Hella facebook competitie

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
thomas lensvelt

Re: Hella facebook competitie

Berichtdoor thomas lensvelt » 08 Jan 2015, 17:41

Degene zonder Facebook wil ik het filmpje zeker niet onthouden.
Daarom hierbij de rechtstreeks link:
http://youtu.be/oWBzEGFBti8

Loop inmiddels al redelijk wat stemmen achter om nog in de prijzen te vallen. Jammer maar helaas.
Hopen op een onverwachte spurt :)
De j**p rijders zijn kennelijk iets activer op Facebook.
Maar mijn auto heeft die lampen dan ook niet nodig om mooi te zijn.
Pure functionaliteit
No ground too rough, no Hill to taff nothing can beat a land rover ;)

Iedereen bedankt voor de reactie, leuk on te lezen

Dommel

Berichtdoor Dommel » 09 Jan 2015, 01:59

Leuk filmpje, is redelijk wat tijd ingestoken.

Edward schreef:En een slechte naam aan de Land Rover rijder?? Omdat ie stevig over een landweg rijdt??? Dan ben je wel heeeel hypocriet! :shock:

tim schreef:En inderdaad, in die wat "verstikkende" houding van imagobewaking kan je ook maat houden.

Roger B. schreef:ow........ is dat slecht voor het imago van de landrover rijder? :roll:

dan moet ik wel HEEEEL erg slecht voor dat imago zijn :oops:

Ojee, dan heb ik van de week ook een deuk in het Land Rover imago gemaakt! :roll:
Ik reed 220 km/h over de snelweg... in een Evoque op de Autobahn.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 09 Jan 2015, 09:11

Ik lees het woord hypocriet, en zie mensen die roepen: dan ben ik nog erger blablabla.
Het grappige is, dat er talloze topics zijn geweest waar geklaagd wordt dat er steeds minder greenlanes te rijden zijn in Nederland. Dat Dommel met 220 km/u over de autobahn rijdt is heel stoer, maar het gaat hier om een ander principe.

Volgens mij hebben wij hier bij de LRCH de groene code hoog in het vaandel staan. Daarin staat o.a. te lezen:

-weet, dat waar u rijdt, anderen u zullen/ kunnen gaan volgen
de schade hieruitvolgend kan groot zijn of resulteren in verboden.
-matig de snelheid op onverharde wegen; 30 km per uur is snel zat!
-voorkom onnodige stofwolken, opspattend water en/of modder.

Als je dan zo nodig hard wilt rijden door het stof, schrijf je dan in voor de Dakar.

Maja, ik zal het wel weer verkeerd zien.....

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Jan 2015, 09:16

nee je bent roomser dan de paus....

jij (en anderen) oordeelt over iemands houding op basis van een filmpje dat ergens, waarschijnlijk nieteens in Nederland opgenomen is en hoe weet jij dat dat niet op privégrond opgenomen is en hij dus (of de eigenaar van de grond) bepaald hoe ie rijdt.

Verder vind ik de snelheid op dat filmpje heel erg meevallen, ZO hard rijdt ie nou ook weer niet, en er zijn geen wandelaars in beeld die er hinder van gehad zouden hebben, en ook zie ik niet dat ie nou schade aan natuur en omgeving veroorzaakt op die manier.......

het is geen opname van gedragingen LRCH evenement dus waarom die er bij gehaald wordt zie ik ook niet echt....(wat ik dan soms tijdens LRCH evenementen zie gebeuren door sommige LRCH leden tijdens ritten vind ik veel erger (om een file heen rijden dwars door een akker, ongeacht de(ook nog eens "sportieve") snelheid waarmee dat gebeurd) en dat soort misdragingen)

EN dommel... tja die reed niet te hard, want op de duitse autobahn (mits daar geen beperking gold) MAG je gewoon 220 als je dat wil
gone

Dommel

Berichtdoor Dommel » 09 Jan 2015, 10:23

+1 Roger

Altijd dat belerende vingertje, valt mij hier vaker op...
Met mijn LaRo kom ik genoeg in de vrije natuur of andere off road situaties, waarbij ik altijd tracht zo min mogelijk kapot te rijden.

Ik wist wel dat er een opmerking over mijn snelheid gemaakt zou worden. Zoals Roger al schreef, dit was in Dld op een stuk zonder snelheidslimiet. Leenauto van Duitse LaRo dealer omdat voorruit van mijn auto vervangen werd. Auto is normaal in NL in onderhoud, maar Duitse verzekering eiste een Deutsche Werkstatte.

Wat rijdt zo'n Evoque lekker, als een grote kart. Niet zo messcherp als een gewone MINI, maar vergelijkbaar met een Countryman, alleen iets groter. Ik had nog vermogen over, maar de auto stond op winterbanden en die lieten een hogere snelheid niet toe.

Eenmaal in zo'n ding gereden, snap je het onderscheid wel dat Land Rover wil maken met de drie categorien (Defender, Discovery en Range Rover). Uit de Evoque in de Freelander, is al een wereld van verschil.

Tja, ik moest wel weer een aantal keer goed op de rem omdat zo'n geelplaat op de rechterbaan zich achter een vrachtwagen vastrijdt en dan maar naar de linker baan uitwijkt zonder te spiegelen... :roll:
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 09 Jan 2015, 10:58

Roger B. schreef:nee je bent roomser dan de paus....

jij (en anderen) oordeelt over iemands houding op basis van een filmpje dat ergens, waarschijnlijk nieteens in Nederland opgenomen is en hoe weet jij dat dat niet op privégrond opgenomen is en hij dus (of de eigenaar van de grond) bepaald hoe ie rijdt.

Verder vind ik de snelheid op dat filmpje heel erg meevallen, ZO hard rijdt ie nou ook weer niet, en er zijn geen wandelaars in beeld die er hinder van gehad zouden hebben, en ook zie ik niet dat ie nou schade aan natuur en omgeving veroorzaakt op die manier.......

het is geen opname van gedragingen LRCH evenement dus waarom die er bij gehaald wordt zie ik ook niet echt....(wat ik dan soms tijdens LRCH evenementen zie gebeuren door sommige LRCH leden tijdens ritten vind ik veel erger (om een file heen rijden dwars door een akker, ongeacht de(ook nog eens "sportieve") snelheid waarmee dat gebeurd) en dat soort misdragingen)

EN dommel... tja die reed niet te hard, want op de duitse autobahn (mits daar geen beperking gold) MAG je gewoon 220 als je dat wil

Je slaat de spijker op zijn kop. Ik oordeel over iemands houding op basis van een filmpje. Als je het hebt over het beeld wat mensen hebben over LaRo-rijders, wordt dat beeld bepaald door.......juist ja fimpjes die mensen zien.

Het gaat er namelijk niet om waar en onder welke omstandigheden het filmpje geschoten is. Het gaat puur om de indruk die je achterlaat.
Beeldvorming doet namelijk meer dan de werkelijkheid.

Wat betreft Dommel heb ik ook niet beweerd dat het niet mag. Maar het melden in dit topic doe je dan alleen maar om te laten zien hoe stoer je bent.

Marc
110CS TD5 uit 2002

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Jan 2015, 11:23

Dommel schreef:Tja, ik moest wel weer een aantal keer goed op de rem omdat zo'n geelplaat op de rechterbaan zich achter een vrachtwagen vastrijdt en dan maar naar de linker baan uitwijkt zonder te spiegelen... :roll:

Tja, vlgs mij is het zo dat de Duitse wetgever heeft bepaald dat je weliswaar iedere snelheid mág rijden op autowegen zonder snelheidsbeperking, máárrr .... dat je bij snelheden boven de 130 km/u een soort omkering van de verantwoordelijkheden krijgt.

En verder ... ik neem hier even aan dat dit niet in dit geval speelt ... is er niet zelden een eigenaardige asymmetrie: Snelle links-rijders die menen dat omdat ze snel en links rijden die linkerbaan voor hen gereserveerd is, afgehuurd dus, en dat ze omdat ze zo snel rijden ook extra vrije weg-lengte mogen claimen. Ik rijd me niet vaak klem achter een vrachtwaggel (dat overkomt me hoogstens als ik in een ruimdenkende bui meer als goed voor me van die snelrijders langs laat gaan) maar als je gewoon netjes en tijdig naar links gaat (netjes, dus met voldoende snelheid, en clignoteurgebruik en bovenal na goed spiegelen) dan heb je toch nog te vaak van die types die onder de auto door voor jou de weg voor je verlichten.

En dan nog even een tenslotte: Ik ken geen land waar het erger is als in dat witte platen-land achter onze oostgrens waar het het zonder snelheid te maken en zonder spiegelen van de oprit de autoweg opduiken betreft. (Hier in NL kunnen we er ook wat van, maar onze oosterburen zijn hierin nog doller. .... Misschien is dat wel de reden voor het links-rijden dat voor sommigen aldaar de norm lijkt?)

Groeten MarcS

Dommel

Berichtdoor Dommel » 09 Jan 2015, 11:30

Wat is er stoer aan om 200+ te rijden? :roll:
Ik gaf aan met een Land Rover te rijden met een, in sommige ogen -omdat zij enkel in NL rijden-, een hoge snelheid dat dat de beeldvorming van Land Rovers zou kunnen schaden. Tja, op dat moment zijn ook andere automerken in imago geschaad die redelijk doorreden op de linkerbaan.

Come on...!
Ik ben nog nooit door iemand aangesproken over het beeld dat Land Rovers hebben dat deze rücksichtslos door bos en groen banjeren.

Landmarcs schreef:Tja, vlgs mij is het zo dat de Duitse wetgever heeft bepaald dat je weliswaar iedere snelheid mág rijden op autowegen zonder snelheidsbeperking, máárrr .... dat je bij snelheden boven de 130 km/u een soort omkering van de verantwoordelijkheden krijgt.

Klopt, dus rijd verantwoord. Alleen als je vrij baan hebt en het verkeer 't toelaat.

Landmarcs schreef: Snelle links-rijders die menen dat omdat ze snel en links rijden die linkerbaan voor hen gereserveerd is, afgehuurd dus, en dat ze omdat ze zo snel rijden ook extra vrije weg-lengte mogen claimen.

Een veel gemaakte misplaatste opvatting, maar je mag pas van baan wisselen als je erop kunt. Een Duitser zal zich dus eerder klem rijden op verkeer voor hem, dan naar de linkerbaan te wisselen.

Echter ziet een getrainde bestuurder het langzamer rijdend voertuig tijdig naderen en zal dan (spiegelend!!) een baan opschuiven. Jezelf klem rijden is namelijk veiliger dan de auto zo naar links schuiven. Ik doe dit zelf ook, om de linksrijder ruim baan te geven. Zodra de mogelijkheid er is, dient de linksrijder natuurlijk zich wel weer naar rechts te verschuiven.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 09 Jan 2015, 12:04

Dommel schreef:Wat is er stoer aan om 200+ te rijden? :roll:
Ik gaf aan met een Land Rover te rijden met een, in sommige ogen -omdat zij enkel in NL rijden-, een hoge snelheid dat dat de beeldvorming van Land Rovers zou kunnen schaden. Tja, op dat moment zijn ook andere automerken in imago geschaad die redelijk doorreden op de linkerbaan.

Je haalt twee dingen door elkaar. Waar ik het heb over het imago van het rijden over onverharde wegen, heb jij het over rijden op de autobahn.

Dommel schreef:Come on...!
Ik ben nog nooit door iemand aangesproken over het beeld dat Land Rovers hebben dat deze rücksichtslos door bos en groen banjeren.

Dat je nog nooit bent aangesproken op het gedrag van LaRo-rijders dat ze rücksichtslos door bos en groen banjeren komt misschien wel omdat de gemiddelde LaRo-rijder door het bos rijdt met inachtneming van de groene code.

Marc
110CS TD5 uit 2002

ppw

Berichtdoor ppw » 09 Jan 2015, 12:32

hou nou toch op! dat we allemaal in een LR rijden, wil toch niet zeggen dat we allemaal hetzelfde imago oid aanhangen?
moet er niet aan denken, zeker niet hier in A'dam :roll: , ( daarom spuit ik dus wel de onderkant af, maar laat als het even kan de zooi wel op de zijkanten zitten :D )
alsof Land Rover rijders geen klootzakken of hufters zouden kunnen zijn.... beetje kort door de bocht mijn inziens.
wat mij persoonlijk niet echt beviel aan TS's filmpje was wel de verwijzing naar Best 4x4xfar zeg maar, maar dan beetje lafjes op zandpaadje voorbij komen :? :roll:
dan deden die andere in die Hella competitie het wel ietsjes beter.
klaar :mrgreen: :)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Terug naar “Kroeg”