Grabbers tzt kwijt wil... zoek nl. nog off road setje voor spelen....
maar hik tegen de prijs aan ...€ 500+
velgen hoef ik niet, heb ik al
dusszz, als je je Grabbers kwijt wil voor je aankoopbedrag, minus velgen
( of voor ietsje meer incl velgen
) let me know 
velgen hoef ik niet, heb ik al
dusszz, als je je Grabbers kwijt wil voor je aankoopbedrag, minus velgen
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
― Robert Downey Jr.