Als voormalig persfotograaf kan ik mij helemaal vinden in jouw gedachtegoed. Onze (pers) vrijheid is hard bevochten, en die zullen we met hand en tand verdedigen, zonodig ondergronds.
al heb ik mijn twijfels hoe vrij de pers daadwerkelijk is....... nieuws dat wij voorgeschoteld krijgen is niet objectief, het is bijna propaganda om ons, gepeupel te laten denken wat iemand anders wil dat we denken over een gebeurtenis (deze mening heeft overigens niet specifiek betrekking op deze gebeurtenis)
net terug van de Dam.... uitermate ingetogen, sereen, en ook nog eens erg koud m'n twee koters van 13 & 12 ook nog even bijgebracht dat ze er 10 jaar geleden ook stonden... voor ongeveer dezelfde redenen, en dezelfde radicalen welke het niet kunnen verkroppen dat andersdenkende dat ook nog mogen verwoorden in dit land. iets in me zegt dat ( jiddish als ik ben) de Islam weinig humor toelaat
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.” ― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
mijn persoonlijke beleving: Als je kunt overeenkomen dat je een verschillende mening hebt en daarna vreedzaam je eigen weg gaat en de ander ook de eigen weg laat gaan, zit je wat mij betreft aan de goede kant.
Met geweld jouw mening opdringen aan een ander is bij mij aan de foute kant van de lijn.
de mening is niet het probleem, het opdringen aan anderen onder bedreiging van de dood is dat wel
anderzijds zijn mensen graag geneigd alle moslims in hetzelfde hokje te stoppen, en alle moslims als terrorist te zien..... het is niet het geloof, maar het extremisme dat gevaar levert.