Hella facebook competitie

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: Hella facebook competitie

Berichtdoor tim » 09 Jan 2015, 18:41

marcenvon schreef:Ik oordeel over iemands houding op basis van een filmpje. Als je het hebt over het beeld wat mensen hebben over LaRo-rijders, wordt dat beeld bepaald door.......juist ja fimpjes die mensen zien.

Het gaat er namelijk niet om waar en onder welke omstandigheden het filmpje geschoten is. Het gaat puur om de indruk die je achterlaat.
Beeldvorming doet namelijk meer dan de werkelijkheid.

Marc

Marc,

het kan toch nooit de bedoeling zijn dat ik als laro eigenaar en berijder mede verantwoordelijk ben voor het imago effect wat een andere " larorist" teweeg brengt?
Als sjaak of mien in de rij van appie hein alleen dit soort filmpjes wenst te onthouden, daar ga ik me toch juist niet voor verantwoorden?
Beeldvorming is het huidige ding.
Maar er is toch nog meer dan dat?

Ik vindt het een storm in een glas water.
Waar gaat het over; een goosert die met z'n fraaie 90 een tandje erbij zet om wat beter voor de dag te komen.
Kom op ;)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Jan 2015, 18:43

marcenvon schreef:
Edward schreef:Ppw; ik had het tegen Marc met z'n opgeheven vingertje. ;)

Met andere woorden.....omdat ik in mijn LaRo niet geassocieerd wens te worden met mensen die in LaRo op een manier rijden waarvan ik van mening ben dat het niet volgens de groene code is, heb ik een opgeheven vingertje.

Op de Nederlandse manier, het mag niet ===> ik vind dat het wel mag ===> dus ik doe het. En iedereen die er anders over denkt is hypocriet, roomser dan de paus en heeft een opgeheven vingertje.

Marc

WAT mag er niet dat in het filmpje gebeurt???? :shock: :shock:

Geef me daar antwoord op en ik maak nederig een knieval voor je. Maar het is vanaf de beelden niet te zeggen dat er TE hard gereden wordt op een lege zandweg zonder wandelaars of wat dan ook. Naast de groene code geld op de vooral de wegenverkeerswet en die zegt dat je buiten de bebouwde kom 80 mag.

Bovendien: als je hier 30 gaat rijden op een zandpad heb je in no time een dikke trekker op je bumper die gewoon 60 à 70 rijdt op hetzelfde pad. :lol: :lol:

De groene code zegt wellicht 30 maar zelfs da kan ik uit het filmpje niet halen dat die snelheid overschrede wordt..............
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 09 Jan 2015, 21:54

Edward schreef:De groene code zegt wellicht 30 maar zelfs da kan ik uit het filmpje niet halen dat die snelheid overschrede wordt..............

Dat kan ik wel.
Kijkend naar de paaltjes langs het zandpad die ruim een autolengte uit elkaar staan, legt hij in 1 seconde ruim 3x af. Een simpele berekening geeft aan dat hij met een snelheid van 50-60 km/u rijdt. Dat een dikke trekker daar met die snelheid rijdt (onwaarschijnlijk op een bospad overigens) wil niet zeggen dat het acceptabel is. Met 60 km/u door een 30km zone mag ook niet, en toch zie ik ze dagelijks hier voor de deur langs komen.

Dat je buiten de bebouwde kom 80 km/u mag is geen argument, in de wegen en verkeerswet staat namelijk ook dat je je snelheid moet aanpassen aan de omstandigheden. Daarnaast kan een ijverige politieagent in zo'n geval nog een artikel 5 uitschrijven: "Het veroorzaken van gevaar of hinder"

Als jij van mening bent dat het rijgedrag in het filmpje prima is, geen probleem. Veroordeel alleen een ander niet die er een andere, m.i. gerechtvaardigde, mening er op na houdt.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 09 Jan 2015, 23:55

leuk fimpje :D

voor de rest geen commentaar :roll:
groet jelle

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Jan 2015, 01:31

Marc, IK veroordeel niemand. Dat doe jij.......

Je kunt er wel van alles bijslepen, maar een artikel 5 op het pad dat Thomas in het filmpje rijdt is echt hilarisch!! :lol: :lol:

Je hebt gelijk jonge, het is asociaal en onacceptabel! Laten dat nu net mijn bijnamen zijn...... :mrgreen: :mrgreen:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Jan 2015, 02:18

tja... ik vind 50km/u op een leeg, niet erg droog weggetje zoals in het filmpje niet absurd... hij veroorzaakt geen gevaar, er is niemand om te hinderen, dus veroorzaakt geen hinder... rijdt niet harder dan dat ie er mag.... je kunt je wel overal druk om maken...

dus om met marcenvons woorden te spreken....
Op de Nederlandse manier, het mag ===> ik vind dat het ook kan ===> dus ik doe het. En iedereen die er anders over denkt is hypocriet, roomser dan de paus en heeft een opgeheven vingertje.
gone

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 10 Jan 2015, 12:34

En deze discussie gaat overeen filmpje wat mijn inziens echt niet het leukste filmpje van de competitie is...... :o :oops: ????????
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Terug naar “Kroeg”