Ik heb me reeds voorgesteld op het daarvoor bestemde gedeelte van dit forum maar kom hier natuurlijk maar met 1 reden, een Land Rover kopen!
Hopelijk is dit het goede stukje voor de site voor wat advies over de aanschaf van een Land Rover Discovery.
Ik wil graag gaan reizen met de auto, denk hierbij aan Spanje en Scandinavië en wellicht andere landen natuurlijk. Daarom denk ik dat ik qua comfort het beste terecht kan bij een Discovery, vermoedelijk een 1 of 2 gezien de aanschafprijs
Mijn vraag is nu, waar moet ik opletten bij aanschaf? Wat zijn bekende punten van slijtage? Mijn voorkeur gaat uit naar een automaat ivm de te rijden afstanden, of wordt dit afgeraden?
Daarnaast zie ik op het internet verschillende prijsklassen voorbij komen voor wagens van hetzelfde bouwjaar maar met verschil in KM stand uiteraard. Als ik zeg dat ik een uiteraard betrouwbare wagen wil, liefst automaat, wat voor KM stand en prijs moet ik dan aan denken?
Er staan auto's op het net van rond de 3000 euro, met een KM stand van gemiddeld 250.000. Is dit veel voor een dergelijke wagen? Een golf zou ik laten staan hiermee, maar hoe dat zit met Land Rovers weet ik niet
Ik ben redelijke handig geworden op technisch gebied bij de Golfjes dus ben niet geheel onbekend met de werking en benamingen (op die LR specifieke zaken na).
Heel verhaal, maar hopelijk is het duidelijk waar ik op doel! Zo niet, laat het even weten.
Alvast ontzettend bedankt!