Distributie van zand en olie

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
MichielG

Distributie van zand en olie

Berichtdoor MichielG » 04 Jan 2015, 20:24

Kwam dit tegen toen ik de distributieriem ging vervangen. De vorige eigenaar heeft het voor elkaar gekregen om aan 2 kanten keringen te vergeten, alles vol met zand en olie. Ook geen pakking gebruikt maar kit. Blij dat ik niet te lang gewacht heb met vervangen :roll:
Bijlagen
zandEnOlie.jpg

Edward

Re: Distributie van zand en olie

Berichtdoor Edward » 04 Jan 2015, 20:25

Geen keerringen is natuurlijk gewoon fout, maar over geen ipv pakkingen kit gebruiken kun je best een avond discussiëren....... :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Jan 2015, 20:50

geen keerringen aan beide zijden?? die zal flink olie gezeken hebben dan?

zoals Edward zegt, kit kan een papieren pakking op heel veel plekken prima vervangen en zelfs de betere keuze zijn.

maar het lijkt me een Tdi, een 200 op de gok, meen dat de riemwielen bij een 300 anders zijn...
en die hebben een gat aan de onderzijde waar je bij doorwadingen een stopje in zou moeten draaien...... als je daar niks in draait en in winderig weer in droog zand rijdt dan komt er echt wel zand door dat gat in het distributiehuis....
gone

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 05 Jan 2015, 00:14

Roger B. schreef:maar het lijkt me een Tdi, een 200 op de gok, meen dat de riemwielen bij een 300 anders zijn...
en die hebben een gat aan de onderzijde waar je bij doorwadingen een stopje in zou moeten draaien...... als je daar niks in draait en in winderig weer in droog zand rijdt dan komt er echt wel zand door dat gat in het distributiehuis....

Kan dan ook een 2,5 NA of TD zijn die hebben ook een gaasje onderin het distributiehuis (en een stopje ernaast geschroefd zitten, die eventueel in het gat gedraaid kan worden).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Kroeg”