kroegdiscussie uit: vijfde versnelling en reverse verdwenen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

kroegdiscussie uit: vijfde versnelling en reverse verdwenen

Berichtdoor Landmarcs » 12 Jan 2015, 12:38

Roger B. schreef:de kwaliteit van een Defender is niet bijzonder hoogstaand, maar met slecht onderhoud wordt het vrij snel onder de maat

Ik vind dat wel meevallen: er zijn genoeg Defenders die 100.000-den kilometers mee gaan zonder al te veel gedoe.
Hoe lang gewoonlijk een versnellingsbak mee gaat weet ik niet, maar heel vaak worden versnellingsbak-problemen niet genoemd.
Of te wel: de kwaliteit tov het doel: een utilitaire 4x4 is op de meeste punten meer dan tevredenstellend.

D'r zijn eigenlijk maar een paar onderdelen met een achterlijk ingebouwd "slijtage" gebrek.

Slecht - men leze echt beroerd - onderhoud, of een of ander "incident" lijkt mij een betere verklaring van de versnellingsbak-ellende.

Groeten MarcS

PS Het gaat dus/kennelijk om een 2006 Td5, zie hier: viewtopic.php?f=14&t=6913&start=30#p56626

conny

Re: Def. '06 TD5 : vijfde versnelling en reverse verdwenen

Berichtdoor conny » 13 Jan 2015, 11:43

Ik wil nog wel een weddenschap afsluiten: Arie zit op dit moment met z'n derriere in een Landvergruizer V8, waarschijnlijk een model 200. Wedden dat die Td5 een rotschop krijgt als die bak gemaakt is en hij overstapt naar de Toyota :lol: :lol: :lol:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Jan 2015, 15:41

zeker want dat is zo'n topkwaliteit, dat gaat nooit stuk :roll:

in werkelijkheid gaat het net zo goed stuk je betaalt je alleen helemaal blauw aan onderdelen
gone

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 13 Jan 2015, 17:02

Roger B. schreef:zeker want dat is zo'n topkwaliteit, dat gaat nooit stuk :roll:

in werkelijkheid gaat het net zo goed stuk je betaalt je alleen helemaal blauw aan onderdelen

Blauw als in "the famous blue box?" :mrgreen:

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Walterke

Berichtdoor Walterke » 14 Jan 2015, 20:50

Landmarcs schreef:
Roger B. schreef:de kwaliteit van een Defender is niet bijzonder hoogstaand, maar met slecht onderhoud wordt het vrij snel onder de maat

Ik vind dat wel meevallen: er zijn genoeg Defenders die 100.000-den kilometers mee gaan zonder al te veel gedoe.
Hoe lang gewoonlijk een versnellingsbak mee gaat weet ik niet, maar heel vaak worden versnellingsbak-problemen niet genoemd.
Of te wel: de kwaliteit tov het doel: een utilitaire 4x4 is op de meeste punten meer dan tevredenstellend.

D'r zijn eigenlijk maar een paar onderdelen met een achterlijk ingebouwd "slijtage" gebrek.

Slecht - men leze echt beroerd - onderhoud, of een of ander "incident" lijkt mij een betere verklaring van de versnellingsbak-ellende.

Groeten MarcS

PS Het gaat dus/kennelijk om een 2006 Td5, zie hier: viewtopic.php?f=14&t=6913&start=30#p56626

Ik ken er genoeg die al 200.000 kilometer rond gekard hebben zonder dat er ook maar iets aan kapot is gegaan alleen het algemene onderhoud :mrgreen: h

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Jan 2015, 21:11

er is meer dan stukgaan dat bouwkwaliteit bepaald... dat een defender van 7jaar al akelige roestplekken heeft en bij 10 jaar de achterbalk er al vanaf valt noem ik ook gebrek aan bouwkwaliteit
gone

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 14 Jan 2015, 21:50

Het is heel gek, maar in bepaalde tijden van het jaar wordt er een middel op de wegen gestrooid dat ijzer in roest omzet. Wellicht zijn de bedoelingen goed, maar heeft met niet echt in de gaten wat het resultaat is.
Ik heb vanaf het begin (2000) de onderkant steeds goed vet gehouden, tegenwoordig zelf met milieuvriendelijke spullen: bijenwas gemend met cameliaolie. Voor de winter aan gebracht en na een rit in de pekel de onderkant goed afspoelen met schoon water (dat staat ook in de gebruiksaanwijzing van mijn auto). D'r zit nog vrijwel geen roest in het chassis.
Verder alle kieren, deuren (bekleding er even af), scharnieren, ijzerwerk waar het reservewiel aan hangt en de rest ook goed in de olie, behalve de bestuurder, anders krijg je weer kreukels in de buitenkant dan de auto.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Jan 2015, 23:24

tja, ik rij ook in de winter dagelijks (geen defender) van smorgens een uur of 6 tot savonds een uur of 7 naar klanten en terug naar huis.... ik heb geen overdekte verwarmde afspuitplek thuis om na elke rit mijn auto schoon te spuiten.... daar moet ie dus maar tegen kunnen.... dat doet ie dus ook... al 13 jaar en ook nog een keihard chassis zonder noemenswaardige roest.
ik vind een auto waar ik de boel met olie in moet smeren om te voorkomen dat het gaat roesten in deze tijd van abominabele bouwkwaliteit, zeker als je d'r een ton voor neer moet tellen
gone

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 15 Jan 2015, 09:22

Helemaal mee eens, alleen wat doe je d'r aan? Toyoto dan maar?

Roger

Berichtdoor Roger » 15 Jan 2015, 10:27

tja.
het heeft allemaal natuurlijk niet echt veel meer van doen met een verdwenen 5e versnelling.
:D

maar de prijs kwaliteit verhouding van een nieuwe Defender is inderdaad absurd.

zelfs een Dacia is beter gebouwd, maar een stuk minder leuk uiteraard.

denk dat t geld daar ook een beetje inzit. de leuk- stoer- en uitstralingsfactor. niet zozeer in de kwaliteit.

:roll:

aan de andere kant moet ik ook weer eerlijkheidshalve bekennen dat mijn 2003 TD5 me na 190.000 km slechts een keer aan de kant van de weg heeft laten staan, en zelfs dat had ik kunnen voorkomen want de bekende brandstofpomp schreeuwde het al 80.000km uit van ellende. was ook de duurste reparatie die ik tot nu toe heb gehad dus valt alleszins mee.
en hij moet hier à la campgne best hard werken. wel weinig zout en weinig snelweg.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Terug naar “Kroeg”