Aandachtspunten aanschaf land rover

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Waterrover
Beheerder

Re: Aandachtspunten aanschaf land rover

Berichtdoor Waterrover » 07 Jan 2015, 15:39

Hallo Michiel,

Over het comfort van een Disco 2 kunnen we kort zijn, beter en ruimer dan een Defender. Maar er is nog een ander onbelicht aspect, en dat is de veiligheid. De Disco heeft airbags, kreukelzones en een kooiconstructie. Sommigen van ons hebben daar ervaring mee, en kunnen het navertellen. Verder vind ik een automaat superieur in het terrein, en kom je daarmee niet snel vast te zitten. Probeer maar eens te schakelen in rul zand. ;)

Wat wel belangrijk is, is de staat van de auto, én sta op de volledige onderhoudshistorie. Sommige dealers doen ook aankoopkeuringen, b.v. Geba in Tynaarlo, wellicht een idee? De Td5 motor vind ik probleemloos, de luchtbalgen (indien uitgevoerd met) dienen eens in de 5-7 jaar vervangen te worden. Vergeet niet het compressorfilter af te toe te vervangen. Het ACE systeem voldoet prima, on- en off-road! Wel dient bij 250.000 km het ACE en PAS reservoir vervangen te worden. Dit wordt nogal eens vergeten. Een getectyleerde auto, (professioneel) verdient de voorkeur.

Afgezien van het feit dat de auto erg ruim is, een Defender is nét iets ruimer, toch kan je er veel in kwijt. Wij slapen bovenop de auto in een daktent, en dat bevalt prima. Voor onze daktent, net een Columbus gekocht bij Topsleeper, hebben wij ook een wintertent (omhulsel) erbij gekocht. Daarmee kan je (volgens zeggen) tot -15 probleemloos slapen.

Mocht je specifieke zaken willen weten, dan graag een PB. Ik de disco destijds nieuw gekocht, en kan je er veel over vertellen.

Groet, Chris

miesjel

Berichtdoor miesjel » 07 Jan 2015, 15:51

Hoi Chris,

Bedankt voor deze heldere reactie, ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden.

Veiligheid is inderdaad ook wel een goed punt natuurlijk haha! Die tip van dealers is inderdaad een goede, echter ligt Tynaarlo niet echt om de hoek voor iemand uit Eindhoven :mrgreen: . Maar hier zitten ook enkele Land Rover en 4X4 dealers.

Onderhoudshistory is wel iets waar ik inderdaad zeker op ga letten, als het even kan wil ik die wel aanwezig hebben. Die luchtbalgen, is dat een duur grapje? En die ACE en PAS reservoirs? Is dat eventueel iets wat je zelf kunt (heb zelf regelmatig wat gedaan aan mijn vorige auto's en heb de beschikking over een complete garage) ?

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Jan 2015, 16:05

In Eindhoven zit van Laarhoven, de Cito, ook een dealert. In Udenhout zit Mark Jansen, in Nijnsel zit Koen met Sons 4x4, in Bergijk zit Frank Daams met FD4x4Centre, in Meijel zit Bart van Dessel met Barts Auto service, in Veghel zit Joop Barten van Barten4x4, in Weert zit Andrew Colville, in Baexem zit HurxKens en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een hoop bij je in de buurt. :lol: :lol:

Ik zou zeker eens een bak koffie doen bij Bart van Dessel, die heeft heel veel ervaring met D2 net als Andrew Colville. ;) ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

miesjel

Berichtdoor miesjel » 07 Jan 2015, 16:14

Edward, het merendeel kende ik inderdaad al maar er zitten toch nog enkele nieuwe namen bij haha! Bedankt voor deze adressen. Van Laarhoven/Cito is vooralsnog toekomstbeeld, hoop daar over enkele jaren eens te kunnen shoppen! :lol:

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Jan 2015, 16:32

miesjel schreef:Edward, het merendeel kende ik inderdaad al maar er zitten toch nog enkele nieuwe namen bij haha! Bedankt voor deze adressen. Van Laarhoven/Cito is vooralsnog toekomstbeeld, hoop daar over enkele jaren eens te kunnen shoppen! :lol:

Nou, die noemde ik alleen voor een eventuele keuring van een auto. ;)

De lui in de werkplaats en onderdelenbalie zijn redelijk oké, maar in de showroom (oke, de onderdelenbalie zit tegenwoordig ook in de showroom) vind ik het een stel arrogante eikels! :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

miesjel

Berichtdoor miesjel » 07 Jan 2015, 16:37

Edward schreef:
miesjel schreef:Edward, het merendeel kende ik inderdaad al maar er zitten toch nog enkele nieuwe namen bij haha! Bedankt voor deze adressen. Van Laarhoven/Cito is vooralsnog toekomstbeeld, hoop daar over enkele jaren eens te kunnen shoppen! :lol:

Nou, die noemde ik alleen voor een eventuele keuring van een auto. ;)

De lui in de werkplaats en onderdelenbalie zijn redelijk oké, maar in de showroom (oke, de onderdelenbalie zit tegenwoordig ook in de showroom) vind ik het een stel arrogante eikels! :roll: :roll:

Dan is het inderdaad een goede plek, op de arrogante eikels na dan :lol:

ppw

Berichtdoor ppw » 07 Jan 2015, 17:43

je kunt ook evt. Bas van Bas4cars benaderen, in America( Limburgia) maar wel bekend :D ;)
http://www.bas4cars.nl/wp/

en idd, Bartje Van Dessel & Andrew :mrgreen:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Jan 2015, 17:47

setje balgen in engeland bestellen, wisselen is niet moeilijk, en zo gebeurd.... meen dat setje balgen 100gbp
ex btw hier

hoe te vervangen is hier al meermaals aan bod geweest
gone

miesjel

Berichtdoor miesjel » 08 Jan 2015, 13:33

ppw schreef:je kunt ook evt. Bas van Bas4cars benaderen, in America( Limburgia) maar wel bekend :D ;)
http://www.bas4cars.nl/wp/

en idd, Bartje Van Dessel & Andrew :mrgreen:

Staat er bij, bedankt!

Roger B. schreef:setje balgen in engeland bestellen, wisselen is niet moeilijk, en zo gebeurd.... meen dat setje balgen 100gbp
ex btw hier

hoe te vervangen is hier al meermaals aan bod geweest

Dat is mooi om te horen, ik heb inderdaad al wat stappenplannen gezien op deze site. Kan ik lekker aan de slag mocht het nodig zijn :D

Terug naar “Kroeg”