APK

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: APK

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jan 2015, 21:28

Roger B. schreef:daar zijn ruitenwissers/sproeiers voor uitgevonden..... heb geen spatlappen, onder geen enkele van mijn auto's

Goedenavond Roger B.,

Rijd jij met een automatische CarWash installatie achterop de auto :?: ... oh nee, je hebt geen Defender :oops:
Bij een Defender is een paar dagen Zweedse binnenwegen zonder spatlappen al goed voor een 1º klas off-road look van de integrale achterzijde.
Het ligt er heel gauw heel dik bovenop: Doe je de deur open en je ziet er al uit als Hendrik-Jan de Tuinman, alsof je de hele dag aan het wroeten geweest bent.
Die op zich tamelijk løllige spatlappen doen dus toch wonderen. Bij mijn vorige 110 had ik ze overigens hergebruikt: na het doorslijten de rivetes uitgeboord en met boutjes het restant iets hoger weer opnieuw vastgezet: Het werkte toen nog iets beter - er gaat toch nogal wat zooi over de spatlap heen, en kennelijk weinig eronderdoor. Mijn huidige 110 heeft achterlijk stijve spatlappen: die slijten zelf niet door maar ruineren het alu-randje waar ze ingeschroefd zitten.
Ik hoop nog eens een verloren vrachtwaggel-spatlap te vinden van de juiste soeplesse.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Jan 2015, 21:33

Landmarcs schreef:Rijd jij met een automatische CarWash installatie achterop de auto :?: ... oh nee, je hebt geen Defender :oops:

nope,ik heb blijkbaar auto's die ook prima te rijden zijn zonder een halve meter transportband achter de wielen........

en hoe vaak heb je al zo'n lap rubber van je body afgereden door in het terrein achteruit het ding klem te rijden tussen band en de bult waar je achteruit op moet?

en vwb vuil worden.... had ie geen auto moeten worden, daar is de hoogdrukreiniger goed voor
gone

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 02 Jan 2015, 21:35

Landmarcs schreef:Ik hoop nog eens een verloren vrachtwaggel-spatlap te vinden van de juiste soeplesse.

Dat gaat je vast lukken ;)

Fenna

Oh wacht ff, wellicht een stuk rubber dat normaal gesproken op de laadvloer ligt? heb daarvan een afgeschreven stuk liggen waar wel perfect een stel spatlappen uit gehaald kunnen worden...
Afbeelding

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Jan 2015, 21:37

euhhhh...die spatlappen zijn gewoon te koop hoor... :roll: :mrgreen:
gone

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 02 Jan 2015, 21:39

ja en? :D

ben redelijk van de hergebruik en desnoods in een functie waar het oorspronkelijk niet voor is ontworpen ;)
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jan 2015, 21:43

Roger B. schreef:en hoe vaak heb je al zo'n lap rubber van je body afgereden door in het terrein achteruit het ding klem te rijden tussen band en de bult waar je achteruit op moet?

en vwb vuil worden.... had ie geen auto moeten worden, daar is de hoogdrukreiniger goed voor

Da's nu het mooie: Als de afgescheurde spatlap opnieuw gebruikt en dus een stuk hoger, dan moet je wel heel rare capriolen uithalen wil je de spatlap nog klem weten te rijden (dwz. dan zit je zelf ook klem). D'r komt dan ook nog eens minder zooi in de hoeken boven het rear X-member.

En wat betreft die achterkant: Ik vind het best onhandig eerst alles te moeten schoonspoelen (liever niet met hogedruk, de deurrubbers achter geven zo gemakkelijk toe dat je daarna ook nog Zweedse binnenweg binnen vindt). Ik zal jullie voor zijn: Het heet dan wel binnenweg, maar ik laat die weg liever buiten !!

Groeten MarcS

PS Fenna, ik ben ook van hergebruik en her-misbruik. 't Is een leuke uitdaging om te zien wat beter of anders kan. Gewoon alles uit het schap trekken kan altijd nog. Om even een zijspoor/stokpaardje te noemen: Mijn fiets(frame) is 25-30 jaar oud - een Bridgestone - hij heeft tandem-wielen, drie remmen, een mix van Suntour, Shitmano en Campagnolo (en divers "merkloos"), en hij rijdt minstens zo goed als het topklasse Koga of zelfs een handmade randonneur.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 02 Jan 2015, 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Jan 2015, 21:46

Weer een argument voor de 130: nooit last van rotzooi achter op de wagen ondanks muds en geen spatlappen. :lol: :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Walterke

Berichtdoor Walterke » 02 Jan 2015, 21:55

bowler-exr-rally-car-09.jpg
bowler-exr-rally-car-09.jpg (32.31 KiB) 3630 keer bekeken

of je hangt ze op bij het offroaden ;)

ppw

Berichtdoor ppw » 02 Jan 2015, 22:04

jarretels voor de auto?? :lol: :roll: :?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Walterke

Berichtdoor Walterke » 02 Jan 2015, 22:05

:mrgreen:

Het was een idee :lol:

Terug naar “Kroeg”