schokdemperdiscussie uit oneten 4.2 SC ombouw topic

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Walterke

schokdemperdiscussie uit oneten 4.2 SC ombouw topic

Berichtdoor Walterke » 06 Jan 2015, 09:52

**************************************moderatormededeling********************************
Het project forum is niet voor discussie en al helemaal niet voor discussie over zaken
die geen betrekking op het project hebben. verplaats naar de kroeg ondanks technisch onderwerp
*********************************************************************************************

Ik zou persoonlijk Intrax nemen, bilstein overleeft het niet zo lang :mrgreen:
Mooie reiger dempers er bij ;)

ToyRoverlander

Re: oneten 4.2 SC ombouw

Berichtdoor ToyRoverlander » 06 Jan 2015, 10:46

Bilstein is een van de beste die er is. Je moet natuurlijk wel de goede hebben die geschikt is voor de applicatie.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Walterke

Berichtdoor Walterke » 06 Jan 2015, 14:30

ToyRoverlander schreef:Bilstein is een van de beste die er is. Je moet natuurlijk wel de goede hebben die geschikt is voor de applicatie.

Mmm, welke type heb je er onder? ik had mijne binnen 3 weken lek

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 06 Jan 2015, 15:15

De universele 5125 series. Leverbaar in verschillende lengtes en ik dacht 2 valving opties, een voor bladveren en een voor schroefveren. Ik ken meer mensen die deze gebruiken en er zeer over te spreken zijn. Hebben wel een oog-oog montage.
Maar ze zijn er vast die gewoon 1 op 1 passen, specifiek voor land rover.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Walterke

Re: schokdemperdiscussie uit oneten 4.2 SC ombouw topic

Berichtdoor Walterke » 06 Jan 2015, 20:29

Ik zoek meer een compromis tussen offroad en onroad voordeel van de reigers is dat je deze 40 clicks kunt verstellen, en als je toch wat scheurt :mrgreen: Is dat een voordeel

Voordeel van bladvering is dat ze nog interne wrijving hebben wat de demping ten goede komt.

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 06 Jan 2015, 20:45

Bilstein heeft ook instelbare.
Dat bladvering 'interne demping' heeft is niet echt een voordeel vind ik zelf, maakt ze stug. Een goede demper is afgesteld op de vering, dus dan maakt het ook niet uit of het bladveren of schroefveren zijn, of lucht of torsie.
Ik heb overigens totaal geen ervaring met Intrax. Wel eens van gehoord dat dan weer wel :mrgreen:

Overigens snap ik niet waarom dit nou weer verplaatst is, de OP vroeg zelf om meningen omtrent merk schokdempers.
Weet nog niet welk merk, voorkeur gaat uit naar bilstein of Intrax.
.
Toy-Rover

Roger72

Berichtdoor Roger72 » 06 Jan 2015, 20:51

omdat het projectforum niet voor discussies is, dat staat zeer duidelijk vermeld bovenaan het forum.

wees blij dat ik het te inhoudelijk vond om het helemaal te verwijderen, want dat is wat er normaalgesproken gebeurd met ongeoorloofde posts in "projecten"

maar als er te veel al dan niet goedbedoelde commentaar postings komen kan het maar zo dat er niet meer gereageerd mag worden in het projectforum. Het projectforum is opgezet zodat mensen een verslag van hun project(je) kunnen plaatsen en dar horen geen uitgebreide onderhouden tussen van mensen die meningen geven.

en er werd niet gevraagd, er werd gezegd dat ie tussen twee merken twijfelt. Als hij wil vragen kan ie dat in het techniek forum doen.
Ik ben moderator-af.

Terug naar “Kroeg”