Kroegpraat over voertuigformaat uit "nieuw hier"

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tookaphotoof

Re: Kroegpraat over voertuigformaat uit "nieuw hier"

Berichtdoor tookaphotoof » 01 Jan 2015, 14:54

Slaapzakken achterin, tegen de avond een hor ophangen en welterusten. Bagage voor een gezin van bestaat uit een grote sporttas en ligt in de avond in de cabine. De honden? Oh ja, die waren bij Martin Gaus. :lol:

Afbeelding

110 Moet ik zelf niet aan denken. Heb een achterbank nodig. Nieuw niet te betalen en geel kenteken mrb is sowieso niet leuk.
Wat me ook allerminst leuk lijkt is de rommel en stank als ik twee smerige honden terug in de auto moet zetten na een wandeling op een regenachtige dag. Nu spuit ik de bak gewoon schoon.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Jan 2015, 15:21

Scratch schreef:100" dat is de shit 8-) 8-)

102" eigenlijk...

108" :lol:

maar niet iedereen kan een defender betalen, laat staan de ombouw naar een 100/102" variant... nog minder kunnen het zelf doen... dus dat is voor vrijwel niemand een reële optie
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2015, 15:34

tookaphotoof schreef:Slaapzakken achterin, tegen de avond een hor ophangen en welterusten. Bagage voor een gezin van bestaat uit een grote sporttas en ligt in de avond in de cabine. De honden? Oh ja, die waren bij Martin Gaus. :lol:

Afbeelding

110 Moet ik zelf niet aan denken. Heb een achterbank nodig. Nieuw niet te betalen en geel kenteken mrb is sowieso niet leuk.
Wat me ook allerminst leuk lijkt is de rommel en stank als ik twee smerige honden terug in de auto moet zetten na een wandeling op een regenachtige dag. Nu spuit ik de bak gewoon schoon.

Tja, zoals ik al schreef, ieder zo zijn afweging. Wij hebben geen honden, aan de andere kant: soms is het hondenweer.
En zo als hieronder - als we geen luifeltje uitspannen - kan het ook (en nog beter met een visserparapluie).
Zoals ik het opmat was de laadbak van een 130 toch duidelijk korter als mijn ledikant-lengte, ik mis dus beschutte lengte en bij alles opengeklapt sowieso wat beschutting, bij mooi weer hebben we ook een muggengordijntje, dat is voor een ieder hetzelfde, maar met (vries)koude en/of regen wil ik toch graag iets meer dan alleen een horregaasje. (Overigens qua "grijs": zoals op het plaatje gaat het met een 130 alleen goed met een "huif-container" of natuurlijk met de "moderne" chassis-cabine oplossing.)

110HT.jpg

We hebben dus geen honden, en hoeven daaraan dus niet te denken, wel een kat, en moet er niet aan denken die kat in een koud "hondenhok" op te sluiten.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Jan 2015, 16:18

Roger B. schreef:
Edward schreef: Ik vind een 110 met een vaste wand de mooiste, fijnste en meest bruikbare oplossing! :D

waarom dan een 130 genomen?

Voor een 110 vind ik dat de beste oplossing. De 130 heb ik omdat ie leuk is. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”