Wat is er stoer aan om 200+ te rijden?
Ik gaf aan met een Land Rover te rijden met een, in sommige ogen -omdat zij enkel in NL rijden-, een hoge snelheid dat dat de beeldvorming van Land Rovers zou kunnen schaden. Tja, op dat moment zijn ook andere automerken in imago geschaad die redelijk doorreden op de linkerbaan.
Come on...!
Ik ben nog nooit door iemand aangesproken over het beeld dat Land Rovers hebben dat deze rücksichtslos door bos en groen banjeren.
Landmarcs schreef:Tja, vlgs mij is het zo dat de Duitse wetgever heeft bepaald dat je weliswaar iedere snelheid mág rijden op autowegen zonder snelheidsbeperking, máárrr .... dat je bij snelheden boven de 130 km/u een soort omkering van de verantwoordelijkheden krijgt.
Klopt, dus rijd verantwoord. Alleen als je vrij baan hebt en het verkeer 't toelaat.
Landmarcs schreef: Snelle links-rijders die menen dat omdat ze snel en links rijden die linkerbaan voor hen gereserveerd is, afgehuurd dus, en dat ze omdat ze zo snel rijden ook extra vrije weg-lengte mogen claimen.
Een veel gemaakte misplaatste opvatting, maar je mag pas van baan wisselen als je erop kunt. Een Duitser zal zich dus eerder klem rijden op verkeer voor hem, dan naar de linkerbaan te wisselen.
Echter ziet een getrainde bestuurder het langzamer rijdend voertuig tijdig naderen en zal dan (spiegelend!!) een baan opschuiven. Jezelf klem rijden is namelijk veiliger dan de auto zo naar links schuiven. Ik doe dit zelf ook, om de linksrijder ruim baan te geven. Zodra de mogelijkheid er is, dient de linksrijder natuurlijk zich wel weer naar rechts te verschuiven.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE