******moderatiemededeling**********
Dit topic is afgesplitst uit "projecten" uit het topic van Tijdrover's over veranderingen aan de S2a met V8 motor. opmerkingen en reacties daarop uit dat topic zijn hier geplaatst om het projectverslag "schoon"te houden.
************************************************
Mooi werk!! Nu zou ik meteen de kans grijpen om wat langere schokdempers te monteren aan de voorkant om gebruik te maken van de extra veerweg waar die langere veren toe in staat zijn.
sIIa 88" 1968, 3.5 V8 :wielbasis aanpassing
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
sIIa 88" 1968, 3.5 V8 :wielbasis aanpassing
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: sIIa 88 3.5
Trouwens, je had jezelf een heeeele hoop werk kunnen besparen door de gaten in de spring perch (dat stuk dat op de as gelast is waarmee hij op de bladveer ligt) uit het midden te boren, tevens de plaat aan de andere kant van de bladveer uitboren natuurlijk. Dan staat je as iets naar achter, of naar voren, t.o.v. de bladveer.
Ik heb op die manier mijn achteras iets van 2.5cm naar achter gezet. Omdat mijn springperch en springplate 3 gaten hebben kan ik nu nog een 2.5cm naar voren en naar achter als ik zou willen.
Ik heb op die manier mijn achteras iets van 2.5cm naar achter gezet. Omdat mijn springperch en springplate 3 gaten hebben kan ik nu nog een 2.5cm naar voren en naar achter als ik zou willen.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
-
tijdrover's
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 14 Jun 2014, 13:47
- Locatie: wapenveld
Re: sIIa 88 3.5
haha, dat klopt Koos.
dat had ik al, maar de as moest nog wat verder naar achteren. de as staat weer middenop de torenbout. nu is de as ongeveer 5cm verzet en precies midden in de wielkastuitsparing.
standard is dat niet zo en met grote diameter banden staat dat erg raar, vind ik.
dat had ik al, maar de as moest nog wat verder naar achteren. de as staat weer middenop de torenbout. nu is de as ongeveer 5cm verzet en precies midden in de wielkastuitsparing.
standard is dat niet zo en met grote diameter banden staat dat erg raar, vind ik.
landrover SIIa 88 1968, v8 , zfautomaat, LJ70 assen, intern rolkooi, 2inch bodylift, 9.00x16
rangerover classic 1975 (geschorst)
landrover SIII 109 1978 (geschorst, rollend chassis)
landrover sIIa 109 1970, 3.0TDI 24v 6cilinder (om606) automaat under construction
rangerover classic 1975 (geschorst)
landrover SIII 109 1978 (geschorst, rollend chassis)
landrover sIIa 109 1970, 3.0TDI 24v 6cilinder (om606) automaat under construction
Re: sIIa 88 3.5
Geeft het verplaatsen van de as geen APK/RDW probleem? Het is dan toch geen 88" meer? Bij mijn oude 109 hebben ze wel eens gemeten tijdens de APK of de wielbasis wel klopte met kenteken.
Hij ziet er wel goed uit zeg!
Groet Jan
Hij ziet er wel goed uit zeg!
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Wielbasis verlengen, uit SIIa topic
JanTD5 schreef:Geeft het verplaatsen van de as geen APK/RDW probleem? Het is dan toch geen 88" meer? Bij mijn oude 109 hebben ze wel eens gemeten tijdens de APK of de wielbasis wel klopte met kenteken.
Hij ziet er wel goed uit zeg!
Groet Jan
De wielbasis mag, als ik me niet vergis, 3% afwijken. Mijne zit op 112", dat is 3" meer dan origineel, en dat valt daar dus nog net binnen. Bij de apk hoeven ze het niet na te meten, maar bij twijfel kunnen ze het wel doen.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
-
tijdrover's
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 14 Jun 2014, 13:47
- Locatie: wapenveld
Re: sIIa 88" 1968, 3.5 V8 :wielbasis aanpassing
bij de rdw des tijds , 2009, hebben de ook de wielbassis opgemeten. toen was de werkelijke wielbassis 89"
nu dus 90.
mijn keurmeester zal er zeker niet naar kijken.
als het echt nodig is, kan ik het nog vrij makkelijk veranderen, de orginele gaten zitten er nog.
ze zullen eerder vallen over de koplampen. tot 1967 zaten de koplampen in de grill, vanaf 68 in de spatborden.
ik monteer voor apk 2cv koplampen op de bumper
nu dus 90.
mijn keurmeester zal er zeker niet naar kijken.
als het echt nodig is, kan ik het nog vrij makkelijk veranderen, de orginele gaten zitten er nog.
ze zullen eerder vallen over de koplampen. tot 1967 zaten de koplampen in de grill, vanaf 68 in de spatborden.
ik monteer voor apk 2cv koplampen op de bumper
landrover SIIa 88 1968, v8 , zfautomaat, LJ70 assen, intern rolkooi, 2inch bodylift, 9.00x16
rangerover classic 1975 (geschorst)
landrover SIII 109 1978 (geschorst, rollend chassis)
landrover sIIa 109 1970, 3.0TDI 24v 6cilinder (om606) automaat under construction
rangerover classic 1975 (geschorst)
landrover SIII 109 1978 (geschorst, rollend chassis)
landrover sIIa 109 1970, 3.0TDI 24v 6cilinder (om606) automaat under construction
-
tijdrover's
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 14 Jun 2014, 13:47
- Locatie: wapenveld
Re: sIIa 88" 1968, 3.5 V8 :wielbasis aanpassing
bedankt voor je compliment, Jan
landrover SIIa 88 1968, v8 , zfautomaat, LJ70 assen, intern rolkooi, 2inch bodylift, 9.00x16
rangerover classic 1975 (geschorst)
landrover SIII 109 1978 (geschorst, rollend chassis)
landrover sIIa 109 1970, 3.0TDI 24v 6cilinder (om606) automaat under construction
rangerover classic 1975 (geschorst)
landrover SIII 109 1978 (geschorst, rollend chassis)
landrover sIIa 109 1970, 3.0TDI 24v 6cilinder (om606) automaat under construction
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten