kroegdiscussie uit: vijfde versnelling en reverse verdwenen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Def. '06 TD5 : vijfde versnelling en reverse verdwenen

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jan 2015, 12:52

Roger schreef:tja.
het heeft allemaal natuurlijk niet echt veel meer van doen met een verdwenen 5e versnelling.

maar de prijs kwaliteit verhouding van een nieuwe Defender is inderdaad absurd.

zelfs een Dacia is beter gebouwd, maar een stuk minder leuk uiteraard.

denk dat t geld daar ook een beetje inzit. de leuk- stoer- en uitstralingsfactor. niet zozeer in de kwaliteit.

Als je kijkt naar de depreciatie door de jaren heen ... dan is de prijs-kwaliteit-verhouding meer dan prima (of misschien zelfs absurd ... ).
Als je kijkt naar de onderhoudskosten dan is de prijsstelling ook niet gek.
En als je kijkt naar de prijzen in Frankrijk: Wat koop je voor € 30.000 anders in de 4x4 categorie?

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 15 Jan 2015, 13:03

geen idee van de prijzen van een nieuwe Defender hier.
nog nooit op gelet maar lijkt een redelijke prijs inderdaad.

de mijne ook niet nieuw gekocht en de afschrijving is inderdaad wellicht maar iets van 1000 € per jaar als je t goed bekijkt.

wat een topauto die Defender zeg!!!

:lol:
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 15 Jan 2015, 13:29

Roger schreef:wat een topauto die Defender zeg!!!

:lol:

Inderdaad en: Never a dull moment!

Walterke

Berichtdoor Walterke » 15 Jan 2015, 13:58

Roger schreef:denk dat t geld daar ook een beetje inzit. de leuk- stoer- en uitstralingsfactor. niet zozeer in de kwaliteit.

:roll:

De belasting wil ook nog wat vangen :mrgreen: 50 duizend :cry:

Dommel

Berichtdoor Dommel » 15 Jan 2015, 13:59

Tja, zal wel Engels wezen. Onze classic MINI komt in de winter de weg niet op.
Op een afstand ziet er redelijk uit, maar moet toch wel uit elkaar.

De enige redenen voor mij om een Defender te kopen zouden trekgewicht en de redelijk vierkante bagageruimte zijn om gereedschap makkelijk te kunnen stapelen.

Komt m'n pa die helemaal niets met 4x4 heeft met een afbeelding van een Hi-lux. Redelijk geprijsd als bedrijfsauto.

Walterke schreef:De belasting wil ook nog wat vangen :mrgreen: 50 duizend :cry:

Def 110 Pick Up € 26.440,- in NL als bedrijfswagen.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Jan 2015, 18:50

disco? sjoerd? ook 3.5ton en grote laadruimte met deur over de bijna volle breedte ipv pakweg de helft... deur is vanaf 2005 dus tweedelige klep... heeft voor en nadelen
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jan 2015, 19:27

Roger B. schreef:disco? sjoerd? ook 3.5ton en grote laadruimte met deur over de bijna volle breedte ipv pakweg de helft... deur is vanaf 2005 dus tweedelige klep... heeft voor en nadelen

Ik lees hierboven tussen (en op) de regels dat de belangstelling uitgaat naar een PickUp, nieuw als bedrijfsauto.

Vlgs mij is er geen Disco-PickUp (althans niet standaard) en nieuw zijn de Disco's toch ook iets anders geprijsd (dacht ik).

Een 110 HCPU heeft overigens een klep over bijna de volle breedte .... als dat een voordeel mag zijn.

Groeten MarcS

PS Misschien moeten deze ontsporingen/vrije meningsuitingen ook weer "gekroegd" ??

Dommel

Berichtdoor Dommel » 15 Jan 2015, 20:14

Toen we de FL2 aanschafte heb ik serieus de D3 overwogen, heb er zelfs een aantal bekeken. We kwamen uit een MINI, dus de running costs zouden flink stijgen. De D3 leek mij daarin een overtreffende trap en dus niet gedaan, alsmede dat de verhalen rondom de V6. Een D4 was mij iets te prijzig.

Pracht auto's, de D4's. Ik heb er meer mee dan een RR.

De Pickup heb ik terloops een keer geopperd omdat iedereen telkens oppert dat ik in een bus (Transporter) moet gaan rijden. Dan stap ik liever in een Amarok!

Voorlopig blijf ik in deze auto rijden, zet 'm over een tijd in als bedrijfsauto. Achterste ruiten vervangen voor zwarte kunststof platen. 2/3 achterbank eruit, kunnen er twee rijen met vier systainers achterelkaar staan. De 1/3 achterbank laat ik zitten, plat kan er genoeg mee maar overeind kan er altijd een extra iemand meerijden.

In het vooronder ligt een torreke met slechts 40k op de teller, nieuw vliegwiel, nieuwe koppeling etc etc. Tot de next gen Defenders!

Verschuif inderdaad maar naar Kroeg. Met een titel in de trend van: Land Rover als bedrijfswagen.
Laatst gewijzigd door Dommel op 15 Jan 2015, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jan 2015, 20:18

Dommel schreef:....

Voorlopig blijf ik in deze auto rijden, zet 'm over een tijd in als bedrijfsauto. Achterste ruiten vervangen voor zwarte kunststof platen. 2/3 achterbank eruit, kunnen er twee rijen met vier systainers achterelkaar staan. De 1/3 achterbank laat ik zitten, plat kan er genoeg mee maar overeind kan er altijd een extra iemand meerijden.

.....

Als je 1/3 achterbank laat zitten kan je de ruiten ook laten want met 1/3 achterbank is het geen grijze auto.

Groeten MarcS

Dommel

Berichtdoor Dommel » 15 Jan 2015, 20:20

Landmarcs schreef:Als je 1/3 achterbank laat zitten kan je de ruiten ook laten want met 1/3 achterbank is het geen grijze auto.

Ik heb 't over de allerachterste. Hoe minder men naar binnen kan kijken hoe beter.
Verder heb ik niks met grijs te doen. Ik betaal al hetzelfde als grijs tarief in NL en het is toch een personenwagen (Pkw).

Zet ik 'm op de balans, dan betaal ik ook 25% bijtelling over de nieuwwaarde in NL. Ondanks dat de wagen op D platen staat.

PS. Wedden dat 'ie trouwens grijs is! :D
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Kroeg”